Postitused: 2,686
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
31
Mul on siin kusagil eespool kirjas, et on pakkuda vanemat tüüpi (6 volti)Urali mootor koos käigukastiga.Genekas on puudu, aga selle ehk saaks ,kui otsida.Hind on 3000 EEK.Võib-olla on selline mootor osta odavam,kui vanale kap.remonti teha.Muidugi siis tuleks ka el.süsteem 6 voldi peale ümber teha ,sul ju praegu 12 volti.
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
28-05-2005, 17:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-05-2005, 17:37 PM ja muutjaks oli
marti184.)
Tegelt on point selles, et kuna ma sain kogu kupatuse 1800 kr (mootor, raam, külgkorv), siis on igal juhul mõttekam teha kap. remont.
Uued tihendid ja laagrid sisse panna, väntvõll ning kepsud-kolvid tasakaalustada ning siis on mootor kohe nii neitsi ja süütu, et peaks pärast sissesõitu jooksma ilusti ja kaua.
Kui ma mingi teise mootori ostaks, siis tõenäoliselt saaks ka mingi kasutatud ja kahtlase, millel tuleks ka hakata juppe vahetama (ma kangesti ei tahaks uskuda, et keegi müügiks mootorile remondi ära teeb). Ainus vahe, et siis ei saa ma kunagi kindel olla, mis jupp on läbi ning vajab kohe-kohe vahetamist ja mis mitte. Parem teha odavale mootorile kohe kap. remont, on hiljem kindel sõita. Ikkagi enda kokku laotud, uued kuluosad sees ja enda tehtud sissesõit.
Mis need eespool kirjeldatud hinnad tulidki? 700 kr puurimine ja 550 silindrid koos rõngastega. Uued laagrid ei tohiks palju maksta ja tihendid samuti mitte. Iseasi palju nende laagrite vahetamine ja väntvõlli tasakaalustamine läheb. Uus sidur ka kusagilt ning kellegi käest kasutatud karbussid.
Ega raha läheb tõenäoliselt niikuinii palju, kuid õnneks on tegutsemiseks u. aasta aega ka.
Täna siis võtsin mootori täiesti lahti. Hammakad eest maha, tagant hooratas maha, väntvõll välja. Siis suruõhuga diiselküttega puhtaks ja nüüd kõik jupid läigivad. Kõik tihendid olid nii kehvas seisus, et niikuinii väljavahetamisele, samas raamlaagrid olid üsna heas seisukorras.
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
--------------------------------------------------------------------------------
Nonii,
vahepeal 1 kool lõpetatud, teisega alles poole peal, aeg-ajalt ka veidi aega tsiklile saanud pühendada. Nüüdsest saab igatahes kohe kõvasti rohkem aega masina kallal tööd teha.
Raami(numbri) probleem on ikka lahtine, kuid eks näeb.
Seni olen käsile võtnud mootori: Mootor käis täiesti lahti, kõik tihendid vahelt, jupid kõik täiesti küljest (v.a nukkvõll).
Ühe raamlaagri vahetasin välja, teine oli paremas seisus, kui poest ostetud tutikas.
Väntvõllilaagrite vahetamise ideest loobusin, kuna praegugi veel head laagrid seal.
Mootor seest-väljast ohtra diiselkütte, traatharja, pintsli, mootoripesuvedeliku ja suruõhuga sisselastud diiselküttega läikima löödud.
Nüüd juba väntvõll sees, esikaas peal, tihendid mootoris kõik vahetatud (karteripõhja tihendipind sirgeks pekstud, et ikka midagi peaks ka).
Ahjaa, tihendikomplekt - täislaks 250 + 300 kr
Täna lammutasin ka käigukasti lahti, seest-väljast jälle puhtaks, tihendid ära vahetada ja uuesti kokku
Homme teen hooratta ja siduridetailid roostest puhtaks, tõenäoliselt tuleb uued kettad otsida, kuid loodan muud jupid päästa.
Hetkel küljest silindrid (tuleb lasta üle puurida ja uued kolvid sisse)
Ahjaa, silindripead ja klapikambrikaaned tuleb puhastada, klapid sooveldada.
Leegikad olemas, sumpad puuduvad, karbussid võibolla saan kusagilt, süütesüsteem tuleb uus otsida, genekas loodan et töötab, peaülekanne vajab puhastamist, paaki on auk sisse roostetanud, ma ei hakka parem esialgu veel raamist ega külgkorvist rääkimagi
See oleks nagu lühikokkuvõte, äkki saab varsti pilte ka.
Muide, kui kellegil on mõni Urali või Dnepri raaminumber vedelemas, andke teada.
Postitused: 87
Teemad: 9
Liitus: Oct 2002
Maine:
0
kas sellel tüübil kellelt doonori hankisid mootorijuppe ka oli?
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
07-06-2005, 22:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-06-2005, 22:43 PM ja muutjaks oli
marti184.)
Tal oli vist üks K-750 mootor üle, või vähemalt nii ta tookord rääkis. Tahtis, et ma talt mootori ka ostaks, kuid võtsin ainult raami ja selle küljes olevad jupid (pluss veel lenksu).
P.S Tuli veel meelde, et tal vedeles garaazis mingi osaline Urali mootor.
Postitused: 5,871
Teemad: 746
Liitus: Apr 2002
Maine:
37
See ei ole raaminumber. See on lihtlabane detaili number varuosade ostmise tarbeks.
Raami number on stantsitud, mitte valatud kujul.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
15-10-2005, 23:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-10-2005, 23:19 PM ja muutjaks oli
marti184.)
Suvi/sügise algus läks väga kiireks. Üks asi teise otsa. Viimasel ajal olen jõudumööda natuke nokitsenud, kuid varsti peaks rahalised võimalused piisavalt suurenema, et uuesti hakata masina kallal tööle:
Seni on kulunud u 6000 k:
Ural 1800
Ülekanne+amordid+lenksutoru+lingid 600
Paak, karbussid, üks velg 500
MoS2 150
Tihendid 550
Silindrite puurimine 700
Kolvid rõngastega 550
Sidurikettad 300 (vist)
Esiamorditorud 500
Jawa tuuleklaas 200
Tagatuli 50
Raamikoodi plekk 75
Ja palju muud Kokku: üle 5975
Otsustasin, et vana külkat pole mõtet taastama hakata, suure tõenäosusega on odavam otsida kusagilt sõitev, mis lihtsalt üle värvida.
Silindripead on hetkel Kloostrimetsas, kus klapipesad freesitakse ja uued klapid sooveldatakse.
Umbkaudne prognoos(täpset hinda ma ei tea, kuid pakun poehindu. V.a külgkorv muidugi)
Urali kasutatud külgkorv 600-1000?
Silindripeade töötlemine 300-600
Uued klapid 300
Süütemäng 250
Süütepool 300
Lülitid lenksule, käepidemed, pidurikonnad 100-200?
Esitule vits ja peegel 100?
Bensiinikraan 50-100
Süütelukk 100
Trossid(2 gaasi, sidur, pidur) 150?
Spido-tross 100
Kardaanirist 250
Kummipuksid 150?
Bensiinivoolik 50
Uued kodarad 300-500?
Kokku umbes: 3100-4250 kr
Värvimine seisab külgkorvi hankimise taga.
Liivapritsitamine u. 700
Kruntvärv u. 500?
Värv 1000-1500?
Kokku umbes: 2200-2700 kr
Värvimisega saan ehk ise hakkama. Garaaž soojaks kütta ja veega seest üle pritsida.
Kaugemas tulevikus läheb veel vaja:
Aku 600
Registreerimine 1300
Ülevaatus u. 150
Kindlustus u. 300
(Kaassõitja kiiver 500)
Kummid 2-3x 500
(kui veab, on dnepri kummid veel kasutuskõlblikud. Urali omad kindlasti mitte)
Kokku u. : 3350-4350 kr
Ahjaa, summuteid ka vaja: äkki keegi müüb 600ga.
Kokku tuleb arvutuslikult 15 225-17 875. Kurat, kuskohast kõik see raha võtta tuleb?
Kui kellegil on pakkuda ülalnimetatud juppe konkurentsivõimelise hinnaga, siis palun teada anda EraSõnumi kaudu. Kui kellegil on pakkuda vertikaalsete kinnitustega K301 karbusse 2tk, võin vastu pakkuda horisontaalsete kinnitustega K63y-sid 2tk
Olgu see elavaks näiteks kõigile, kes tahavad osta poolmädanenud surmodava masina ja siis täieliku remondiga üles ehitada, et saada odavalt sissetöötamata masina.
Sissetöötamata masina saab, kuid odavalt küll kindlasti mitte.
Oleks kevadest saati raha kogunud, oleks saanud osta juba sõitva masina, kuid sellisel ei teaks iialgi, millal mingi peidetud viga välja tuleb.
Üks küsimus tekkis: Kas peaksin ökonoomsema sõidu huvides hankima ka kiirendatud 4. käigu või siis kiire diffri? Kuidas need (eraldi võttes) mõjutavad korviga sõites jõuomaduste säilimist?
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
13-10-2006, 02:48 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-10-2006, 02:50 AM ja muutjaks oli
marti184.)
Täitsa metsas, eelmisest postist on 1 aasta möödas. Kuhu küll see aeg kadunud on?
Eelmine kevad hankisin Gaz-21 ja see võttis väga palju vaeva ja energiat, et kevadel piiratud aja jooksul sõitma saada. Suvi oli üldse koolidesse sisseastumisi täis ja polnud kah aega/inspiratsiooni, et näppe õlis leotada. Volga oli prioriteetsem asi korras hoida, kuna tegu oli juba sõitva masinaga.
Nüüd siis on jälle kohale jõudnud, et Emm on ikka veel juppideks. Ma olen sinna juppidesse nüüdseks liiga palju raha tampinud, et asja aastate viisi venitada.
