Postitused: 7
Teemad: 8
Liitus: Jun 2006
Maine:
0
1.Kas silindri peal olev number näitab mitu korda seda on puuritud? 2.Kas uue kolvi ja rõngastega tuleb enne pealepanekut midagi teha?3.mida tähendavad need numbrid silindrikaane peal nt: 4-2...3-2...3-1(kohas kus ta kinnitub raamile). 4.kui silindril pole mingit numbrit kas see tähendab 0 remonti?
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
1)Number silindril ja kolvipõhjal peaksid teoreetiliselt olema samad, st. number näitab lihtsalt tolerantsi. Tegelikkuses on nagu idanaabri (varuosad toodetakse tänapäeval vist seal)kaubaga ikka (treial oli purjus jms..).
2)Kolvirõnga lukupilu peab uuel rõngal olema 0,15...0,3mm. Kontrollimiseks lükatakse rõngas
kolviga (selleks, et korralikult silindri tejega risti oleks) silindri ülemisest äärest 10mm kaugusele ning mõõdetakse pilu lehtkaliibriga. Rõngad tuleb vahetada, kui pilu üle 0,9mm.
Rõngas peab soones istuma vabalt, kolvi liikumise suunas pidi jääma mingi liikumisruum, mille väärtust ei mäleta. Enda kogemused: siiani on tulnud lihvida vaid lukupilu, soonde on rõngad mahtunud vabalt.
Muude küsimuste vastuseid peast ei tea.
Postitused: 134
Teemad: 2
Liitus: Nov 2006
Maine:
2
Numbrid silindri kaanel ei ole vist eriti olulised ,võivad olla mingid tehnoloogilised näitajad ,näiteks valuvormi numbrid. Rõngaste lukuvahet mõõdetakse silindri kõige vähem kuluvas osas ehk allosas. Ülemise rõnga lukuvahe peab olema suurem ,mitte alla 0,3 mm ,sest kuumeneb rohkem kui alumine.
Postitused: 820
Teemad: 42
Liitus: Jun 2006
Maine:
5
Aastaid tagasi minu valduses olnud riga š-57 mootoriga masinal oli küll nii silindril kui ka kolvil nr.2 löödud,mis need tähendasid?
Postitused: 117
Teemad: 9
Liitus: Jan 2007
Maine:
0
ei tea kas on mõtet mopeedi silindrit puurida, hinna mõttes. Uus maksab 300.- + kolb 60-80 + rõngad mille hinda ma ei mäleta (võru hinnad).
Postitused: 134
Teemad: 2
Liitus: Nov 2006
Maine:
2
Ma arvan ,et selles venekeelses raamatus oli jutt uuest silindrist. Teistes raamatutes on soovitatud mõõta silindri keskosas. Silinder kulub pikilõikes kooniliseks ,suurem läbimõõt on ülaosas ,sest kõrge temperatuuri tõttu on seal õlitus halvem ja ristlõikes ovaalseks ,selle põhjuseks on kolvi külgsurve kepsu õõtsumise tasapinnas. Kui rõnga lukuvahe seada suurima läbimõõdu järgi ,siis väiksema läbimõõduga osas (allosas) võib lukupilu (paisumispilu) olla liiga väike. Mootori kuumenedes paisub pilu kokku ja rõngas võib puruneda või tekib suurem kulumine tingituna suuremast survest silindri seinale. Kõige ohutum on lukuvahe seada silindri alumise osa (kõige vähem kuluv osa) järgi.