(12-04-2021, 12:45 PM)grahv Kirjutas: Kui saladus pole ja tüli ei tee siis äkki kirjeldaksite kuidas tegite kroomimise ja tsinkimise eeltöö. Ette tänades.
Saladus pole, aga eks kõigil ole omad töövõtted. Keegi otseselt õpetanud pole, aga lihvimiseks on kasutusel treipink, lintlihvija, reklakas, otslihvija ja käi (viltkettaga).
Alustuseks tuleb kroom maha võtta - seda oleme lasknud teha Voltas. Peale seda lihvida algul jämedama lihvpaberiga, hiljem peenemaga (P80-P800) ja kui detailid on kehvas seisus ning poorid väga sügavad, siis tuleb need hõbejoodisega täis joota. Peale jootmist jälle lihvida.
Kui detail on niimoodi ära lihvitud, et ühtegi poori näha pole, siis alustan poleerimisega. Selleks kasutan treipingis olevat kaltsuketast ja käia viltketast.
Meeles tuleb pidada, et nii hea kui on eeltöö, on ka lõpptulemus. Kroomilt paistab iga väikseimgi defekt kohe välja.
____
Tsinkimise eeltöö on oluliselt lihtsam kui kroomimise eeltöö. Siin on vaja poldid-mutrid puhastada õlist (nt bensiiniga), siis kui on õrn roostekiht, panen lihvketta treipingi padruni külge ja lihvin poldi puhtaks, kuid samas jälgin, et säiliksid originaalmõõtmed. Kui polt-mutter on liiga roostes, siis teen lihtsalt uue poldi või mutri, kui vaja

.
Enne tsinkimisse saatmist puhastan keermelõikuritega kõik keermed üle. Panen seibid, poldid, mutrid ühekaupa traadi otsa (pilt eespool olemas) ja saadan minema.
Kõik eeltoodu on minu isiklik arvamus, omakäel õpitud ja ise praktiseeritud (seni toimib). Igaüks võib teisiti teha ja minu metoodika pole kindlasti ainuõige