Kui autot pildistada (vahet pole, kas müügiks või mitte), oleks kaasaja digikaamera-ajastul mõistlik:
1. Teha kriitilistest kohtadest pilte väikese varuga ning säästa avalikkust hägustest/udustest piltidest (a la
http://www.pilt.ee/photo/626518/14757989/ ). Üldiselt - kaasaja digikaameratel on piisavalt head LCD-ekraanid, et tuvastada, kas ja millisele objektile on aparaat end teravustunud. Ja hiljem arvutis tuvastab seda imehästi!
2. Enne nupule vajutamist veidigi vaadata , mis pildile jääb, ning säästa vaatajat poolikutest sigarettidest, vedelevatest õllepurkidest ehk teha kaardisse jääval objektil väikest ülesvõtmise eelset koristust (a la
http://www.pilt.ee/photo/626518/14757997/ ). Sel põhjusel olen mina nt hoidunud oma koli- ja laoruumides oleva pildistamisest (kuigi nt IŽ-Jup pilte sooviti näha). Ja nii taastatud kui ka taastamata jalgrattad olen toonud spetsiaalselt mingile tagasihoidlikule taustale (muruplats vms) välja, kus muu mudru pildistatavat objekti ei häiri!
3. Tugevalt erinevate valgustusregioonidega kompositsioonide (armatuurlaud välispanoraami taustal, salongi sisedetailid vms teisel taustal) pildistamisel tuleks jälgida, millise objekti järgi on kaamera automaatika heleduse jm parameetrid paika seadnud (a la
http://www.pilt.ee/photo/626518/14757995/ , osalt ka
http://www.pilt.ee/photo/626518/14758032/ ). Enamikel kaasaja digikaameratel saab selle pildiosa ette anda, mille järgi kaamera enda sätingud keerab (RTFM, ma mõtlen kaamera oma). Vaataja tahaks vast siiski imetleda Cressida omalaadset näidikuplokki, mitte vaadet autoaknast ja halli plärakat näidikute asemel. Muide - digipilte annab hiljem igakülgselt veel ses osas töödelda (Gimp, PhotoShop jne) enne väljapanekut sageli.
Minu jaoks on muide iga klõps kaameral senini
sündmus, millele eelneb põhjalik kompositsiooni-, valgustus- jm parameetrite kontroll ning võimalik seadmine / asukoha muutmine. Jäänukina peegelkaameraga pildistamise aegadest. Ja hoolimata asjaolust, et mõisatest olen teinud kokku üle kümne tuhande foto ja lugematu tuhandeid fotosid muudest asjadest...
Soovitan tegelikult kõigil, kes oma fotosaavutusi soovivad avalikkusele demonstreerida, kasutada sama suhtumist ehk teha
võtte tegemisest juhusliku nupuleplõksimise asemel sündmuse.
Eeskujuks võiks tuua nt kaasfoorumlase Unicweb üsnagi kõrgekvaliteedilised head fotod oma sõidukipargist (
www.unicweb.ee). Soovitaksin kompositsiooni, valgustuse jm osas eekujuks tuua ka kaasfoorumlase Manic kogutud vanu sõidukifotosid antiikautode galeriis...
Ning lõpuks soovitaksin sügavalt igal digifoto-huvilisel hankida ja lugeda läbi vähemalt maakeelsed teosed
http://www.apollo.ee/product.php/0955666 ja
http://www.apollo.ee/product.php/0999991 kui ei viitsita sama teavet iseseisvalt netist nt digifotofoorumitest vms välja ajada.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel