See saaga hakkab vist (ma vähemalt loodan nii küll jah!!!) oma otsa leidma.
Vastu talve hakkas auto tõusudel ja järsult kiirendades ikkagi liiga soojaks minema. Mootori temperatuuri näidu poolest. Salong samal ajal jahtus.
Jätsin sandi seina veerde, sest ega see pole ju ainus liikur, millega ringi ratsutada...
Nüüd siis ajasin risule uuesti jalad alla.
Alguses ei saanud nagu arugi, et miskit hullu häda on, aga kui tahtsin mehemoodi peale tallata, hakkas taas trall seieriga pihta ja soojast õhust salongis võis koormuse all vaid unistada. Rahulikult kulgedes kukkus ka seier oma õigele kohale tagasi, samal ajal naases soojus salongi.
Egas midagi - kuna korralik remondihall läks rendile, siis tuletasin noorust meelde ja kiskusin värgi otse hoovil lahti.
Ja mis ma nägin?
Vastupidiselt ootustele ja lootustele oli kaane tihend terve mis terve.
Hea või halb uudis?
- Pigem ikkagi halb, sest vahutamise ja hilisema ülekuumenemise probleem peitub seega mujal. Ja see "mujal" seisnebki jahutusvedelikus eneses.
Vaat ei teagi nüüd, kas läksid vanad jäägid uue punasega omavahel tülli või on see punane tõepoolest nii vanale autole surmavate omadustega, aga igatahes oli jahutusvedelik (või vedelike segud) pesnud süsteemist liikvele kõik, mida liikvele oli võimalik sättida.
Plokikaanes olid osad vedelikule mõeldud avad lausa ummistunud. Ködi, millest ummistav aine koosnes, sisaldas eneses lekkepeataja glitterhelbeid, savilaadset ollust ja liivaterasidki (või on see katlakivi).
Igatahes on nüüd suur töö tehtud ja masin ootab kokkuladumist.
Kindel ja põhjalik jahutussüsteemi lisaläbipesu tuleb peale seda, kui kõik pulgad taas omal kohal tagasi.
Muuseas sai auto ühtlasi palju uusi pudinaid, millede ostmine tegelikult juba ammus mõtteis mõlkus, aga puhtalt laiskuse tõttu väljavahetamist ootasid.
Muidugi, kahju, et läbi kaane seinte mootorisse ei näe. Oleks teadnud, et ainult ummistus, oleks ka tesitmoodi reageerinud ja alustanud teisest otsast, ehk siis pesemisest
.
Oleks...oleks...
Koolirahad makstud, selgeks sai vähemalt see, et G12 jahutusvedelik selles mootoris enam ei loksu.
Käes nüüd aeg hakata uusi klappe värskeltlõigatud pesadesse sohhvljäitama.