AW03-71LE käigukast
#1

Rebin autoteemast lahti kastiteema.

Kuna autoga on tekkinud ootamatult tihe ajagraafik (esimese olulise sõiduni) ning katse-eksituse jaoks ei pruugi aega ülemäära jääda, siis prooviksin siinse know-how baasil mingi esmase ettekujutuse saada.

AW03-71LE teemal on kirjutatud varasemalt:

(02-08-2016, 00:53 AM)TeeTL Kirjutas:  Elektrooniline juhtimine väga palju lisa pin'e kaabelduses ei vaja - 2tk 2 solenoidi jaoks ja 1 kastist väljuv signaal kasti kiiruseandurist TransECUsse. Solenoididele kastis antakse nende 2 otsaga siis sisuliselt 4 võimalikku "koodi" (OFF-OFF, ON-OFF, OFF-ON, ON-ON) ehk 4 lülituskombinatsiooni (1,2,3 +OD) edaspidikäikude jaoks. 
LE tüübil peaks extension housing'u küljes olema kiiruseandur (sisemise governor valve asemel), 03-71 ja 03-71L seda ei peaks omama/vajama. Kick-down otsus peaks LE puhul tulema "koodiga" läbi TransECU ja TPS anduri, aga 03-71 ja 03-71L  läbi throttle cable.
Aga eks neid 03-71xx kaste tehti päris paljude automarkide ja turgude jaoks ja neil võib olla mitmeid erinevusi, lisaks turbiinile, turbiinikojale ja extensionile.


Kast poogitud Opeli C30LE mootori külge. Ainsaks ühenduseks mootori ja kasti vahel on gaasipedaali poolt tõmmatav õhuklapi ja kick-downi tross. Kastiaju puudub.

Proovisõidul (kick-down veel ühendamata) auto D peal käike ei vahetanud. (Vist) startis paigalt kolmanda käiguga.

Kastist tuleb välja juhtmekimp 2 pistikuga. Ühest pistikust tulevad signaalid näidikuploki; starteri blokeeringu ja R tulede tarvis.
Teine pistik koosneb 4 PIN-ist: 2 pin suurema ristlõikega kaabliga, 2 pin väiksema ristlõikega kaabliga.
Kas võiks olla reaalne:
2 suurema ristlõikega juhet on 12V + ja -
2 väiksema ristlõikega juhmele kordamööda ja korraga + 12V peale andes saab moodustada eelpool välja toodud 4 lülituskombinatsiooni?
Vasta
#2

Mis on eesmärk? Natuke liikuda, tähtis sõit ära teha ja hiljem ecu lisada?
Nende on-offidega mängides saab tinglikult sõita, aga tüütu, kuna rõhk taevas ja kõik asjad käivad korraliku pauguga.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Otsi parem täismehaaniline st. gaasipedaali ja kollektori vaakumit infoks tarvitav käigukast. Saad ehk enamvähem tööle, vähemalt Mersude vaakumregulaatorid olid vanasti reguleeritavad.

Do'nt panic
Vasta
#4

(11-07-2022, 14:03 PM)Marko Kirjutas:  Mis on eesmärk? Natuke liikuda, tähtis sõit ära teha ja hiljem ecu lisada?
Nende on-offidega mängides saab tinglikult sõita, aga tüütu, kuna rõhk taevas ja kõik asjad käivad korraliku pauguga.
Esmane eesmärk oleks tähtis sõit.

Seejärel oleks võimalik edasi menetleda, missuguste signaalide baasil transecu otsustab kastile käsklusi jagada. Rpm signaali saab lihtsalt kätte. Kui kast ise suudab ajule teavitada kardaani kiirust, siis on ka sellega OK. Kui kiirusinfo digitaliseeriti BC ja transecu tarvis spidoplokis, siis mõtleks, kuidas seda jäljendada.
Huvitav, kas kasti aju hoolib ka TPS tööst?

Plaan D oleks teostada kodade ja kastide vahetus ning alla pista AW03-71L, mis on tulnud R4 mootoriga auto küljest. AW03-71 oli kastusel näiteks karburaatoriga Omega A küljes ning võiks sobituda igasugu digitaalseid signaale omamata. Sealjuures ei huvitu antud kast sisselaske vaakumist - pole vastavalt sisendit kastil. Või eksin?

