Zündapp 750(Sõjaaegne)
#1

On ka eestis veel neid loomi?Kunagi hallil ajal oli mu isa onul Zündapp 750 olemas,vahetas IZ 56 vastu.Minu andmetel taastab eestis üks tüüp sellist isendit,kaevas prügimäelt detalide viisi maaseest välja!
Tallinnas vist väljas vedeleb/vedeles kuskil...?
Vasta
#2

Tere,

You wrote:

> On ka eestis veel neid loomi?Kunagi hallil
> ajal oli mu isa onul Zündapp 750

Arvatavasti käib jutt korviveoga armeerattast Zündapp KS 750.

Neid oli omal ajal (nagu ka selle kaksikvenda BMW R 75t) siin nii mitmeid, kuid alates 1970test, kui UNICu harrastus lahti läks,on see olnud üsna hinnatud masin. Ise tean kahte 1970tel aastatel või varemgi restaureeritud isendit (vanad uunikumitegijad vast teavad ka kelle omad need on, sest nad on paljude üritustel osalenud) + mitut projekti + veel osad.

Kahtlen, kas peale 15 aastat tohutut Läände müüki siin veel odavalt (loe: mitte-õudhirmkallilt) siin taastamiskõlbulikku projekti leiab. St sellist, mille taastamine ei oleks praktiliselt uue replika ehitamine.

BMW R 75-t olen muide mõned aastad tagasi (loomulikult armetus seisus ja pisidetailid kaotanuna) näinud ka Kurtna laadal pakutavana,

Muide, Euroopas ongi nii BMW kui ka Zündapp (millel muide oli palju vahetatavaid osi) muutunud teatud määral kultusmasinateks ja nendele valmistavad paljud firmad uusi replikaosi (vt nt http://www.wehrmachtsgespann.de/ ). Loomulikult parajalt soolase hinna eest Smile

> olemas,vahetas IZ 56 vastu.Minu
> andmetel taastab eestis üks tüüp sellist
> isendit,kaevas prügimäelt detalide viisi
> maaseest välja!See näitab inimeste

Ma kahtlen, kas aastakümneid maa sees
seisnud asjast on enam palju võtta. Selle taastamine on praktiliselt uue ratta ehitamine, kui tingimused pole just olnud ülisoodsad. Aga... arvestades ersatstükkide rohkust turul võib sellise ehk isegi vanast asjast mõne tüki alles jättes eluloomagi saada... kui vaid rahakott väga suure puuga seljas on.

Muide... käiguaeglustit ja korvivedu arvestades on selles rattas paras hulk tehnikat, nt igasugu käigu-, vahe jm kaste juba mitu tükki. Igaüks neist parajalt tehnikat täis, mida reeglina leiab vaid kulunud peast. Olen enamike nende asjade tükke ise peos hoidnud ja tean, kuivõrd palju \"kola\" seal sees ikkagi on.

> rumalust ja hoolimatust
> Tallinnas vist väljas vedeleb/vedeles
> kuskil...? kus veel? Huvi seda tüüpi ratta

Kahtlen väga... tegu on läbi 1970-80-90te olnud moto-uunikumihuviliste ühe hinnatuma ja ihaldatuma asjaga.

> vastu onVõibolla,kui hästi otsida,leiab
> Tipus maaseest imesid....Võite mulle U2U
> kaudu selle ratta juppe või tervet ratast
> ka pakkuda,edastan selle zündapi
> taastajale

Hoia Kurtna laadal silmad lahti, kuigi kahtlen väga komplektse projekti leidmises, kui just suurt raha ei ole. Nt ersats-silinder maksab 193 EUR, nukkvõll (ühe poole oma, sest ratas on rippklappidega) ja piduritrummel muide samapalju umbes. Hetkel pakutakse taastatud rattaid Saksas 9 ja 16 tuhande EUR eest, ise miskit projekti ehitades läheb asi kindlalt vähemalt samapalju maksma.


Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: valdo
Muide... käiguaeglustit ja korvivedu arvestades on selles rattas paras hulk tehnikat, nt igasugu käigu-, vahe jm kaste juba mitu tükki.

Nüüd Valdo paned sa küll suurel puusse Wink
Seal on täpselt 1 käigukast, 1 tagasild ja 1 korviülekanne ... ja muidugi 0 vahekast Wink

Dad@eelistab.hammasrattaid.käigukastis.hoida

EDIT: Kuigi selliste tolkamite küsimusi tuleks tegelikkuses täielikult ignoreerida, enamasti tekitavad nad rohkem segadust ja pahandusi. Ntx DKW nz350 on maailma kalleim ratas ... aga KS750 on täielik jura jnejnejne.
Vasta
#4

> Nüüd Valdo paned sa küll suurel puusse
> Seal on täpselt 1 käigukast, 1 tagasild ja > 1 korviülekanne ... ja muidugi 0 vahekast

Ma ei mäleta just mis asi mis nime kandis, aga... mäletan (ligi 10 aastat tagasi nähtu põhjal), et koriviratta vedu käis läbi miskite lisa-ülekannete. Mida ma rumalana siin vahekastiks nimetasin (tunnistan oma viga) Wink


> Dad@eelistab.hammasrattaid.käigukastis.hoida

Mina ka, aga tollal tuli uurida taastamata ja kulunenud/purunenud isendit. Leidmaks võimalust asja taas korda teha.


Parimat,

Valdo

minulgi selle miski isendi ülekande pulki kunagi old, aga ammu vahetet muu kola vastu

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#5

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: valdo
Ma ei mäleta just mis asi mis nime kandis, aga... mäletan (ligi 10 aastat tagasi nähtu põhjal), et koriviratta vedu käis läbi miskite lisa-ülekannete. Mida ma rumalana siin vahekastiks nimetasin (tunnistan oma viga) Wink

See mida sina mõtled on diferentsiaal, sisaldab endas hulgaliselt hammasrattaid ja pidada olema mõldud selleks, et korviratas veaks natuke rohkem. Pidi väga kerge sõita olema korviveoga.

Dad.
Vasta
#6

Ühte sõitvat pruuni värvi isendit nägin kuskil paar aastat tagasi Viljandi turu parklas. See paistis küll igati korras olevat.
Vasta
#7

Kes tahab uurida siis nädal tagasi oli üks neist ratastest veel väljas Okupatsiooni muuseumis koos järelkäru ja kuulipildujaga.
Vasta
#8

Need kahes eelmises kirjas mainitud rattad ongi need, mida mina tean olema restaureeritud siinmail juba mõned aastakümned tagasi.

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

zündapp ks750 on ehituselt väga huvitav masin (sai kunagi vaadatud saadet milles olid BMW RS 750 ja Zündapp KS 750 koos) Zündapil küll eraldi vahekasti ei ole aga sellel on vahekast ehitatud käigukastiga ühte korpusesse ja peaülekanne jagas veojõu 60% tagarattale ja 40% korvile ning olemas oli veel diffrilukk. Tolles saates näitas ka neid dok. kaadreid nendest masinatest ja nendega sõjas sõitnutest, katsetati ka Zündappi kunagiselt wermahti testrajal ja ja peab mainima et see tsikel teeb nii mõnelegi maasturile silmad ette.
Vasta
#10

Uhh-ohh ... mis asi on mootorrattal vahekast??? Mis jura te ajate??? Mõlemil ... nii zyntaril kui bemaril on aeglustiga käigukast, aga mitte mingit vahekasti ... saage 1 kord palun aru!

Dad.
Vasta
#11

Ferry Kirjutas:Kes tahab uurida siis nädal tagasi oli üks neist ratastest veel väljas Okupatsiooni muuseumis koos järelkäru ja kuulipildujaga.

Okupatsioonimuuseumis olev eksemplar kuulub Pärnus asuvale Eesti Leegioni muuseumile.
Lisaks tean veel kahte masinat mis suvel käisid Lagedi muuseumis. Üks on täiesti originaal, teine kahjuks vene K-750 mootoriga (fotodel helehall).
Fotod leiab siit: http://www.hansaco.ee/raudtee/?main=252&sub=253&tlink=0

Vasta
#12

Heiki kirjeldatutele saaks lisada veel vähemalt neli isendit. Tõenäoliselt ulatub veel Eestis olevate KS-de koguarv 10-ni.

Lisaks sellele on vähemalt viis R75-t.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#13

Üks arvatavasti Saksa tsikli tagumine sadul sattus sel suvel Tartu EMEX\'isse ja sealt minu kätte. Ega mul omal temaga eriti midagi peale hakata ei olegi, ostsin ta ära lihtsalt sellepärast, et üks vana asi ära päästa.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#14

No see muuseumis seisev isend on ju see, millega Lepa Fredi on aastakümneid ringi kimanud ja teeb seda jätkuvalt siiani, kui üritusi toimub.
Vasta
#15

Red Baron Kirjutas:No see muuseumis seisev isend on ju see, millega Lepa Fredi on aastakümneid ringi kimanud ja teeb seda jätkuvalt siiani, kui üritusi toimub.


Rõhutan veelkord et muuseumis olev KS750 kuulub Leo Tammiksaarele. Fredi Lepa masin oli seal eelmisel talvel.
Vasta
#16

mu vanaisal on ka midagi sellist
ainult mootor on võsa al laiali aga raam ja korv on korras
Vasta
#17

mul isal oli ka kunagi selline andis ära,jutupõhjal oli tal veel daiton,mingi usa politsei tsikkel veel paar need kõik eestis olid tal oh aegu ammuseid
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne