Eesti Nokia ehk Volga/Pobi/mosse rool
#21

Kuidas Te neid käigukangi nuppe tegite, kus igasugu sitikad-satikad ja hõbedased autod sees olid? Parandusasutustes on ju tehtud igasugu suuremaidki asju kui ainult pleksiklaasist noapäid.
Kunstiteosena nupu valmistamine ei ole keeruline jah kui õige materjal käes on. Kasutusele saab ju võtta hambapuurid ja muu seesuguse atribuutika. Arvestades kogu meie laiahaardelist vanatehnikute seltskonda, võiks seda asja ikkagi kuidagi automatiseerida.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#22

On selge et rool tuleks valada vormi, aga rooli hinna ajab kalliks selle vormi keerukas kuju ja tehnoloogia, mitte see \"gemisch\" mis sinna sisse valatakse. Et selline vorm teha, tuleks inseneril teha CAD-i joonised ja ka mööda ei saa ka CAM paketist, sest mingi info tuleb ka tööpinki sisse sööta. Näiteks: juveelitööstuses kulub kunstnikul lusika valmistamiseks umbes paar nädalat aga arvutijooniseid teevad konstruktorid mitu kuud (TTÜ raalprojekteerimise loengutes usinalt käin). Ega selle rooli projekteerimine lihtsam pole. Suur tänu teema postitajale, sain ideid ülikooli lõputeemaks.

Kellel vanglas tutvusi, võib sõna laiali saata ehk mõni võtab töö vastu, nagunii neil seal muud targemat teha pole Big Grin

Vasta
#23

Vähemalt Pobi rool on üsna lihtsa konfiguratsiooniga. Kindla raadiusega ring, kus terasratas on kaetud suuresti ringikujulise kindla raadiusega plastmassiga. Vaid tagaküljel asuvad teatud sammuga \"lained\" ning väikesed kodaranublud lisanduvad sellele (kodarad ise ju kerevärvi). Muidu on tal peaaegu toori kuju.

Põhimõtteliselt saab valada/pressida kolmes osas ehk isegi, kuna kolm kodarat asetsevad tal ringsümmeetriliselt. Nii võiks vorm olla ju vaid 120 kraadi jaoks.


Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#24

Tore on tõdeda, et oleme vabrikant Lutheri näol leidnud inimese, kes vähemalt teab, kuidas toimivad vormide valmistamise põhimõtted. Tööstusluure andmetel hoiavad plasti tootmise ettevõtted meelega matriitside valmistamise hinda kõrgel, sest see tagab neile töö. Ilmselt saaks väiksema partii esemete valmistamiseks ka odavamast materjalist matriitsid teha. Valmis produkte võib ju käsitöönduslikus korras poleerimisega järgi aidata kui miski just hästi kokku ei istu.
Ootame siis rahulikult Lutheri lõpueksamid ära. TTÜ lõpetanute hulgas on ennegi olnud kuulsaid uunikute geenitehnolooge, kes teavad mis materjalist miski on.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#25

Teemakohast lugemist:
http://drive.to/stwheels

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#26

Nagu aru võib saada, siis kõik on kinni viitsimises, viitsimises ja veel kord viitsimises ... nagu ka Valdo avastas võimaluse kuidas \"mittetaastatavaid\" pobi plastiktükke taastada, nii on ilmselt võimalik enamus asjadele leida võted ja vahendid taastamiseks.

Et siis vähem möla - pikem samm ...

Dad.
Vasta
#27

Jälgige hoolikalt MOTOREX-il Mati Leivategija kahevärvilise Tšaika valget rooli. See on Eestis tehtud vanale roolile vaigu peale kasvatamise teel.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#28

Dad`il tuline õigus,laiskus pärsib ettevõtlikust kõvasti.
Ise päris lähedalt näinud ja natuke solberdanud vaikudega(NORPOL),pisemaid asju ka teinud.Probleemiks on styreenikindla vormisilikooni hankimine,väikeste vidinate puhul väike vormi deformeerumine ei ole oluline(liigse saab alati maha lihvida+poleerida),rool suht suur ja siis \"mängib\" vorm rohkem.Kui keegi on nõus hankima spetssilikooni ja loovutab vormi võtmiseks korraliku rooli,olen nõus proovima.Silikoon tegelikult tellitud aga kätte saan alles enne jaanipäeva.SadKui niikaua kannatab oodata.Rooli ikka vaja.
P.S.Miskis V8-s räägiti samuti rooli taastamisest aga ei leia ülesse.

...ne meshai mehhanizmu rabotat.
Vasta
#29

kus neid roole vanasti tehti
Vasta
#30

p.j. Kirjutas:kus neid roole vanasti tehti

Ikka N.Liidu avarustes spets-tehastes. Aga N.Liidu ajal oli halvaks tavaks kasutusest mahaläinud sisseseade üsna kohe utiili viia (a la Tarbeklaasi matriitsid tuleklaaside tarbeks, Põhjala tehase jalgrattarehvide vormid jne).

Nii et see teave, kus midagi kunagi tehti, omab vaid informatiivset tähendust.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne