Pobeda mootoriga Volga
#1

Agentuur leidis endise kodumaa avarustest I seeria Volga kere numbriga 2310 aastast 1957. Huvitavaks ja haruldaseks teeb auto see, et talle on paigaldatud vana, kuid forsseeritud Pobeda mootor. Kes pole asjaga kursis, siis teadmiseks, et esimesed I seeria Volgad varustati forsseeritud Pobeda mootoritega. Paigaldati jämedamad kolvid ja tõsteti kubatuur 2112cm3-lt 2432 cm3-ni. Tõsteti ka surveastet. Ühesõnaga võimsus kerkis 52-lt hj-lt - 65 hj-ni. Selliseid mootoreid paigaldati 3000 ringi ja viimane auto, mis sellise mootori sai on Paderini andmetel kere nr.-ga 4455. Lihtsalt tootmisvõimsusi uute mootorite tootmiseks ei piisanud ja pärast 1100 kere numbrit lasti autosid välja vastavalt võimalustele nii vana kui uue mootoriga 1957 a. lõpuni. Auto näeb välja selline.
   
   
   
   
Kuigi momendil on paigaldatud autole GAZ 21 mootor. Saab kaasa ka vana Pobeda baasil mootori. Kuna neid mootoreid toodeti väga vähe, siis tegemist ikka väga haruldase asjaga.
   
   
Kuna endal praegu vahendid puuduvad veel ühe auto soetamiseks, siis kui on huvilisi, võin aidata masina Eestisse toimetamisel ja lahtitollimisel.
Ja kas kellelgi on informatsiooni Eestis olevatest I seeria Volgadest, millel on paigaldatud Pobi mootor. Minu teada meil ühtegi sellist ei ole aga mine tea.
Vasta
#2

Neid mootoreid paigaldati ka algusaastate Uaz-le ja mõningal määral Gaz-69-le. Neid mootori juppe on veel saadaval.
Vasta
#3

(10-02-2019, 13:51 PM)Sidorov Kirjutas:  Neid mootoreid paigaldati ka algusaastate Uaz-le ja mõningal määral Gaz-69-le. Neid mootori juppe on veel saadaval.
 Ma tean jah aga mingid erinevused neil siiski olid, numbrid algasid 69-ga.
Vasta
#4

Liiklusregister suur midagi ei näita:
   
Vasta
#5

See ploki küljeje sissevalatud mootoriploki kood on kõigil ühesugune, olenemata sellest, kas mootor oli Volgal, Uaz-il või 69-l.Mootori numbri ees
olev tähis(ploki vasakul ülaserval) oli siis vastavalt, kas 21; 450 või 69 M. Kunagi oli paar sellist mootorit, mis 69 pealt pärit.
Vasta
#6

(10-02-2019, 18:53 PM)Raivo Kirjutas:  Liiklusregister suur midagi ei näita:
 Õige variant oleks 1957a Gaz 21G(vene) 48 kw 2432 cm3.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne