Pobeda esimene seeria
#21

(25-01-2017, 18:10 PM)dad Kirjutas:  Kokkuleppeliselt loetakse eelseeriaks Pobisid, mille katus on tükkidest kokku keevitatud. 48-49 on juba ühest tükist stantsitud. Nn eelseeria eripäraks on ka iluvõre kaks alumist pikka liistu. Priit, ära rohkem enam peale võta ;P

D.

Ja MITU sellist lühikeste tiibadega ja tükkidest keevitatud katusega autot on olemas, et kõik nii kaljukindlalt väidavad??? Ma pole Venemaa veebist ka ühtegi kohanud, piltide pealt oskavad kõik "vahesid "teha. JA seda teame me lapsepõlvest, et Pobeda ühes-tükis katusestants oli esimeste sarnaste hulgas kogu maailmas. 

Pobeda MASStootmine algas ametlikult 1.november 1949 ja enne seda tähist olid erinevad väike-katseseeriad. Puu- ja savimudelist reaalsete tehase katsemudelite ja Liitu katsetusteks saadetud autodeni. Kümme neist pandi tuumapommi teele Semi-Palatinskisse ja nende jäänused peaks seal siiani alles olema - ka see oli nende katseseeriate mõte! 
Mis veel: autoehituslikult on kõnealune põrandakangiga Pobi ja need uuemad sambakangiga täiesti erinevad autod. Neil nn.1.seeria KUNI 1950 tähistusega autod ja 1950 juba uuest tehasest tulnud isendid on erinevad. Ehk tegelikult peaks nende järgmiste nimetus olema, nagu PEALE Stalini surma tavaks sai, GAZ 20M(odervisiirovannõi) või GAZ 20-02 vms. 

Kuna teemaks on ikkagi KONKREETNE 1949 isend, msi asub Eestis ja on saadaval pealtvaadates krõbeda aga sisult mõistliku hinnaga, siis JAH - see on üks vanematest Maailmas alles olevatest Pobedadest ja tasub restaureerida. Väga palju samasuguseid eales vastu sõitma ei hakka. 
PS. Kui 1946 on rippumas veel vana võrega aga juba pika tiivaga, siis TUHANDES Pobeda on juba väliste märkide järgi siis see nn. 1.seeria lühikeste iluvõrevurrudega ja pika tiivaga. 
[Pilt: hist_1946-1948_pic04.jpg]
[Pilt: hist_1946-1948_pic06.jpg]

Kahjuks ei tea Venemaal spetsid ISE ka, kui mitu autot ÜLDSE enne kõnealuse Eestis saada oleva isendi tehti; kui mITU reaalsetelt katsetelt tehasesse tagasi saadeti, MIS nendest täpselt sai jne. See kõik on jube äge teooria targutada... Kusjuures pole ju hetkel keegi ka selle auto laepolstri alla vaadanud- äkki ka see on kokku keevitatud ja näiteks mõni tagasikutsutud isenditest, mis reaalselt moderniseeriti. Kui mitu keret tehti, palju neist autodeks said - kõik on TÄPSELT teadmata. Sest oli STALINI AEG ja kõik, ka Liphardt&Co VALETASID, et ellu jääda! 


Tsitaat:Через два года, в октябре 1948-го, после выпуска 1700 (по другим данным — 600) автомобилей, машина по указанию главного коммуниста Сталина была снята с производства, а все уже выпущенные Победы (по некоторым сведениям) были возвращены на завод для доработки.
Venelaste saidilt siis arhiivimaterjalid aastast 1945!!! 1945 andis Stalin loa 1500 auto ehitamisele 4-pütaste Pobi-mootoritega aga seda ei tehtud. See KÕIK oli pakasuuha Stalinile, reaalsuses polnud neid mootorit eha koostevõimsust. Kõik pildid on 100% selleaegne TEADLIK pakasuuha NLiidu kodanikele ja eelkõige Moskva otsustajatele! Isegi se pole võimat, et kõigil ilmutatud piltidel on pool kogutoodangust... 1948 keremarkeeringuga autosid on, isegi Saaremaal Big Grin Aga vanemaid? Äkki kusagil Venemaal on, kuigi pole sealsete rikkurite imekogudes selliseid kohanud.  See kogunumber 600 keret võib olal loogiline KUNI kõnealuse pruuni isendi käsitöötootmise alguseni. Üks esimesi selliseid isendeid võiks olla Sm.Lipgartile septembris 1949 kirja saatnud moskvalase Sm. Savva Lazarevitš Ratin'i auto, millega oli selleks hetkeks KAKS kuud ja ~3500km läbi sõidetud. Seega on kindel, et juulis 1949 jõudsid uute omanikeni kõnealuse Eesti isendi vennad-õed. Savva Ratin oli Moskvas kõva tegelane, sest lisaks Pobile ostis ta varsti ka linnalähedase bosside suvila. Aga tegi ta seda ka PEALE Stalini surma 1953... nii hirm oli sel ajal kõigil! 
Pannes nii erinevad SAADA OLEVAD ning tehase arhiivipõhiselt JA siiski tootmisele oluliselt lähedasemast kandist pärit fanattide kogutud andmetest kodukalt "Pildi kokku", kasutades loogikat, esivanemate mälestusi Stalini ajast, siis me võime ju rääkida mingitest teoreetilistest eelseeria autodest, mis võiks kusagil kogemata alles olla aga reaalsus on see, et KÕIK selle vana 194X tehasesildiga autod on suurtootmise ja modifitseerimise eelseeria. 

