Üks POBEDA lisandumas
#21

TERE!
Need bobid mis seisavad Kohila kandis põllul ei ole müüa ,kuna omanik pidi ise laskma ära taastada.Minu andmete kohaselt on mitte 3 vaid 5 bobi.
Vasta
#22

Kuule seakoot ehk RSR. Ole nüüd kordki mees ja ära hakka järjekordset pornot ehitama. Samara võib rikkuda, persses Pobedat, kuid sellises konditsioonis Pobedat millegagi rikkuma hakata on otsene kuritegu. Unusta ära igasugune aretamine, neid poolpornosid ja täispornosid on niigi palju. Aga täisoriginaale vähe. Rodistada kannatab selliseid Pobisid, mis juba surnud ja ilma sisuta. Ma vean kihla, et kui Sul tekib tõsine soov Pobist kuukulgur ehitada, siis leidub mitu meest, kes Sulle enda oma annavad ja Sinu Pobi originaali tarbeks ära ostavad. Vanaisal küll pole vahet, millest lapselaps rodi ehitab. On see just tema auto või teine samasugune.
Eks Sa ise ju tead: ei ole see ralliautoks ehitatud Samara samamoodi ei liha ega kala. WRC pole(ehk sittagi ei liigu), väga erilist sõidunaudingut ei paku, tänaval enam sõita ei kannata aga raha võtab mehemoodi. Milleks? Täpselt sama on igasuguste teiste aretistega. No paned Pobile 21 tehnika, siis sõidad kogu aeg ringi, kui sant. Uuniklased päris omaks ei võta, hotroderid samamoodi. Ja kogu aeg mõtled: miks ma pidin seda tegema?
Vasta
#23

Tõsi ta on, et väga vähesed mehed meil suudavad custom autosid ehitada nii, et oleks tegu ja nägu. Enamus projekte paraku lõppeb selles punktis, kus täiesti korralik vana auto on põhjalikult lahti kistud/kruvitud/lõigatud. Siis saab ehitajatel mõistus otsa, et mida sellega edasi peaks tegema ja õige peatselt on lehes kuulutus, et müüa poolik projekt, kui keegi ei taha, läheb vanarauaks.

Esimene asi on endale väga täpselt selgeks teha, millist autot ehitada soovitakse ja milline peab välja nägema lõpptulemus (alates sellest, mis mootor/veerrmik peale pannakse ja lõpetades sellega, kas valida metallikvärv või mitte ja kas rattamutrid peaks olema kroomitud). Siis alles hakata mutreid lahti keerama. Kurat, ma olen oma elu jooksul näinud nii palju vanu \"projektmasinaid\", mida tuttavad mulle on näidanud - näe, mädaneb siin kuuri taga, vaat pubekana hakkasin projekti tegema, kruvisin laiali, aga siis ei olnud enam aega teha, küll on kahju ja blaa blaa blaa.
Vasta
#24

Vaadake vanamehed, kes te siin eelnevalt kommenteerisite, arvan, et iga sellise \"juhtumi\" peale pole mõtet eriti erutuda. Ja igat noort autohuvilist pole võimalik auto algupärase mudeli ja restauratsiooni peale suunata ja vägisi vanatehnikahuviliseks muuta. Las nad ehitavad! Lisaks võib arvata, et ca aasta-kahe pärast lõpevad juhuslikult leitud pobid kusagilt a`la Raplast lauda tagant niikui otsa. No siis nad hakkavad mossesid ja volgasid lahti saagima aga registrisse selliseid samodelkineid ju ei kanta. Konkreetsel juhtumil võiks pobisõbrad rooli ja armatuurlaua nö. ära päästa ja ford scorpio laua vastu andma.
Aga tegeleme meie oma tasandil vanatehnikaga edasi. Mind huvitaks tõsiselt, et mis mudelid Järva-Jaanis veel puudu on? Teeks jälle korjanduse ja päästaks midagi ümbersaagijate käest ära, ennem kui noored hakkavad sellele `21 ratast keskele alla panema, et külapoe ette korraks laiama minna, ennem kui konstaabel tuleb.

Lugidamisega
Sm. Tasku

vanatehnikahuvilne
Vasta
#25

TIHANE1 Kirjutas:TERE!
Need bobid mis seisavad Kohila kandis põllul ei ole müüa ,kuna omanik pidi ise laskma ära taastada.Minu andmete kohaselt on mitte 3 vaid 5 bobi.

Käisin ise kohapeal ning neid oli seal 3 tükki. Sügavalt kahtlen, et ta neid restaureerima hakkab.
Vasta
#26

PlyVal64 Kirjutas:Kuule seakoot ehk RSR. Ole nüüd kordki mees ja ära hakka järjekordset pornot ehitama. Samara võib rikkuda, persses Pobedat, kuid sellises konditsioonis Pobedat millegagi rikkuma hakata on otsene kuritegu. Unusta ära igasugune aretamine, neid poolpornosid ja täispornosid on niigi palju. Aga täisoriginaale vähe. Rodistada kannatab selliseid Pobisid, mis juba surnud ja ilma sisuta. Ma vean kihla, et kui Sul tekib tõsine soov Pobist kuukulgur ehitada, siis leidub mitu meest, kes Sulle enda oma annavad ja Sinu Pobi originaali tarbeks ära ostavad. Vanaisal küll pole vahet, millest lapselaps rodi ehitab. On see just tema auto või teine samasugune.
Eks Sa ise ju tead: ei ole see ralliautoks ehitatud Samara samamoodi ei liha ega kala. WRC pole(ehk sittagi ei liigu), väga erilist sõidunaudingut ei paku, tänaval enam sõita ei kannata aga raha võtab mehemoodi. Milleks? Täpselt sama on igasuguste teiste aretistega. No paned Pobile 21 tehnika, siis sõidad kogu aeg ringi, kui sant. Uuniklased päris omaks ei võta, hotroderid samamoodi. Ja kogu aeg mõtled: miks ma pidin seda tegema?

Kuule herr PlyVal64 ehk PriitV. Isiklikult arvan, et see mida ma oma valduses asjadega teen on minu oma asi ning ei pea ma ka tundma ennast sandisti, et keegi uuniku mees minust või minu aretatud autost sitasti arvab. Tegelikult oma sellekohases postituses esitasin lihtsalt küsimuse, mis ei tähenda veel seda, et masin juba tükkideks ning mingi kuukulgur valmimas. Kuna hetkel ei mahu masin veel garaazi, siis kogun lihtsalt ideid ning näpunäiteid. Mitte ainult siin vaid ka teiste tehnika huviliste käest. Andesta kui ma kuidagi solvasin. Teame ju sinu kiindumust vanatehnikasse.
Teiseks mida sa peaksid sügavaalt ümber mõtlema, on see Samara jutt \"KuiWRCeiolesiiseiliigusittagijaüleüldsemõttetuvärk\" bullshit. Nagu näha saab Eesti vabatiigis liigelda ainult üks ekipaaz kiirusega, mis sinu arust on kiiresti!? Anna andeks, aga minu arust liiklevad teisedki masinad üpris suure kiirusega.
Selle koha pealt, mis puudutab sõidunaudingut, eksid sa kõige rohkem. Usun, et igaüks, kes on enda kätega midagi vaalmis ehitanud, tunneb mõnu ja rõõmu, kui ta ükskord saab ka rajal teistega võidu sõita. Tõesti samaral ei ole neli vedavat ratast, turbot ning 300hj, aga see veel ei tähenda, et see kehva masin on või mida iganes sa soovisid oma postituses tõestada. Võtame näiteks siis viimase Koeru Rahvaralli, kus peale esimest õhtut oli 16 esimese auto seas 6 Samarat ning üldi 7. ja 8. kohal kaherattaaveolistest autodest üldse esimesed. Kui sa sõidad üle 40 kilomeetri teise samasuguse masinaga sekund sekundis, siis see pakub pinget ning emotsioone, mitte see, et wrc kahmab teistel \"aeglastel masinatel\" eest ära ning siis saab üldvõitu maitsta.

Eelnev kommentaar ei ole kirjutatud mingist kibestumisest ega solvumisest vaid minu nägemus kogu sellest asjast. Ilmselt ka tuleks seda kusagil mujal arutada, aga kuna seda siin juba alustati, siis ka siin seda jätkati.
Vasta
#27

Sm. Tasku. seakoodi puhul on tegu õnneks mehega, kes vast niisama asja pooleli ei jäta ja ka äkki külapoe ette laiama ei lähe. Kuid see ei tähenda, et Pobeda rodistamisest asja saaks. Igasugune normaalne rod nõuab koletumal hulgal pappi, väga hea rod korraliku N-rühma Evo jagu raha ja maailmataseme rodi ehituskulude eest võib rahulikult Focus WRC osta.
Julgen meelde tuletada ja teavitada noortele uuniklastele ja muidu tehnikahuvilistele, et esimese BMW ja Pobi ristamise juures on minugi näpud mängus olnud ja see auto sõidab tänaseni. Ehitasid seda Itmar ja Erkki Viljandi maantee otsal. Tegu siis Maalehe kollase Pobiga, kuid oi-kui-palju on tulnud seda edaspidi ümber ehitada, parandada ja täiustada, et asi ikkagi sõidaks. Praegu hooldab seda Pobi hea tuttav ja see mees on palju asju pidanud ümber tegema. Maaleht on peale valmissaamist autosse \"hukanud\" teise Pobi jagu pappi kindlasti. Ja Pobi käekäiguga hoian ennast kursis - äsja kinkisin neile uue tagatule, kui miski loll Pobile tagant otsa sõitis.
Eestis ei ole veel mitte ühtegi tõsiseltvõetavat rodi ehitatud ja nagu näha, siis lähiajal neid ka ei tule. Vast ainult Linc Zephir annab lootust, kui omanik lõpuni suudab minna. Aga tasemelatt on ees nii kõva, et väga lihtne on selle alt sirge seljaga läbi joosta.
[Pilt: lg_Lincoln_Zephyr_rod.jpg]
400 000 USD on selle aparaadi hindRolleyes
Mati uusimad tööd hakkavad juba looma, kuid hea lõpptulemuse saavutamiseks peab kasutatava rahahulga veelkord kahega korrutama, siis saab alles rahule jääda. Aga siis hakkavad Mati tööd 1 miljon krooni maksma. Siinsete kasutajate hulgas selliseid mehi pole, kes antud summa suudaksid välja käia. See on fakt.
PS: eks mulgi seisab ja ootab üks rodi põhi oma aega ... kuni ma rikkaks saan. Konseptsioon, disain, isegi täpne töö teostamise plaan-järjekord on teada(varsti kümme aastat seda mõeldud), kuid ikkagi ta seisab ja ootab. Sitta pole mõtet teha, hästi hetkel ei suuda. Nii 1939 Taunus krundi all seisab ja oma aega ootab. Eelarve algas 250 000\'dest, täna on selleks just kuue nulliga number. Ainuüksi keretööde maksumus tänaste hindade juures oleks 265 000 - 300 000 krooni pluss materjalid. Alla Autorestauraatori töökvaliteedi rodi kere ei ehita, alla aasta see aega ei võta. See on siis ainult kere...
Vasta
#28

Ega ma hotrodi ei soovikski ehitada. Olen natuke vaatanud saadet nimega american hotrod, mis vist discovery pealt tuli ning see mida seal tehakse on täielik müstika. Sellisele tasemele ei küündi keegi peale Ameeriklaste endi. Mina arvan nii.
Vasta
#29

selline küsimus, et kui palju maksab pobi poolraam uuena. Umbes suurusjärku sooviks teada.

tänan.
Vasta
#30

Natukeaega tagasi lugesin börsi seal oli poolraam pobi oma ja uus pilt oli kah ja maksis 1500.-
Vasta
#31

Ma nüüd teen oma noka küll lahti.

Hot Rod või custom ei tähenda meeletut hobujõu hulka ja hullemat viimistlust. Neid stiile on selles vallas ikka oioi kui palju. Ply, Sinu siin antud pildil läheb sinna high-tech\'i alla....näiteks.
Eestis pole siiani stiililiselt ühtki korralikku rodi ega kustomit. Leivategija customid on seda ka enamjaolt ainult tehnika poolest, kuig ühtteist seal ka muud on, näiteks Kalevi Volga ja roosa sappar ning limumosse, kuid nö teadatuntud kustom tricke seal pole.....
Näiteks kasvõi niivõrd tavalised tulede uputamised, nurkade ümardamised ja muud pisvidinad nagu näiteks kasvõi vihmaveerenni eemaldamine, mis annab jälle omakorda cleanima ilme.

Tartust gearheadi Olympia juba sinna natuke roditeemasse läheb, aga ka ikkagi puine. Näiteks sellised tavakroomMangelsid ei kõlba küll absull rodile alla......
Siinkohal pean muidugi selgitama, et ka mu Amazonil veel ees Mangelsid all, aga seda sel põhjusel, et need olid ostes ning pigem hoian raha praegu nende vahetamise pealt ägedate ilukilpide ja korralike valkosivu\'de ostmiseks.

Kahjuks siiski siinmaal paljudele on tuning ja rodding üksjaseesama ning üritatakse panna Moskvitch 403-le spoilerit külge.....
Ses suhtes, et sellest alast teadlikkus on veel liig väike meie Maarjamaal. Ise ma olen ka muidugi siiamaani vaid teoorias tugev targutama, kuigi garaazis praegu töö käib, et end ka praktikas tõsiseltvõetavaks teha. Originaali mu töökojast välja igastahes ei veere.

Aga mis puutub selle mootorivaliku kohta.....
Eestis on mingi nõme suurusehullustus kõigil. Ikka mingid ulmeideed V8st Pobedale või needsamad opeli põhjadki kasvõi.......
No milleks..
Jumala eest, saab kasvõi selle Gaz 24 kone väga ilusti jooksma saada, muudele Euroopa autodele õnneks saab igast juppe, millega midagi kangemaks ajada. Enda Amazonile siin sebin asju lähimaadest.
Ikka väga paljudel kustomitel on R6-d või siis vanad head flathead V8-d, mis ei hiilga just ka tohutu võimsusega. Ja A Fordidel veel lausa fourbangerid tihti..... Aga asi ei olegi ju selles, vaid hoopis kogu selles stiilis ja sõidurõõmus ja sellises.....
Loodan siiralt, et lõpuks see kultuur ka siiamaale jõuab vähe rohkem. Soovitan soojalt kulutada raha vastava teema ajakirjade ostmisele ja enese asjadega kurssi viimisele.... Näiteks Rod & Custom, Street Rodder ning muidugi vana hea V8 Magazine....kõik vabalt Eestist kioskist saada.
Ning algatuseks oleks igati vinge käia ka 25 märtsil algaval American Car Showl Helsingis.

Mõned lingid ka:

www.thecheatersgang.com
www.ckos.org
www.ekens-gassers.com

Loodan, et must saadakse õigesti aru, suht kiire jutupahvak oli see....


Ma panen igaks juhuks sellesama jutu ka mujale teema alla.... Et mõni asjast huvitatu ei juhtu äkki siit teema alt seda leidma. Loodan, et moded ei pahanda ja kui pahandavad, siis vabandan ja palun see siit kustutada. Las siis jääb sinna uude teemasse.

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta
#32

Võta ühendust ehk saan poolraami (uue) osas aidata.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#33

Hakkasin üks päev igavusest pobedat tühjendama. Kookisin auto tagaotsast natuke asju välja. Protsess kestis mingi 10 minutit. Istmed olid õnneks lahti ning igasugused põhjamatid sain ka ilusasti kätte. Vanaisa oli sinna kõikvõimalikke mistrasid ja kilesid pannud ning võite isegi arvata mis seal toimus. Vesi ja hallitus. Põhi vist oli suhteliselt heas korras (ei mäleta enam). Tegin mõned pildid ka.

[Pilt: pobeda%20002.jpg]
[Pilt: pobeda%20003.jpg]
[Pilt: pobeda%20004.jpg]
[Pilt: pobeda%20005.jpg]
[Pilt: pobeda%20006.jpg]
[Pilt: pobeda%20007.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne