Pajataks natuke jälle 40 tonnisest pressist. Tuli päris mitu privaatsõnumit, kus soovitati ikka vene originaalpump säilitada. Ei olevat tegu kehva asjaga. Tänan, kes arvamust avaldasid.
Ei taha vastuvoolu ujuda, aga mõned asjad siiski panid uue pumba ehituse peale mõtlema. Esiteks müra. See originaal kolbpump teeb päris kõva vastikut lärmi. Lisaks on teadmata originaalpumba seisukord. Ta küll arendas survet pea 400 Bar, aga kogu see plunsrite ja vedrude majandus võib iga kell üles öelda.
Seega läheb käiku ikka hammasratas pump. Sai komplekt ära ostetud ja lahendus siis selline. Pump ise on alla 100.- ja töösurve on 250Bar. Hetkelist piiksurvet kannatavat suts rohkemgi.
200Bar tuleb 40T, 250Bar siis 50T.
Ega tal kindlasti sellist vastupidavust pole, kui vene kolbpumbal. Aga pressiga toimetamine ei toimu hommikust õhtuni ja lisaks veel kodukasutuses. Seega võiks kesta küll.
Paigaldamine midagi keerulist ei ole. Vaja treida üks 6mm rõngas, see kinni keevitada ja neli uut auku puurida.
Aga siinkohal kõik hea, et press ehk varsti valmis saab ka lõpeb. Samm on edasi astutud, aga nüüd tuleb vist tüki kaks tagasi astuda.
Hakkasin tegelema silindri majandusega. Võtsin teise pulkadeks ja miskit head pole.
Selline siis silindrivars.
Lähemal vaatlusel on mõned mehaanilised vigastused. Ja tundub ta tehtud olevat miskist praak rauast, malmist? Igatahes on väikesi augukesi kõik kohad täis. Eriti hull on õlitihendus manseti alune pind. Auklik. Siin ei päästa lihvimine ka, uued augud ilmselt tulevad alt.
Ma küll ei tea, kas tegu originaal asjaga, või on keegi selle järgi teinud. Miskit on korda saadetud varre otsaga ka. Originaalis peaks seal olema trapetskeermega välja käiv pikendus. Minu omal on aga miskine kuumaks aetud junntükk sinna otsa pistetud. Mis seal all täpsemalt on, ei tea. Ja vist uurima ka ei hakka, on teine väga kõvasti kinni.
Iseenesest on see junntükk miskist kõvast terasest, meisliga väga jälge peale ei jää. Ja selle otsa käib vahetatav otsik, mis on lihtne uus teha, kui lössi pressimisega läheb pika peale.
Trapetskeerme vajalikkust ei oskagi arvata. Mu arust jooksis varre ots suht lähedale pressimisplaadile.
Hullem mure on see, et mis peale hakata selle aukliku silindri materjaliga. Kisub sinna poole, et tuleb see lasta vist uus teha. Aga vaadates selle asja suurust ja kaalu, siis toorikmaterjal ilmselt maksab juba hunniku kupüüre, tegemisest rääkimata.
Kui kellegil ehk pakkuda korralikku silindrivart või ka kogu silindrit, siis võib ühendust võtta.
Viimaseks siis järgmine peavalu. Kõik räägivad, et sellele pressile seda kahte õlimansetti kuskilt võtta pole, olevat nagu püha graali otsing.
Eks tuleb siis hakata hüdropoodisid läbi käima.
Pressimis poole oma on väga väsinud ja kõva kui puit. Ime. et siis õli ei pea. Tihendusserv oleks ka nagu miski aeg tagurpidi väändunud, ehk sellest, et 200Bar asemel on pea 400Bar peale lastud.
Kõike seda asja kokku arvestades, ei imesta, miks nii mitmelgi nähtud sellisel pressil on õlikogumisvann jalgade alla tehtud. Tahta õlipidavaks asja saada, tuleb ilmselt uus silinder kogu täiega teha. Vaevalt, et minu pressi silindrivars ainukesena poorsest materjalist tehtud on.
Ja ega seda kõike ostes eriti kontrollida ka ei saa.