Loen siin jälle foorumit, eespoolt tahapoole ja vastupidi, pühad ja vabad päevad ja mis siin kõik veel, tööinimesed muidugi ainult unistavad puhkamisest ja põllumeestel pole aega ninagi pühkida...
Aga siin tähtis teema soiku jäänud. Kass on vahepeal saanud paar aastat vanemaks ja ... vanemaks, kogemusi ka muidugi juurde tulnud. Pakun nüüd sellist asja, et kajastatud porilaud on väga saksa Kayseri jalgratta porika nägu ja tegu. Netist ei ole mõtet eriti otsida, sest Kayseri jalgrattad olid maailma (või Euroopa?) parimad, eksklussiivsed aparaadid, mida tänaseks on vähe säilinud, ainult parimates erakogudes ja mõnedes muuseumites, no mul üks meestekas on ka ikka, kuigi pole teisi korjanud ega kogunud.

Keeruliseks teeb asja see, et Kayser liideti 1931 Gritzneriga ja numeratsioon läks ühiselt edasi ning mõlemad "brändid" olid koos tootmises. (vähemalt olen nii aru saanud). "Päris" Kayserile iseloomulikke detaile ksf! Dieseli raamil ei pole, kuigi raamikaela kaldused muhvid on ühised ja ka see porilaua asi (kui on ikka selle raami porikas), nii porika spetsiifiline "traatidega" kinnitus, must lai triip ja porilaua kandilise kujuga pressitus pikivalts. Algsetel Kayseritel oli ka messingsilt vertikaalsete neetidega, tagaratta kinniuskoht lihtne "pilu", raaminr raamikaelal jne...
Ühinenud firmade aegsetest Kayseritest ja Gritzneritest ettekujutust ei oma, aga ehk on niidiots edasi uurimiseks, muidugi kui raam ja huvi ajale ja katsumustele vastu on suutnud panna.
Läks veel meelest lisada, et 660000 nr sobiks Kayser/Gritzneril kusagile 1937/38, nii et potensiaali nagu oleks. Kel on Kayseri jalgrattaid, võiks ka sõna võtta, Pärnus näiteks ka mõnel (ühel) mehel kobe naisteksas aga see mees kahjuks kirjutada ei oska, aga vähemalt loeb üsna hästi.