Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Pärast pingestabilisaatorit tuleks valgusdioodi(de)ga kindlasti järjestikku ühendada takisti, kasvõi mõnekümneoomine. Üldjuhul ei lange stabilisaatori väljundpinge ja LED-i päripingelang nominaalsel voolutugevusel täpselt kokku. Samuti võivad pingelangud sama tüüpi valgusdioodi eri eksemplaridel erineda. LED-il on küllaltki madal diferentsiaaltakistus, st. kui pingestabilisaatori väljundpinge on 3,5V aga LED tahab näiteks 3,42V, võib teda läbiv voolutugevus ületada lubatut. Seevastu kümneoomine takisti ,,sööks" selle ~0,1V pingete erinevuse ära, kusjuures voolutugevus jääks 10 mA ringi, mida kannatavad enamik valgusdioodidest.
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Luxeoni ette on 10 oomine liiga suure takistusega. Sellel lubatud suurim pärivool 350 mA, mis 3,5 V toitega vajaks ligikaudu 0,3 oomist takistit. Kas stabilisaatori väljundpinget natuke tõsta ei saaks?
Postitused: 177
Teemad: 25
Liitus: Sep 2005
Maine:
0
Üks nendest kahest süütemängu juhtmest peaks kontakdidesse minema ja teine on tuledele mõeldud.
Postitused: 253
Teemad: 5
Liitus: Sep 2004
Maine:
8
Jupid käes ja trafo kokku joodetud. Laupäeval lähen monteerima, aga üleval on ikka veel üks küsimus: kas drosselpooli on vaja ja kui on, siis kuidas seda ühendada?
Praegu on skeem selline, et panen magneetost tulevale tulede juhtmele lüliti, siis see sama juhe edasi trafosse, trafosse tuleb sisse ka massist tulev juhe, siis trafost välja 2-sooneline juhe Luxeoni ja autoledi. Autolediga muidu veel see probleem, et ei saa seda lahti kuidagi, aga eks peab veel proovima, kui lahti saan, siis peab sealt takisteid vahetama.
Postitused: 253
Teemad: 5
Liitus: Sep 2004
Maine:
8
17-12-2006, 13:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-12-2006, 13:21 PM ja muutjaks oli
pokk10.)
3 tundi pusimist, aga asja sai. Trafo panin elektrikarbi sisse lenksu külge, Luxeoni tõmbasin lihtsalt teibiga kinni. Tagumist tuld ei saanud panna, kuna oli praak. Alguses ei läinud trafo tööle, trafo üle jootes hakkas tööle. Potensiomeeter on seal üliväike, aga sain ka lõpuks õige pinge peale, testriga mõõtes 3,3-3,4 kõigub, takistit ei pannud. Väga madalatel pööretel hakkab LED värelema, kui nii 20-40 sõita, siis põleb pidevalt. Panin lüliti ka vahele enne trafot. Drosselpooli vaja ei läinud. See elektrikarp on suur ja ei meeldi eriti, ilmselt peab tegema ilma karbita trafo hermeetiliseks (kile vms) ja panema tule sisse, ilma karbita mahub esitule sisse kenasti, koos aga mitte eriti.
Kust saaks autoledi kohe poest, ei viitsi 2 nädalat oodata, et õige sokliga saada.