Millist mootorratast endale valida kui ostmiseks läheb?
#1

Raha on vähe aga sõita natukene tahaks. Eelarveks on kuni 10000krooni. Mis ei tähenda, et selle eest ratas tuleks osta. Sest tean, et remont ja hooldus võtavad rahakotis oma koha.

Kas tasub osta ida suunitlusega ratast? Kui jah, siis millist ja miks just seda? Võiksin sõta ka päris vana rattaga mis ongi palju stiilsem ja rohkem meele järgi. Endal vedeleb keldris vana jawa ja panonia millelt saaks juppe võtta. Ratastel endal paberid säilinud pole ja selle pärast nendega sõita ei saa. Nende korda tegemiseks ja arvele võtmiseks sellest 10000ndest ei piisa.

Siit siis küsimus, et kas tasuks osta eelpool nimetatud ratastest üks sama sugune millel on paberid? Kuidas üldse panonia ja jawa varuosadega hetkel seisud on?

Kokku võttes sooviksin teada, et kas mul on võimalik 10000krooni eest saada tsikkel mis sõidab suvehooaja ilma suurtemate probleemideta ära?
Vasta
#2

Minu isiklik arvamus on selline, et sõitmiseks osta ikka lääne ratas.
Selle puhul pole vaja muretseda remontimise ja kestvuse pärast, sest need on väga töökindlad.
Tegelikult ei võta lääne ratta puhul remont ja hooldus mingit erilist osa. Pigem maksab korralik sõiduvarustus rohkem kui su välja pakutud 10K.
Vasta
#3

Igaljuhul lääneratast ju sellise summa eest ei saa. Kuna ma ei plaani sõita nüüd sadu kilomeetreid päevas, siis esialgu sõiduvarustusele palju ei mõtle. Iga nädalavahetusel väike ring teeks näo rõõmsamaks. Kuid siiski eeldaks, et ratas suudaks sõita 500-1000km ilma, et peaksin karteripooled lahti keerama ja midagi välja vahetama. Smile

Kas need uuemas JAWAd ja sarnased asjad ei oleks vastuvõetavad?
Vasta
#4

Romka Kirjutas:Minu isiklik arvamus on selline, et sõitmiseks osta ikka lääne ratas.
Selle puhul pole vaja muretseda remontimise ja kestvuse pärast, sest need on väga töökindlad.
No ma ei tea, ma sõitsin sügisel oma Jawa 250/559-ga umbes kahe kuuga veidi üle 2000 kilomeetri ja mulle ei meenu küll, et ma midagi remontinud oleks selle aja jooksul. Ahjaa, tõesti, siduritross läks korra. Üldiselt on vanemad nn. ida rattad piisavalt töökindlad kui neid ikka sihtotstarbeliselt kasutada ning õigel ajal hooldada. Ja kui eelmised omanikud on sama teinud.

PS. Erik, mis tüüpi vana Jawa Sul keldris on?
Vasta
#5

kui sul on keldris vana Jawa ja Panonia, siis soovitan otsida kusagilt korralik isend, ( 10K eest saab kindlasti midagi) ja jätta need kaks teist ratast lihtsalt doonoriteks. Rattad on mõlemad stiilsed ja sobivad edukalt nädalavahetuslikuks kulgemiseks. Panonia nõrk koht pidi olema käigukast, juppe leidub küllaga, Jawa nõrkadest kohtadest ei tea midagi, juppe leidub ka küllaga. Tsekka siit, äkki jääb miskit silma www.varuosad.ee
ps: ei tasu loota et selle raha eest mingi masina saad mis ideaal korras on, putitamist tahavad nad ikka, samas pole välitsatud, et saad kusagilt väga heas korras isendi Smile

Edu
Vasta
#6

Kui mitte väga kallist ja vastupidavat sõiduriista otsid, siis suht mõistliku hinna eest saab IZ Planeta 5-e. Soovitan otsida võimalikult hilise väljalaskeaastaga masina ja sellise, mida pole tjuunitud. 5-...-kiloga peaks saama küll juba hea masina kätte.
Planeta 5-ga tegin mina aastad tagasi oma mootorratta load, jättis väga usaldusväärse mulje. Maanteel küll teab mis suuri kiirusi arendada ei saa, aga kas on vajagi. Lihtne ja mõnus kulgemise riist. Varuosad odavad ja kergesti kättesaadavad.


Vasta
#7

kindlasti 10000 krooni on piisav ma sain jawa 634 sama kallilt ja hooaja sõitis ilma mureta ära ja mootor kui hea on siis pole muret nii pea ka tulemas kui HOIAD TEDA
Vasta
#8

stretch Kirjutas:PS. Erik, mis tüüpi vana Jawa Sul keldris on?

