tann Kirjutas:...kas kuidagi saaks mingi muu mootoratta mootori vahele panna.
mõtlesin ise et 75ccm-250ccm vene mootoratta mootorit.
Deltaga kogemusi pole, aga vana kolmekäimalise \"moskvalase\" (M-103) mootori panekut Riga-4 raamile olen väga lähedalt näinud ja isegi selle aparaadiga veidi kurseerinud. Raami alaosa koos kinnitustega tuli selleks palju ümber teha/täiendada. Usun, et neljakäimane uuem võrri (nt 125se Minski) mootor oleks umbes samamoodi selleks sobinud.
Miinusteks on minu arvates:
- paras suur maht tehnilist lukksepatööd
- liiga suur koormus raamile/amortidele/ratastele, mis võib viimased kergesti rivist välja viia
- oht politseile vahele jääda ja saada paras laks trahvi registreerimata ja kindlustamata sõidukiga kurseerimise eest ning lubamatu ümberehituse eest
Minu arvates suuremat kui 125 ccm mootorit Deltale peale ei ole mingil juhul mõtet panna. Olles veidi ise sõitnud aretisega Riga4/125, võin öelda, et see on aparaat selliseks väga rahulikuks ringipodistamiseks, mitte kihutamiseks. Üle 45-50 küll ei taha kiirust lasta, kuigi vana \"moskvalase\" mootor ehk seda isegi lubaks. Samas mingi koormaga käru vedamiseks on ta ideaalne asi, kuna siis jääb 50 ccm mootori jõust väheseks (kuigi avalikel teedel ei ole see legaalne tegevus, sest aparaat ise legaliseerimata).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel