01-02-2007, 14:13 PM
tere vanatehnikud
et siis jälle üks neist teemadest...
kuna ma elektriasjades väga pädev ei ole siis katsuge ära kannatada. üritan probleemi võimalikult lühidalt ja selgelt kokku võtta.
tehnikaks siis opel rekord D ´76 genekaks delco remy 55A
pooltesit aastat tagasi sai vahetatud, madala laadimispinge tõttu, harjad ja pingetegulaator. häbi tunnistada kuid mahavõetud pingeregulaator sai kogemata ära lõhutud. uue pingeregulaatoriga hakkas laadimistuli vilkuma, madalatel pööretel pika intervalliga, kõrgematel pööretel lühema intervalliga. mõõdetud laadimispinge oli kuskil 14,9 juures. kehitasin õlgu, ohkasin sügavalt ja sõitsin kuni eelmise aasta oktoobrini vilkuva tulukesega. talveks jätsin auto seisma kuni eelmise nädalani. käivitus ilusti ja ega sõitagi halb ei olnud. sain siis kuskil 70-80km sõita (tuled, soendusvent, kohati ka täistuled) kui avastasin, et tuled on tuhmimad ja laadimistule vilkumine on asendunud pideva põlemisega. seda mis hetkel vilkumine põlemisega asendus tähele aga ei pannud.
nüüdseks kui olen genekat mitu korda maha/lahti/kokku/peale pannud/teinud ei ole probleemile veel lahendust leidnud.
niisiis, mis ma siiamaani teinud olen.
1. genekas lahti, söerajad puhtaks kontaktid kontrollitud genekas kokku - laadimine ei taastunud
2. tipa-tapa poodi uue pingeregulaatori järele. genekas lahti uus pingeregulaator sisse - laadimistuli ei põle ka mitte.
3. leian laualt ühe kruvi löön määrdunud käega otsaette musta laigu. genekas maha, lahti, kruvi sisse, genekas kokku, tuli põleb - laadimist ei ole
4. panen akult otsejuhtme genekale - laadimist ei ole
rootori mähise takistuseks (söerajalt söerajani) sain 3,5 oomi. rootori ja mähise vahelist takistust mõõta ei õnnestunud kuna minu tester nii suuri numbreid ei näita. takistus staatormähise ja massi vahel oli ka mõõtmatult suur. ülejäänud kontaktid said ka kontrollitud. genekast mootorisse ja mootorist massi jooksev massi juhe on korralik ja takistus väike.
nüüdseks olen hakanud kahtlustama alaldiploki koostöövõimetust. kas on võimalik, et ülelaadimine põletas lõpuks ära aladiploki, et siis rootori mähist läbib küll ergutusvool, staatormähised toodavad vahelduvoolukest kuid alaldiplokist see edasi ei jõua.
enda mõistus otsas kuid siiski tahaks teada mis võib olla vea põhjus. kõige lihtsam oleks muidugi asi remonti viia kuid uudishimu ja soov mõista, mis toimub nende juhtmepundarde maailmas, on ka väga suur.
ette tänades
sven.
et siis jälle üks neist teemadest...
kuna ma elektriasjades väga pädev ei ole siis katsuge ära kannatada. üritan probleemi võimalikult lühidalt ja selgelt kokku võtta.
tehnikaks siis opel rekord D ´76 genekaks delco remy 55A
pooltesit aastat tagasi sai vahetatud, madala laadimispinge tõttu, harjad ja pingetegulaator. häbi tunnistada kuid mahavõetud pingeregulaator sai kogemata ära lõhutud. uue pingeregulaatoriga hakkas laadimistuli vilkuma, madalatel pööretel pika intervalliga, kõrgematel pööretel lühema intervalliga. mõõdetud laadimispinge oli kuskil 14,9 juures. kehitasin õlgu, ohkasin sügavalt ja sõitsin kuni eelmise aasta oktoobrini vilkuva tulukesega. talveks jätsin auto seisma kuni eelmise nädalani. käivitus ilusti ja ega sõitagi halb ei olnud. sain siis kuskil 70-80km sõita (tuled, soendusvent, kohati ka täistuled) kui avastasin, et tuled on tuhmimad ja laadimistule vilkumine on asendunud pideva põlemisega. seda mis hetkel vilkumine põlemisega asendus tähele aga ei pannud.
nüüdseks kui olen genekat mitu korda maha/lahti/kokku/peale pannud/teinud ei ole probleemile veel lahendust leidnud.
niisiis, mis ma siiamaani teinud olen.
1. genekas lahti, söerajad puhtaks kontaktid kontrollitud genekas kokku - laadimine ei taastunud
2. tipa-tapa poodi uue pingeregulaatori järele. genekas lahti uus pingeregulaator sisse - laadimistuli ei põle ka mitte.
3. leian laualt ühe kruvi löön määrdunud käega otsaette musta laigu. genekas maha, lahti, kruvi sisse, genekas kokku, tuli põleb - laadimist ei ole
4. panen akult otsejuhtme genekale - laadimist ei ole
rootori mähise takistuseks (söerajalt söerajani) sain 3,5 oomi. rootori ja mähise vahelist takistust mõõta ei õnnestunud kuna minu tester nii suuri numbreid ei näita. takistus staatormähise ja massi vahel oli ka mõõtmatult suur. ülejäänud kontaktid said ka kontrollitud. genekast mootorisse ja mootorist massi jooksev massi juhe on korralik ja takistus väike.
nüüdseks olen hakanud kahtlustama alaldiploki koostöövõimetust. kas on võimalik, et ülelaadimine põletas lõpuks ära aladiploki, et siis rootori mähist läbib küll ergutusvool, staatormähised toodavad vahelduvoolukest kuid alaldiplokist see edasi ei jõua.
enda mõistus otsas kuid siiski tahaks teada mis võib olla vea põhjus. kõige lihtsam oleks muidugi asi remonti viia kuid uudishimu ja soov mõista, mis toimub nende juhtmepundarde maailmas, on ka väga suur.
ette tänades
sven.