Jawa on vana 350mootoriga. Küllaldaselt varu osi. Tutikaid kolvid (mingid remondiastmed on kõigil) ketid, sidurikettad. Palju asju on. Maal on isegi komplekt plekke. Karbid, poriplekid jne... Juppe on palju kuid neid ennast korda teha pole vist mõtet. Tehniliselt ma seda ei karda (rooste jne ei tähenda mulle palju, sest võin isegi kroom osad ära värvida ja hiljem uued kroom osad leida - seni naudin vana ratta hinge) aga pabereid tahaks rattale.

[Pilt: 19_0.jpg]

Midagi sellist ühesõnaga. Täpselt pilte nagu pole. Ühesõnaga ma mõtlen natukene aega, et mida teha. Suveks üks kaherataline oleks tore otsus!
Vasta
#9

Isiklikult soovitaks sulle hoopis Dnepr-it. Sellise isendi koos dokumentidega saaks päris korraliku 7000.- eest kätte pluss lisad mõned tuhanded algremondiks (loe: miski tahab ikka väljavahetamist) Samas selle masina aastanumber sellise hinna puhul ei saa olla teab mis uunikum...

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#10

Et enamasti siin kõik vanema tahnikaga tegelevad ja erinevatest teemadest on näha, et Iž Planeta Sport üha rohkem huvi pakub on mul üks selline müüa. Aastast 1976, Mikuni karpaga jne. Paar aastat tagasi oli täiesti sõidukorras, nüüd ilmselt vajab uut akut. Silinder on puuritud 1. remontmõõtu, uus kolb, veel mõningaid uusi juppe (oli kunagi selline asi nagu Posõltorg mille kaudu sai tellitud). Asub Viljandi lähedal. Ratas on uute dokumentidega ja registris arvel. Hind võiks olla näit. 6000.-
Kui huvi pakub siis: kalju.kalju@mail.ee.
Vasta
#11

Hetkel ostma ei kiirusta. Imekombel raha on isegi olemas aga harin ennast selle teemal. Proovin enne tutvuda, et palju raha eest saab naabermaadest mõne vanema "lääneka". Vanemad 80ndate hondad ja kawasakid ja muud sellised rattad peaksid ju päris asjalikud rattad olema. Või mis te arvate?
Vasta
#12

Erik Kirjutas:Hetkel ostma ei kiirusta. Imekombel raha on isegi olemas aga harin ennast selle teemal. Proovin enne tutvuda, et palju raha eest saab naabermaadest mõne vanema "lääneka". Vanemad 80ndate hondad ja kawasakid ja muud sellised rattad peaksid ju päris asjalikud rattad olema. Või mis te arvate?

Ise oman 81. aasta Suzuki maastikuratast (enduro). Tegu on 125ccm mootoriga isendiga. Täpsem mudel Suzuki TS125. Soetasin selle sügisel siit samast Eestimaalt 7000.- eest. Läbisõitu oli umbes 35k spidokal. Oli üsna nirus seisus, kuid sai talvega päris korralik remont talle tehtud. Nimelt eelmine omanik kasutas seda hoogsalt "põllu kündmiseks". Praeguseks võin julgelt väita, et ligi 11k on kokku see asi maksma läinud (lisaks varustus). Juppide leidmine on küll väga raske, kuid leidsin ühe Hollandi netipoe, kust on võimalik osanumbri järgi tellida ja siiamaani olen pikema ootamisega ka kõik vajaliku kätte saanud. Hetkel kasutan seda igapäevaselt liiklemiseks ja üle 300km juba seljataga. Mina igatahes ostu ei kahetse.

Edit*
Pilt ka siis:
[Pilt: 000016.jpg]
Vasta
#13

Eks peab mõtlema ja uurima jah. Ega ma lihtsalt soovisin tarku õpetussõnu, sest sellel rattahooajal ei plaanigi veel sõitma asuda. Ja ostu peale hakkaksin ka vast alles suvelõpu poole mõtlema. Muidugi kui midagi varem sülle ei kuku.

Aga 125cc jääks vast natukene lahjaks. Ma usun, et kuskil 250cc ja ülespoole oleks normaalne, sest siis ei piinaks seda mootorit palju. Muidugi load mul veel üle 25kw sõita ei luba...

Äkki keegi oskab soovitada, et kus siin ligidal maades leidub palju "läänekaid"? Võibolla tasuks mõelda välismaalt toomise peale. Ei tahaks siin hakkata teemat arendama, et kuidas tuua vaid lihtsalt milline võiks olla lähim maa kus peale "venelaste" veel midagi vanast ajast alles on. Meil siin varem ju "läänekatega" ei sõidetud.

mobile.de-st otsides leiab igasugu huvitavaid rattaid. Näiteks need siin:
link1
link2
link3
jne...
Vasta
#14

üks 9000 eek.maksev motodepoo lehel oli vist 500-ne honda

rahvusvahelist vedude kaugsõidu raskeveoki juht
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne