Tere!
Kas Jawa 360 mootorisse sobib 634 väntvõll?
634 omas on küll kepsu alumises pesas nõellaager, kuid kas ta muude mõõtmete poolest sobib?
Sobib küll, tean ühte sõpra, kellel on sedasi pandud, samuti on ta pannud ka 634 silindrid ja silindripead (siis pead küll ka uued leegitorud panema). Samuti tean ühte teist meest, kel on samamoodi pandud Jawa 360 mootorisse 634 väntvõll.
Kahjuks paigaldamise täpsete nüanssidega ma täpselt kursis ei ole
Seda unustasin mainida, et siis pead 634 kolvid kah panema. Jawa 360 kolvisõrme läbimõõt on 15mm, 634-l juba 16mm
Postitused: 1,292
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
vana jawa ja 634 väntvõllid erinevad ainult kepsu ÜLEMISE pea poolest. On sul muidu 634-a vänt olemas vä?
Minu teada on siiski 634 väntvõlli alumises peas nõellaager, mida 360-l pole.
Ei ole 634 vänta käes, kuid enne ostmist tahaks teda, kas üldse hakkab. 360 vänta pole leidnud.
No kepsu alumises osas kama kaks ju mis laager seal on, seda ei pea ise lahti koukima, küll aga on nende kolvisõrme nõeltega kolvi otsa panek paras jukerdamine (kuigi mitte midagi võimatut, kui väike abinõu tehtud). Jawa 634 ja 638 väntvõllidele (kepsud neil samad) müüakse eraldi kepse koos alumise ja ülemise laagriga, siis saab need eraldi lasta kuskil ära vahetada, ei pea uut väntvõlli ostma. Mine tea, äki Teletorni poes pakuvad 360 vändale kah kepse (kui selles probleem on), või saab sinna isegi 634/638 kepsud sisse aretada (siis 634 kolvid kah kindlasti).
Ise ei ole uurinud, kas 360 ja 634 mootoritel ülevoolukanalid on täpselt sama koha peal ja ühesuurused?
Probleem ongi selles, et vända keskmine laager läbi.
Siis kõige targem lasta see lihtsalt välja vahetada, kuigi jah, sellist meest raske leida, kes vända lahti pressiks ja siis jälle õiges asendis uuesti kokku. Tallinnas näiteks peaks seesama mees sellise asja ära tegema, kes Veerenni tänava motopoes müüja on (vähemal aasta aega tagasi, kui ma ise oma 638 vänvtõllile kaalusin, kas panna uued kepsud või osta uus väntvõll, mainis ta seal, et võib ise uued kepsud panna - kuna keskmised laagrid olid kah kehvad ja sain 1300 krooniga uue väntvõlli lõuna-eestist, jäi kaup katki).
Samuti tasub kindlasti sellise probleemiga pöörduda Kloostrimetsa motopoe meeste poole, seal nad remondivad ka mootoreid ning selline töö ei tohiks neile võõras olla.
Postitused: 1,498
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
6
Kloostrimetsa poest anti mulle mehe number, kes laagri vahetas ja va\'nda ka tasakaalustas. Maksma la\'ks u. 500 eek.
Postitused: 1,292
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Seoses 634 ja 360 võrdlemisega tekkis mul selline küsimus: et kui võrrelda 634 ja 360 silindripäid, siis tunduvad põlemiskambrid ühesuurused olevat. Ometigi on 634a surveaste 9,2 ja 360 8. Kuidas on selline asi võimalik?
Kas 634 kolvid on siis ülemises surnud seisus silindri ülemise servaga ühekõrgusel (360 on nad kuskil ~1mm allpool)?
sellega on nii et 634 on ikka tunduvalt parem pill kui mingi vana jaff
Postitused: 1,292
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
A kas minu küsimusele ei oska siis keegi vastata? Kas keegi ei ole 634-ga lähemalt tuttav?
Ja see alla 6sek jutt on ka täielik BS. 8sek on juba hea saavutus.