Plaan F oleks originaal THM180 kasutuselevõtt. No ei soovi ilma OD-ta kasti sinna...
Vasta
#5

Kuna ma asjadest ise midagi ei tea, siis jagan ühte kunagi varutud dokumenti, mis natuke lahkab  A43DE toimimist ja kodusel viisil diagnoosimist (A43DE on siis Toyota versioon AW03-71LE'st) 
https://drive.google.com/file/d/1Dizkw4Q...Ub9t-/view
Ehk on sealt võimalik välja lugeda, kuidas seda kasti ajutiselt juhtida.
Muuhulgas on seal ka selline väide: The throttle cable in the A43DE does not control shift points. It controls shift quality (hard or soft switch). 
Vasta
#6

(11-07-2022, 16:35 PM)TeeTL Kirjutas:  Kuna ma asjadest ise midagi ei tea, siis jagan ühte kunagi varutud dokumenti, mis natuke lahkab  A43DE toimimist ja kodusel viisil diagnoosimist (A43DE on siis Toyota versioon AW03-71LE'st) 
https://drive.google.com/file/d/1Dizkw4Q...Ub9t-/view
Ehk on sealt võimalik välja lugeda, kuidas seda kasti ajutiselt juhtida.
Muuhulgas on seal ka selline väide: The throttle cable in the A43DE does not control shift points. It controls shift quality (hard or soft switch). 

Aitäh!

Kui ülaltoodud brožüür kohaldub ka GM tarbeks toodetud 03-71LE-dele, siis näib üha realistlikum siiski tulla samm tagasi 03-71L peale, et automaatkastikogemust ettenähtud kujul nautida saaks.
Vasta
#7

Siin omaaegne juhend.
http://vauxpedianet.uk2sitebuilder.com/v...-senator-b


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#8

Tänu asjakohasele tagasisidele on auto poole läkitatud 03-71L kast.
Vasta
#9

Mis marki masinalt kast tuleb, ehk kas turbiini ja kardaani poolelt jääb kõik samaks või tükib erinevus sisse?
Omas naiivsuses kunagi mõtlesin, et mis seal siis on, võtan Volvo AW03-71 kasti ja panen selle Toyota AW03-71LE (A43D) asemele. Et sobitamiseks vahetan neil omavahel eeskojad+turbiinid ära ja tagaumise extensioni osa kah, aga võta näpust. Kuna väljundvõll on Toyota kastil 10 cm pikem, siis ainult extensioni korpust selle ümber vahetada ei saa. Lihtsam oleks täielikult jätta alles Volvo kasti väljavõte ning hoopis autol kardaani pikendada ja kardaaniots Volvo moodi ümber teha, kui et väljundvõllide vahetamist üritada (mis võib olla teostatav, aga selleks tuleb kast täitsa lahti võtta). 
Sisendi sobitamist ei ole veel kontrollinud võlli osas, aga kui seal ka  erinevus on, siis polegi midagi teha. Hooratta kinnitused turbiinil on kindlasti erinevad, st turbiini peaks ümber tõstma, lisaks kojale. 
Igatahes ma tänan selle teema eest, see motiveerib nüüd ikkagi viitsimist kokku võtma ja teen lähiajal kastide võrdluse lõpuni ära Smile
Vasta
#10

Nüüdse kastivahetuse võtmes pääseb nii palju lihtsalt, et nii 03-71L kui ka 03-71LE on Opeli-spetsiifilises konfiguratsioonis.
LE on olnud rida 6 mootori küljes, L on olnud rida 4 küljes - kojavahetus vaja minimaalselt ette võtta.

Väljund on kastidel sama. Turbiini kinnituse osas loodaks samuti parimat. Opelil olid mootorid ja käigukastid täielikus ristsegakasutuses mitmete kümnendite vältel, mis kahandab ämbrisse astumise riski (ei elimineeri  Toungue ).

Käigukasti kinnitustala valmis käsitööna uus. Kardaani esimene ots töödeldi ja kombineeriti selline, et see tillukesse kardaanitunnelisse mahuks.

...mul siin hea jutustada, mis tehtud. Olen viimase aasta jooksul autot tervelt ühe korra näinud  Big Grin

Mingi X hetke autoalune tööprotsessi jäädvustus.
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne