Ok vennad teeme katsetusi mis juhtub peale 500 km sõitu kinnise laagriganäiteks jawa 350stel väntvõllikeskel, Hull paneks sinna vaid kinnise laagri. See määre kaob sealt hetkega. Ja palveta siis julmalt enda oskustele, et kui see kupatus kinni poob end seal ja väntvõll ja vahepukk nö üheks saavad läbi kuumuse ja sidurikett vastupeab oled sa ninule vastu maad tagaratas õhus ja lõpuks lendab ratas sulle peale.
Tsiklivend omab minu masinaga seda kogemust. Õnneks ei juhtunud midagi, kuna oskas piisavalt kiiresti reageerida ja sidurit suruda. Hullemat õnnetust ära hoides. JA see juhtub just õlituse puudumise tõttu.
Targematele küs siinjuures. KAs laagrite vahetuse ajal tasuks panna sinna tavotti väntvõlli keskmistele laagritele nö sissetöötamiseks. Siis nagu õlitus veel parem või teeb see tavott seal vaid halba hiljem ära kunununa nö.
Enne tuleks kinnise laagri pooldajatel kasutada seda tehnikat näiteks mingi keerleva võlli peal. Võta võll pane keerlema nii 5tundi päevas 20 päeva ja sisi vaata mis juhtub selle laagriga. Ma ammu katsetasin seda ipingis ja 10tuh pöördega ta vastu ei pidanud 4 tundi algul.
Ega enne tuleb alati mõelda kus sa kasutad kinnist laagrit ja kus lahtist. Mis on nendel erinevust.
NB laager ei vaha enda tööks palju õli, kui kuivalt kiilub ta kiirelt kinni see on ka fakt. Ja kuivaks ta jääb kinnise puhul. Nonde eluiga on ka palju lühem muidu.
iz350 Kirjutas:Kinnised laagreid(näiteks SKF-i Explorerid)on kategooriliselt keelatud kasutada kahetaktilistes(tegelikult ka neljataktilistes)mootorites väntvõllide laagritena.PÕHJUS-kinnised laagrid on enamasti täidetud suht paksu määrdega,mis mootorrataste ja mopeedide väntvõllide suht kiirete pööretega(ja sellest tekkiva suure kuumusega)rikneb päris kiiresti.Sõber (52-aastane)sõitis oma Minskil kinnised vända laagrid 300 km rahuliku,ca 60 km/h sõiduga läbi.Lahtine laager aga saab pidevalt bensiinis(mis ise jahutab väga effektiivselt kuuma laagrit) olevast õlist värsket määrdeainet juurde.Kinnised laagrid sobivad ainult mootorrataste ratastele.Isegi käigukasti ei soovitata neid panna.