Webasto ühendamine
#81

Sul oli ainult sõidusoojendina kasutusel.
Siin aga härra soovib nähtavasti kellaga varustatud seisusoojendit kasutada selliselt, et salongi vent ka mingil hetkel tööle rakenduks. Jutt on tal igatahes üsna segane.
Vasta
#82

(11-12-2024, 19:47 PM)Janka Kirjutas:  Sul oli ainult sõidusoojendina kasutusel.
Siin aga härra soovib nähtavasti kellaga varustatud seisusoojendit kasutada selliselt, et salongi vent ka mingil hetkel tööle rakenduks. Jutt on tal igatahes üsna segane.

Eelmainitud põhjusel võin eksida, aga ma saan aru, et praegu temperatuuriandur puudub, taimer lööb webasto käima ja siis ta käib hoolimata sellest, et temperatuuriandurit pole.

Nüüd soovitakse lihtsalt lisaks seda, et lisaks webastole hakkaks autos tööle ka salongivent. Iseenesest ei peaks selle lisandumine vajama täiendavaid sisendeid.

Ma võtaks testri ja vaataks kas soovitud pistiku soovitud klemmile tuleb vool peale kui webasto käima läheb. Kui tuleb siis miks mitte lasta sellel voolul salongiventika releed klõpsutada.
Vasta
#83

Ei tea mis katel ning mis sõiduk.
Aga lihtsamal variandil tuleb ahjus +12V, selle suunad salongi vendile ning käsitsi suunad sooja õhu kas esiklaasile või hoopis jalgadele, kuhu soovid.

elektriliselt juhitavatele klappidele on vaja juurde pookida vastav relee mis progetakse vastaval sõidulike.

Välistemperatuuri andurit ei ole vaja lisada.

sai vist kõik öeldud
Vasta
#84

Tänu kommide eest.

Katel töötas siiani manuaalne käivitus eraldi on-off lüliti salongis.Kuna naisel vahel vaja töölt autoga õhtul tulla siis panime lüliti asemele taimeri mis riiulis vedeles,et seadistab kella ja tuleb juba soojenenud mootoriga autosse.Taimer peal tekkis juba uus soov ka salongi vent puhuma panna ja selleks vaja veel üks juhe salongi viia.Kuna poiss siin kutseline tehhnik ja uuris skeeme siis tema tekitaski paanika selle temperatuuri anduriga,skeem näitab,aga kas ka vajalik...Ja neid ühenamise skeeme ka mitmed netis saada.Katlaks termo top c.
Need webastoga masinad millell taimerit toas pole neil suhtleb auto ahjuga mingite signaalidega.Sinna saab kalli raha eest mingi relee või sellise vahele panna ja siis saab ka manuaalselt juhtida.Minuarust odavam ja lihtsam ahju aju vahetada universaalse vastu ja siis nt on off lülitiga saab linnasõidul ka sõidusoojendina kasutada ja ahi sees niikaua kui soovvid(taimeril teadupärast 60 min).Oma bussil vähemalt tegin ja kasutasin niivisi,sest linnasõidul -10 ja külmem no ei lähe tuba soojaks...
Vasta
#85

Kõik on nii nagu Henry kirjutas.

Kui pea ja rahakott seda salongi vendimajandust ei võta, siis lihtsam on paigaldada lisaks mootorit soojendavale gerole salongi 220v puhur. Tahad sellele hommikust automaatikat lisada, osta lihtne taimer vahele.
Vasta
#86

(12-12-2024, 11:11 AM)Janka Kirjutas:  Kõik on nii nagu Henry kirjutas.

Kui pea ja rahakott seda salongi vendimajandust ei võta, siis lihtsam on paigaldada lisaks mootorit soojendavale gerole salongi 220v puhur. Tahad sellele hommikust automaatikat lisada, osta lihtne taimer vahele.
Oled valesti aru saanud.Salongi ahju käivitab relee ja selle releele vaja ahju klemm neljalt juhe viia õigele klemmile ja ongi soe tuba...Puudub igasugune vajadus elektri puhuritele.Mina ise seda ei jaga(skeemil lihtne),aga autol pisut keerukam,aga poiss seevastu saab hakkama.
Vasta
#87

(12-12-2024, 12:29 PM)muska71 Kirjutas:  
(12-12-2024, 11:11 AM)Janka Kirjutas:  Kõik on nii nagu Henry kirjutas.

Kui pea ja rahakott seda salongi vendimajandust ei võta, siis lihtsam on paigaldada lisaks mootorit soojendavale gerole salongi 220v puhur. Tahad sellele hommikust automaatikat lisada, osta lihtne taimer vahele.
Oled valesti aru saanud.Salongi ahju käivitab relee ja selle releele vaja ahju klemm neljalt juhe viia õigele klemmile ja ongi soe tuba...Puudub igasugune vajadus elektri puhuritele.Mina ise seda ei jaga(skeemil lihtne),aga autol pisut keerukam,aga poiss seevastu saab hakkama.
 
Sul on salongis veel eraldi mingi ahi? :-) 
Vähe segane on see jutt jah aga

Joonisel M3 on salongi vent mis asub kahe lüliti S1 ning S2 vahel. Olenevalt sõidukist.
Relee K3 juhib salongi ventilaatorit. Tavaline 5e klemmiga relee, sarnast kasutatakse lisatuledes jms tarbijate lülitamistes.
Tahab ahjust märguannet saada, et otsad kokku viia ka vool puhurile.

Teine relee millest rääkisin on - programmeeritav IPCU moodul. Ühendatakse sõiduki kliimasüsteemi juhtimiseks.

Aga algse küsimuse juurde tagasitulles, välistemperatuuri andurit vaja pole.


H

sai vist kõik öeldud
Vasta
#88

Niipalju kui siit on võimalik välja lugeda, siis Muska eeldab, et ringlus toimib. Kas ikka toimib? Kui ei ole elektrilist ringluspumpa, siis vaja see lisada ja koos ventilaatoriga tööle panna, ilma ajab ventikas õuest külma õhku tuppa ja kasu pole sest mitte midagi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#89

(12-12-2024, 19:45 PM)Marko Kirjutas:  Niipalju kui siit on võimalik välja lugeda, siis Muska eeldab, et ringlus toimib. Kas ikka toimib? Kui ei ole elektrilist ringluspumpa, siis vaja see lisada ja koos ventilaatoriga tööle panna, ilma ajab ventikas õuest külma õhku tuppa ja kasu pole sest mitte midagi.

Thermo Top C on koos tsirkulatsiooni pumbaga. Eraldi pumpa lisada pole vaja,

sai vist kõik öeldud
Vasta
#90

Nüit läits küll vähe lappesse see jutuajamine Big Grin
Tsirkulatsiooni pump on ikka täiesti eraldi element ka tolle C juures. Ma usun, et see on ka hädas oleval härral kenasti süsteemi ühendatud, sest vastasel juhul rakendub ülekuumenemise kaitse ja ükski gero seisusoojendina oma ülesannet täita ei saagi. Lülitub mõne minuti jooksul lihtsalt välja.
Vasta
#91

(13-12-2024, 09:28 AM)Janka Kirjutas:  Nüit läits küll vähe lappesse see jutuajamine Big Grin
Tsirkulatsiooni pump on ikka täiesti eraldi element ka tolle C juures. Ma usun, et see on ka hädas oleval härral kenasti süsteemi ühendatud, sest vastasel juhul rakendub ülekuumenemise kaitse ja ükski gero seisusoojendina oma ülesannet täita ei saagi. Lülitub mõne minuti jooksul lihtsalt välja.

Ma ka es tiia, ma vaatsi klaaskuuli päält
[Pilt: ttc.jpg]

sai vist kõik öeldud
Vasta
#92

Ma tõesti ei ole kõigi liikurite jahutussüsteeme omale selgeks teinud. Kui gero on salongisoojenduse ringis ja nagunii ise pumpab, siis tunnistan eksimust.
Natuke häiris kiiret mõttelendu ka ammune tutvus plokisoojendustega, mis salongi kütmiseks lisapumpa vajasid.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#93

(13-12-2024, 15:00 PM)Marko Kirjutas:  Ma tõesti ei ole kõigi liikurite jahutussüsteeme omale selgeks teinud. Kui gero on salongisoojenduse ringis ja nagunii ise pumpab, siis tunnistan eksimust.
Natuke häiris kiiret mõttelendu ka ammune tutvus plokisoojendustega, mis salongi kütmiseks lisapumpa vajasid.
 220V plokisoojendusega oleks igaljuhul mõistlikum salongi jaoks puhurit kasutada. Ilma pumbata vooliku vahele käival Defal on soojendi võimsus ca 500W, ning salongi puhur seatav 500W ja 1700W vahel. Selle järgi võttes peaks ainult mootori soojendi ca 3 kW + olema. Või veel rohkem kui salongi peaks sooja õhku puhuma sügava külmaga.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne