Postitused: 5,787
Teemad: 735
Liitus: Apr 2002
Maine:
30
Meiegi sõiduvahendite seas on sõidukeid, millel on massis pluss, mitte aga miinus. Leidsin ühe teksti, mis selle põhjusi (küll Jaguari näitel) seletab.
http://lajagclub.com/the-argument-for-positive-ground/
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 5,250
Teemad: 70
Liitus: Oct 2011
Maine:
129
Algselt olid enamus masinatest ehitatud pluss + pool keresse juhituna, kuid elu näitas et + läbi raami soodustab meeletult rooste teket, seega muudeti kiirelt vooluring vastupidiseks.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
Postitused: 655
Teemad: 25
Liitus: Jan 2013
Maine:
1
Siin oleks kohane meelde tuletada järgnevat ütlust:
Kui plus läks massi, siis kõik läks sassi!
Ja ,et kõik elektriseadmed töötavad suitsuga, kui see välja tuleb ,siis seade enam ei tööta
Momeelest üsna kahtlane jutt.
Just selles osas, miks miinus massi läks. Mul on tugev kahtlus, et kontaktikoha positiivne pool korrodeerub kiiremini (vt. akuklemme) ja seega pandi miinus kere kui kallima ja raskemini asendatava detaili külge. Juhtmeid-klemme saab ju asendada.
Transistorijutt on ülelüldse jama. Suurem polaarsusevahetus autodes toimus natuke aega pärast II ilmasõda; siis oli transistor küll leiutatud, kuid tükk aega oli valitsev just pnp-tüüp, millele meeldib pluss massis. npn-transid hakkasid levima kuuekümnendatel, kui kõik normaalsed autoriigid olid miinuse juba massi ära pannud.
Ma ei välista küll seda, et autoraadio levik võis polaarsusevahetusele kaasa aidata, kuid sel juhul peame rääkima lampraadiotest. Nendel on tõesti "maas" toiteallika negatiivne poolus.
Postitused: 1,383
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(20-10-2014, 10:43 AM)olevtoom Kirjutas: Momeelest üsna kahtlane jutt.
Just selles osas, miks miinus massi läks. Mul on tugev kahtlus, et kontaktikoha positiivne pool korrodeerub kiiremini (vt. akuklemme) ja seega pandi miinus kere kui kallima ja raskemini asendatava detaili külge. Juhtmeid-klemme saab ju asendada.
Transistorijutt on ülelüldse jama. Suurem polaarsusevahetus autodes toimus natuke aega pärast II ilmasõda; siis oli transistor küll leiutatud, kuid tükk aega oli valitsev just pnp-tüüp, millele meeldib pluss massis. npn-transid hakkasid levima kuuekümnendatel, kui kõik normaalsed autoriigid olid miinuse juba massi ära pannud.
Ma ei välista küll seda, et autoraadio levik võis polaarsusevahetusele kaasa aidata, kuid sel juhul peame rääkima lampraadiotest. Nendel on tõesti "maas" toiteallika negatiivne poolus.
Kuidas transistor peaks "aru saama" kas + või - on massis?
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 1,190
Teemad: 22
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
Aga kas see asi äkki ka elektrisüsteemi olemusega - alalisvool (vanemad autod) vs. vahelduvvool - mingit moodi seotud pole?
Puruks ja pool pööret tagasi!