Tsitaat:Машина прошла так, как она была задумана. Мы этим вправе гордиться. Тов. Лоскутов обратился к тов. Сталину с просьбой разрешить выпустить первые 1500–2000 М–20 с 6-кой, т.к. шасси и кузов машины на заводе будут подготовлены скорее, чем новый 4-х цилиндровый мотор.
Товарищ Сталин сначала было дал согласие на выпуск 1500 автомобилей с 6-кой, но после возражения тов. Вознесенского сказал: “Принять с 4-кой без всяких исключений”.
Мне был задан вопрос: “Есть ли в 4-х цилиндровом моторе резервы?” Я ответил,что мощность может быть увеличена только за счёт повышения степени сжатия, но для этого нужен высокооктановый бензин. Товарищ Сталин указал, что сейчас это неприемлемо и что надо применять возможно белее грубый бензин.
Vasta
#22

(25-01-2017, 14:33 PM)pkuldsaar Kirjutas:  Meil on endal  üks 1948 aasta masin kerenumbriga 6069. Arvan, et väljapakutud kerenumber võib täiesti õige olla. Eelseeriat ma ei kahtlustaks.

Kui vaadata seda vana teemat http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=6592 , siis enamus 49a masinaid on 7xxx kerenumbriga, k.a. mu enda oma. See muidugi ei välista, et aasta lõpuks veel 3000+ masinat ei suudetud konveierilt välja saata.
Huvitav, kui suur see päevane konveierilt tulnud autode hulk sel ajal oli.
Vasta
#23

(27-01-2017, 12:38 PM)ruut Kirjutas:  
(25-01-2017, 14:33 PM)pkuldsaar Kirjutas:  Meil on endal  üks 1948 aasta masin kerenumbriga 6069. Arvan, et väljapakutud kerenumber võib täiesti õige olla. Eelseeriat ma ei kahtlustaks.

Kui vaadata seda vana teemat http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=6592 , siis enamus 49a masinaid on 7xxx kerenumbriga, k.a. mu enda oma. See muidugi ei välista, et aasta lõpuks veel 3000+ masinat ei suudetud konveierilt välja saata.
Huvitav, kui suur see päevane konveierilt tulnud autode hulk sel ajal oli.

1.seeriat on toodetud väidetavalt suurusjärk 160000 masinat. Kui võtta, et need toodeti kõik uues tehases ja viis aastat, siis teeb see 32000 autot aastas või 88 autot päevas ehk iga veerandtund masin. Nii jõuti aasta lõpuga toota suisa ~5300 autot. 
Kui nii arvutada, siis tuleb välja küll ja sellisel puhul, kui teised raudselt vanad aastast 1949 on 7XXX keredega, on see äkki siis hoopis uue tehase absoluutse alguse masin? Aga sellisel juhul ei vasta mitte üks venelaste üldlevinud ja avaliku infona levitatav erinevate muudatuste ajatabelid kohe mitte kuidagi reaalsusele. Siis pidi tulesein ja filtri ning tehaseplaadi asukoht muutuma oluliselt hiljem, kui väidetakse. 1.november 1949, kui käivitati uus tehas-liin, siis selleks oli tehtud vanas mudelis 346 muudatust, tootmise kiirendamiseks valmistati 296 suurt stantsi, nende seas ka kuulus katusestants ehk vooluliini Pobi peaks 1948 aasta Pobist ikka väga suurel määral erinema. 

