Postitused: 251
Teemad: 49
Liitus: Nov 2003
Maine:
3
Kuna viimased Alma Mossed veeresid liinilt maha just aastal 1956 siis on üsna loogiline et nendele viimastele monteeriti ka suunatuled külge. Sest seadus ju nõudis seda. Selle mosse tootmine lõpetati 56-aastal ja autod mis nägid ilmavalgust enne seda olivad ka ilma suundadeta. See on lihtsalt minu arvamus ja ei toetu mingitel kindlatel faktidel.
Terv.Jaanus
Postitused: 4,163
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
S-teet
Neid Pobi omasid loeks mina originaalideks. Olles näinud omal ajal päris palju Almade paljaid keresid, siis kipuvad mudelil 401 need tuleaugud silma järgi täpselt ühtedes kohtades olema ja kenasti stantsiga löödud. Iseenesest saaks seda ju mõõta-kontrollida: kaks-kolm autot ja shabloon. Kui tõesti on augud identsetel kohtadel, siis ei saa olla omaloominguga. Parimal juhul tehasetoodanguga, halvimal mingi autoplatsi- või poe tehtuga.
Viimane pilt on Dnepri korvitulega Almast.
Postitused: 251
Teemad: 49
Liitus: Nov 2003
Maine:
3
Alustaks siis mõõtude rubriigiga. Mul omal on kaks seda sorti masinat, ühe sünniaasta 1949 ja teisel 1955. Mõõdetud siis ESIMESI suunatulesid. Tulemused:
20cm- see on tule kujutletava keskkoha kaugus tiiva alumisest servast.
11cm- see on keskkoha kaugus tiiva sisemisest servast. Sellest kohast kus see kummitihend asub.
Üllatus, üllatus mõlemal autol mõõdud samad. Kasutusel olid n.n. Pobi tüüpi suunad. Kuna aastad ja rooste on oma töö hästi teinud ei saa aru mis menetlusega ja kuidas on need avad pleki sisse saadud. Kipun arvama et äkki tolleaegne liiklusinspektsioon andis ette mingid kindlad mõõdud mille järgi autodele suundasid paigaldati. Just nendele millel tehasest ei olnud pandud.
Edu mõõtmisel mosseomanikud.
Jaanus
Postitused: 197
Teemad: 28
Liitus: Apr 2004
Maine:
2
Auto 53-dast aastast ja mõõdud vastavalt 30cm ja 9,5cm
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
Kui Vene autodele ilmusid suunatuled (esimesena Pobile),
Esimesena leidsin suunatuled enne sõda toodetud KIM-10 skeemis.
Samas huvitav, et suunatuled puudusid tehasekomplektist samuti enne sõda toodetud oma aja kohta suhteliselt luksusliku varustusega ZIS 101-l, rääkimata Emkast, samas mõlemil masinal olid nii esimesed kui tagumised gabariittuled ja taga koos gabariitidega ka stopptuled.
Emka ja Zis 101 elektriskeemid aga suunatulelülitit ette ei näinud
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
Meil praegu kasutatavad suunatuled on ameeriklaste leiutis, kahjuks ei tea, mis aastast. Esialgu suunatuled ei vilkunud, kuid vist juba enne sõda olid Ameerikas vilkuvad suunatuled kasutusel. Euroopas kasutati suunanäitajaid (täesti ametlik nimetus), esialgu tuuleklaasi külge kinnitatud karpidest, hiljem juba kere küljel olevatest piludest välja kerkivaid nooli (üks kummalgi küljel), milles põles tuli. Venelased pole neid kunagi kasutanud.
Pobedal olid suunatuled algusest peale, kuid nad ei vilkunud. Vilkuvad suunatuled sai Pobi 1949. aasta sügisel (vist novembris). Esimene vilkuvate suunatuledega auto Euroopas oli aga Borgward Hansa 1500, mida esitleti sama aasta kevadel, nii et venelaste küllaltki napp tahajäämine. Huvitav, et tollased Saksa liikluseeskirjad nõudsid, et suunanäitajad peavad ulatuma kere gabariidist väljaspoole, nii et Borgwardi suunatuled ei vastanud nõuetele.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
valdo Kirjutas:eberhard Kirjutas:Esimesena leidsin suunatuled enne sõda toodetud KIM-10 skeemis.
KIM-10 masstootmisse ju ei läinud, tehti napp mõnisada eksemplari. Ja... lehel http://www.autogallery.org.ru/kim.htm ei ole ühelgi fotol miskit märki suunatuledest. St - kas tegelikkuses neid ikka pandi või jäi hea idee paberile? A la M-72 (4x4 Pobi) tuuleklaasipesur, mida keegi \"rauas\" näinud pole?
Minu olen siin-seal näinud must-valgel kirjas, et Pobi oli esimene Vene suunatuleline auto. Vrd - GAZ 51-le ilmusid suunatuled (tehase pool panduna) 1956. aastal.
Ma väidaks siiski, et KIM -10 puhul oli ikkagi tegemist masstootmisse võetud sõidukiga omas ajas, sest prototüüp oli Stalini juures heaks kiidetud, (heakskiiduta varasemad eksemplarid jäid katseeksemplarideks).Tootmine katkestati kui toodetud oli ca 500 autot, kuna konveier seadistati sõjatoodangule ümber.
Nendel Kimi piltidel suunatuli tõesti kätte ei paista, sest suunatuled olid Kimil lahendatud küljelt \"välja käiva\" valgustatud noolega, mille sisselülitus käis armatuurlaualt käiva lülituskangiga.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
1961 a. E.Antoni \"Amatöörautojuhi käsiraamatus\"
räägitakse midagi SEMAFOR-tüüpi suunatuledest.
Seal alguses peaks olema ka M401 pilt.
Kahjuks pole raamatut praegu käepärast, kuid
kui näen, siis selgub, kas pildil oleval M401-l
on suunatuled.
minu 49 a 400 on samuti sellised tuled nagu pobedal , aga ,need tunduvad olema küll nagu tehases pandud, mõtlen aukude lõikamist ja juhtmeid juhe ilusti riide sees igal pool , või on kogu juhtmestik ise tehtud , mis on kahtlane , näeb liiga hea välja .