Hetkene seis:
On olemas 2. külgkorv, mis on paraku ainult väga vähe paremas seisus, kui esimene. Siiski, mulle kinnitati, et uue põhja keevitamine ja pahtliga ärasilumine on käkitegu. Teise külkaga sain ka kaasa täiesti hävinenud istme, mille pealt saan matti võtta. Tegelikult lihtne: vedrud, poroloon, nahk ja vineer.
Mootor on peaaegu koos. Süütesüsteemi peab külge kinnitama, hooratta veel igaks juhuks üle pingutama.
Silindripead ostsin kõige täiega uued(üle tonnine laks), kuna öeldi, et vanade taastamine läheks sama kalliks. Uued olid horisontaalkinnitustega, mis sobib igati. Nookurid seevastu olid liiga madalad - vert. kinnituse silindripead hoidsid nookureid kõrgemal(eemal). Tükk aega leiutasin ja püüdsin vahejuppe teha, kuid lõpuks panin lihtsalt seibid vahele. Ma loodan et peab.
Lenksulülitid ja kummid on puudu.
Peaülekande jupid on kõik olemas ja uued, kuid peaülekande kaanes on üks neist neljast poldiaugust hävinenud ja suuremaks puuritud. Ei tea, kas on võimalik kuidagi seda päästa, või peab kusagilt uue hankima?
Summuteid ei olnud võimalik kasutatuid leida. Tegin väljamineku ja ostsin tutikad (Kirves!)
Sama tüübi käest ostsin posu tutikaid kodaraid, kuna ainult osad vanad oli võimalik päästa.(Kah kirves!)
Samuti on vaja uusi kummipukse raami sisse. Ma väga loodan, et Kloostrimetsa, Brauer või Tondi kaudu saab neid hankida.
Tagumisi amorte pole ma seni veel lahti saanud. Püüdsin küll vineerist ja keermetlatist rakist teha aga asi läks plahvatusohtlikuks. Ma ei teagi, kas neid üldse on võimalik lahti võtta? Pärast tõmblen hullult vedru maha saamiseks ja siis ei olegi lahtivõetavad?
Raam, porikad, plekid, rummud, veljed ja muud värviga jupid on suures hunnikus ühes garaazi nurgas. Need peab kuhugi liivapritsi viima ja siis üle värvima. Kompressorid ja regulaatorid on olemas aga garaaz muutub talvel külmaks ja on halb värvimiseks.
Külka põhja keevitamiseks vajalik plekk on ka olemas, vist oli 0.7-0.8mm paks.
Kõik materjalid nagu oleks olemas, aga suvel oli nii palju tõmblemist, et ei saanud mahti tegutseda.
Detsembri keskpaigus tulen paariks nädalaks kodumaale ja hakkan masina kallal tööle. Praegu tunduvad küll eelseisvad toimetused päris keerulised/rasked. Ma ei tea isegi seda, kas pärast kõigi töödega lõpule jõudmist ARK selle üldse arvele võtab.
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
Kõik värvitud, külka veel juppideks ja istet pole
Rattal 80% juppidest küljes.
Ees ootab juhtmestiku vedamine ja lenksu komplekteerimine, nipet-näpet tööd, klappide ja süüte regull.
Pilte pole hetkel võimalik riputada.
Aga dokumente veel ei ole.
Kui kellegil on pakkuda dok-dega raam või mis iganes, siis olen huvitatud.
Postitused: 264
Teemad: 52
Liitus: Jan 2003
Maine:
0
Ratas on aus, kuid millegitõttu kahtlen, et see tõendamata omanikuõigusega arvelevõtmine nii lihtne on. Eriti veel seetõttu, et seal ei ole mitte kusagil raami peal säilinud raaminumbrit. Otsisin ennast lolliks nii enne, kui ka pärast liivapritsimist ja ei leidnud kusagilt.
Postitused: 239
Teemad: 25
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
Endal on ka sama probleem, et ei ole raaminumbrit. Kuigi pirka on olemas. Samas ma ka ei usu, et see asi on nii lihtne - see oleks ju liiga lihtne!
Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Postitused: 41
Teemad: 8
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
minu emmil polnud kah raamil ettenähtud kohas numbrit... pirka aga oli.
Olen üldse tähele pannud ,et vene päritolu tsikelitel pole mikski raami nr. kuskile löödud.
Huvitav mis põhjustel? ometigi oli ju koht olemas raamil kõigil kus number pidi olemas olema.
Postitused: 239
Teemad: 25
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
nark Kirjutas:minu emmil polnud kah raamil ettenähtud kohas numbrit... pirka aga oli.
Olen üldse tähele pannud ,et vene päritolu tsikelitel pole mikski raami nr. kuskile löödud.
Huvitav mis põhjustel? ometigi oli ju koht olemas raamil kõigil kus number pidi olemas olema.
Aga said masina siis nii arvele. Kui siis võiksid kirjeldada protsessi.
Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com