24-12-2004, 00:28 AM
Otsustasin ka oma autost natuke rääkida, ja ehk mõne pildi ka lisada.Loodan et kellegil pole selle vastu midagi, ehk saan mina targemaks ja võibolla saan ka kedagi aidata, kellel ehk on sama küsimus tekkinud nagu minul. Auto oli minu isa oma kuni selle aastani, kui mina load sain. Kuni selle aasta suveni töötas auto korralikult, kuid siis tekkisid jamad ja isa otsustas et vaja mootor maha kiskuda. Asendatud sai nukkvõll, saaled, klapid plokikaan (freesitud) ,mitu tihendit ja midagi vist veel (kõik ei tule meelde).
Varsti sai mootori peale tagasi, läks isegi käima, kuigi kahtlesin selles algul, kuid kuskilt hakkas õli tilkuma,järelikult jooksis ta kuskilt läbi, kust ei tohiks. Mis muud kui mootor uuesti maha. Nüüd sai vahetatud tihend, mis väntvõlli käigukasti poolses otsas on , ümber võlli (mingi nöör ) ja ka nukkvõlli ots sai mingi ainega uuesti suletud ja plekk ka sinna ette. Sai siis mootor uuesti peale. Niikui tööle sai pandud hakkas õli jälle tilkuma, samast kohast, hooratta alla jääva pleki vahelt ja läbi selles oleva augu. Ja mis nüüd järgnes võib ehk juba oletada, mootor kolmandat korda maha. Seekord sai tihendi alla pandud kummiriba, et tihend kõrgem jääks ja ehk ka õli kinni hoiaks. Sai siis mootor kokku ja hakkasime juba peale panema, kui miskipärast tekkis vajadus väntvõlli ringi ajada, ja mis selgus -ei liikunud. sai suure võtmega keeratud ja võtme otsa üle meetri pikkune toru pandud, aga võll ei liikunud ja lisandus veel üks probleem- sidur ei lahutanud ja käike ei saanud vahetada.
Sai mootor uuesti lahti võetud ja erinevaid asju kahtlustatud aga tegeliku põhjuse avastasin kogematta, saaled olid läinud topelt, siiamaani ei saa aru miks. Sai uued saaled pandud ja väntvõll käis ringi vabalt. Isa arvas et uus ketas sai peale ning see pole nii kulunud kui vana ja ehk sellepärast ei lahuta, panime sidurikorvi ja hooratta vahele seibid ,kokku 2mm ja pärast seda sai asi korda- käike sai vahetada.
Panime mootori peale ja algul oli kõik hea, kuid mingi aeg hakkas ikkagi õli tilkuma, kuigi mitte nii palju kui enne, aga ta tilkus. Enam ei viitsinud mootorit maha võtta. Sellega oli mootori näppimine läbi .
Varsti sai mootori peale tagasi, läks isegi käima, kuigi kahtlesin selles algul, kuid kuskilt hakkas õli tilkuma,järelikult jooksis ta kuskilt läbi, kust ei tohiks. Mis muud kui mootor uuesti maha. Nüüd sai vahetatud tihend, mis väntvõlli käigukasti poolses otsas on , ümber võlli (mingi nöör ) ja ka nukkvõlli ots sai mingi ainega uuesti suletud ja plekk ka sinna ette. Sai siis mootor uuesti peale. Niikui tööle sai pandud hakkas õli jälle tilkuma, samast kohast, hooratta alla jääva pleki vahelt ja läbi selles oleva augu. Ja mis nüüd järgnes võib ehk juba oletada, mootor kolmandat korda maha. Seekord sai tihendi alla pandud kummiriba, et tihend kõrgem jääks ja ehk ka õli kinni hoiaks. Sai siis mootor kokku ja hakkasime juba peale panema, kui miskipärast tekkis vajadus väntvõlli ringi ajada, ja mis selgus -ei liikunud. sai suure võtmega keeratud ja võtme otsa üle meetri pikkune toru pandud, aga võll ei liikunud ja lisandus veel üks probleem- sidur ei lahutanud ja käike ei saanud vahetada.
Sai mootor uuesti lahti võetud ja erinevaid asju kahtlustatud aga tegeliku põhjuse avastasin kogematta, saaled olid läinud topelt, siiamaani ei saa aru miks. Sai uued saaled pandud ja väntvõll käis ringi vabalt. Isa arvas et uus ketas sai peale ning see pole nii kulunud kui vana ja ehk sellepärast ei lahuta, panime sidurikorvi ja hooratta vahele seibid ,kokku 2mm ja pärast seda sai asi korda- käike sai vahetada.
Panime mootori peale ja algul oli kõik hea, kuid mingi aeg hakkas ikkagi õli tilkuma, kuigi mitte nii palju kui enne, aga ta tilkus. Enam ei viitsinud mootorit maha võtta. Sellega oli mootori näppimine läbi .