Postitused: 2,172
Teemad: 97
Liitus: Jun 2009
Maine:
30
Järgmine oleks jagaja sees asuv katkesti plaat. see koosneb liikuvast osast,mida liigutab vaakum korrektor ja liikumatust osast, mis kinnitub läbi kruvide jagaja korpuse külge.Nende liikuva ja liikumatu plaadi vahele on paigutatud kuulidega laager ja mõlemat plaati ühendav "massijuhe". Kui see "massijuhe on katkestuses, siis hakkab süütepooli SUUR VOOL läbima laagrit, mille kuulid lõpuks oksüdeeruvad kuumuse toimel ja tekib sama efekt nagu "lahja" süüte lülitiga (kontaktide kuumenemine+sädelemine)

Nii lihtne see ongi.
Ps. kõik juhtmete klemmid üle kontrollida-pigistada ja korralikult kruvide-mutrite alla.Eriti jagaja -süütepool.
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Postitused: 5,368
Teemad: 261
Liitus: Apr 2010
Maine:
75
Lugu seande,et mul on tulnud kunagi ette Druzba sae mootoriga lugu. Nimelt on siis kontakti haamer needitud selle vedru külge. Terve see vedru on galvaanikast läbi käinud ja kaetud mingi tumeda kattega. Ja nüüd siis starterist tõmmates on säde. Käima ei läinud. Pusisin hulga aega,ei miskit tulemust. Kuna mul testert tol ajal polnud,läksin tuttava elektriku Aare juurde. Too siis mõõtis. Kõik korras...... Midagi siis pusisime asja kallal ja avastasime. Vool ei liikunud läbi. Selleks läks aga aega pool tundi,et viga leida....... Nii et tuleb alati see vedru ots liivapaberiga üle käia! Ma ei tea hetkel kas teemaalgatajal uuemat tüüpi pika haamriga kontakt või vana lühike. Igaljuhul tasub kontrollida asja.
Moskvitšil olen tähele pannud,et kontaktid põlevad üsna kiiresti. Poole aasta jooksul põletab auklikuks. Nii et soovitan neid ikka aeg-ajalt puhastada ja kontrollida. Kas mitte ei ole põhjuseks see,et kui tahad vurri kräunutada, mootor ei tööta, süüde on sees. Võibolla see soodustab? Või hoopis kontakti materjal vilets?
Postitused: 2,172
Teemad: 97
Liitus: Jun 2009
Maine:
30
Kuna homme olen küllaltki hõivatud, siis kriban homse teema täna.

Jagajas asuva liikuva kontakti plaadil asetseb kontakti paar. See koosneb liikuvast kontaktist ja liikumatust. liikumatu kontakt on needitud kontakti hoidja külge( kontrollida et neet liide ei loksuks) Liikuv kontaktasetseb võllil, mis on pealt stopper seibiga kinnitatud. Stopper seibi all peab olema isoleer-distants rõngas ja vanematel kontaktidel ka all põhjas (uuemad kontaktid on koos plastist kõrgendustega) Liikuva kontakti isoleer haamrike,mis libiseb võlli peal, on ühendatud neetimise teel õhukese vedrulehega ( vedruleht ei tohi needi all liikuda ja samuti needitud kontakt,) Ja samuti vedrulehe teine ots.mis kinnitub kruvi alla tuleb korralikult kinnitada nii et oleks "massist" eraldatud.

Nüüd sai küll kiiresti ja palju kribatud, aga püüdke aeglaselt ja rahulikult lugeda... siis saab asja.
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Postitused: 281
Teemad: 34
Liitus: Sep 2004
Maine:
3
Natuke veel targutan, Mis värvi on säde? Peaks olema sinine. Kui on oranzikas , siis kondensaator läbi. vahepeal võta küünlad maha, kui on märjad, siis põleta võimalusel puhtaks , saab ka tavalisel gaasipliidil teha asetad metallosa leegi sisse ja siis ootad, kuni kergelt punaseks hakkavad minema. küünal peaks olema heledam pruun ja matt, kui must ja läikiv, siis küünlad märjad ja ei taha kuidagi käima minna. Või pane uued küünlad. Mossel peaks eeltakisti sildamine käima läbi starteri klemmi. samas, kui see jamab siis käima peaks ta ikkagi minema.
See, et pinge natuke langeb kui starterit annad , peaks loomulik olema ja kui pikalt käiata, läheb iga starter soojaks. samas see teadmine ei välista, et viga starteris ei või olla.
Aga, kui säde on sinine, küünlad kuivad,süütemoment paigas,kontaktivahe paigas, siis proovi vändaga käivitada nagu vanakooli värk,kui nii läheb käima siis tõesti võib viga olla kusagil starteris või selle vooluringis.
Võid ka katsetada tõmmates juhtme otse aku pealt süütepoolini, nii välistad probleemid ülejäänud juhtmestikus.Ainult pea meeles, et kui kontaktid on koos siis põhimõtteliselt on tegemist lühisega ja kui pikalt jätad juhtme külge võib tulla ebameeldivusi.
Postitused: 2,172
Teemad: 97
Liitus: Jun 2009
Maine:
30
Õige lähenemine. Kiidan.
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Postitused: 2,172
Teemad: 97
Liitus: Jun 2009
Maine:
30
Pikad pimedad talveööd hakkavad otsa saama, aga mõni õhtu võid ju sooja ahju ääres nende kontaktidega rahulikult ennast harida...legend on ju eespool olemas...Jõudu.
Ps, eriline tähelepanu just needitud elementidele ja et vedruleht massi ei puutuks.
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Postitused: 28
Teemad: 27
Liitus: Jun 2008
Maine:
0
05-03-2012, 13:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-03-2012, 13:58 PM ja muutjaks oli
sander65.)
Kontaktide põlemise vähendamiseks ja süütepooli jõudva voolu parendamiseks võiks transistorsüüte peale kruvida. Näiteks Vellemani K2543 konstruktor. Kaubandusvõrgus ca 14€ ja teeb tööd korralikult.
Postitused: 1,408
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(05-03-2012, 13:54 PM)sander65 Kirjutas: Kontaktide põlemise vähendamiseks ja süütepooli jõudva voolu parendamiseks võiks transistorsüüte peale kruvida. Näiteks Vellemani K2543 konstruktor. Kaubandusvõrgus ca 14€ ja teeb tööd korralikult.
Tuleb transistor süütega ka süütepool ära vahetada, või võib vana jääda?
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 28
Teemad: 27
Liitus: Jun 2008
Maine:
0
Pead anda ei julge, kuid asi peaks toimima ka orginaalpooliga. Mossel on küll süüteahelas variaator, kuid minu arvates see ei sega transistorsüüte paigaldamist. Takisti jääb lihtsalt piirama pooli läbivat voolu. Kindlam ja parem oleks muidugi kasutada vazi või mõne lääneka variaatorita pooli, sest need tekitavad juba loomupäraselt paremat sädet. Endal kogemus Dnepriga, millele sai peale pandud transistorsüüde koos Denso pooliga. Mootor hakkas ikka tunduvalt paremini käima.
Postitused: 86
Teemad: 21
Liitus: Feb 2012
Maine:
5
Tere!
Samade symptmitega viga võib põhjustada ka vigane jagaja rootor.
Säde lööb otse läbi rootori jagaja võlli.Proovi ka rootorit vahetada!