Need on erinevatel Pobi-lehtedel samad andmed muudatuste arvu kohta. Selge, et stantse ei tehtud korraga ja uus koosteliin ning stantsimistsehh ei ole omavahel otseselt seotud aga radikaalsemad muudatused, nagu seesama õlifiltri kolimine, sellega koos tehaseplaadi aukoha muutus jm suured põhimõttelised muudatused juhtusid siis kas hiljem või on see suur kerenumber veel üks anomaalia. Väidetakse ju nii: 1949 г. Изменено расположение таблички с номерами шасси и двигателя

Ma pole suutnud tuvastada kuupäeva, millal pandi uus katusestants tööle? Kes teab? Neid katuseid siin ikka on Big Grin Kuna ma olen selle tööga tegelenud ja 1989 omistati mulle TK Estoplastis suisa stantsija 2.kategooria Cool , siis nähtav virn on päris paljude tundide töö. Päris 15 minutit katus aega ei võta aga jämedalt iga 5 minuti tagant katus saab teha küll. Mõni rebeneb ka, ütleme 10 kasutuskõlblikku katust tunnis. 
[Pilt: 0_76484_469bee3e_orig]
Vasta
#24

Kuna fakt, et ma ei suutnud kunagi omalajal Pobi osta ja pidin leppima M-402 "konstruktoriga", on jätnud minusse püsiva Pobeda-igatsuse :Big Grinälel sattus Pobi-teema teele... ja ma kaevusin jälle sügavamale. Täna on Internet selleks hea koht ja Venemaa Pobi-huviliste puuduse üle kurta ka ei saa. 
JA päris lõpuni adekvaatset inffi ikka pole, et mis hetkest tehase numbriplaat tuleseinalt lansekale kolis! Üldse on numbriplaatidest ja kerenumbritest ülivähe pilte tehtud aga 1949 aasta kere nr.10301, šassii 10229 ja mootor 10892 äkki??? on Kiievis olemas. Seega Eesti isend on ka raudselt "õige".

Aga nüüd ongi küsimus plaadist ja peenfiltrist, sest niipalju kui ma olen suutnud välja lugeda paljude saitide ja foorumite pealt, siis selline pilt ja väide on üldine: 11.1949 muutus mootoriruumi väljanägemine selliseks! Numbriplaat tuleseinal on veel VANA stantsiga löödud sein, peenfilter tuleseinal, on UUE stantsiga ja pole enam juhtmete auku. See ongi kummaline ,et on olemas kerenumbrid 7XXX ja siis on 10XXX ning 1948 veebruaris valmis pakasuuha-piltidele tuginedes 1000'des Pobeda ja säilunutel on väga väikesed kerenumbrid. 
[Pilt: autowp.ru_gaz_m-20_pobeda_2_1.jpeg]

Poltaava lähistel oli 2015 sellise tuleseinaga 1949 Pobi müüa ja vaat selline peakski olema uue tehase koosteliinilt tulnud Pobeda. Kuna juhtmeauku enam ei ole, peab olema muutunud ka juhtmeköidis! 
[Pilt: 4259693_3.jpg]

Edit: ja siis on veel ka selline lahendus olemas, nagu pildilt näha. Kerenumber 10907, aasta 1949, tehaseplaat tuleseinal ja selle all peenfilter. Viimane võib olla sinna ise pandud, kuigi tundub olevat originaal. 
[Pilt: bf690f4s-960.jpg]
Vasta
#25

Tegelikkuses ei ole ju mingeid seeriaid, igaüks loeb neid nii nagu ise tahab. Kindel on see, et see on väga heas komplektsuses ja hästi säilinud Pobeda, mis on toodetud 1949 aastal tõenäoliselt juuni kuus.
Igasuguseid tootmisarvusi, mida raamatutest ja internetist lugeda võib ei tasu üldse uskuda. Esimest korda nägin enamvähem reaalseid numbreid 2015 aastal ilmunud venekeelses Pobeda raamatus.
Tulevõrude järgi on ka piltidelt raske aastat määrata. Kõige esimesed lühikese poritiivaga Pobedad olid kroomitud võrudega. Neid toodeti väga vähe. Kuni 48 aasta sügiseni olid värvitud tulevõrud aga oli ka kroomitudi, kuigi vähe.  Ja ka 1949 oli osa autodest värvituid võrudega.

Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne