Tere,
You wrote:
> On ka eestis veel neid loomi?Kunagi hallil
> ajal oli mu isa onul Zündapp 750
Arvatavasti käib jutt korviveoga armeerattast Zündapp KS 750.
Neid oli omal ajal (nagu ka selle kaksikvenda BMW R 75t) siin nii mitmeid, kuid alates 1970test, kui UNICu harrastus lahti läks,on see olnud üsna hinnatud masin. Ise tean kahte 1970tel aastatel või varemgi restaureeritud isendit (vanad uunikumitegijad vast teavad ka kelle omad need on, sest nad on paljude üritustel osalenud) + mitut projekti + veel osad.
Kahtlen, kas peale 15 aastat tohutut Läände müüki siin veel odavalt (loe: mitte-õudhirmkallilt) siin taastamiskõlbulikku projekti leiab. St sellist, mille taastamine ei oleks praktiliselt uue replika ehitamine.
BMW R 75-t olen muide mõned aastad tagasi (loomulikult armetus seisus ja pisidetailid kaotanuna) näinud ka Kurtna laadal pakutavana,
Muide, Euroopas ongi nii BMW kui ka Zündapp (millel muide oli palju vahetatavaid osi) muutunud teatud määral kultusmasinateks ja nendele valmistavad paljud firmad uusi replikaosi (vt nt
http://www.wehrmachtsgespann.de/ ). Loomulikult parajalt soolase hinna eest
> olemas,vahetas IZ 56 vastu.Minu
> andmetel taastab eestis üks tüüp sellist
> isendit,kaevas prügimäelt detalide viisi
> maaseest välja!See näitab inimeste
Ma kahtlen, kas aastakümneid maa sees
seisnud asjast on enam palju võtta. Selle taastamine on praktiliselt uue ratta ehitamine, kui tingimused pole just olnud ülisoodsad. Aga... arvestades ersatstükkide rohkust turul võib sellise ehk isegi vanast asjast mõne tüki alles jättes eluloomagi saada... kui vaid rahakott väga suure puuga seljas on.
Muide... käiguaeglustit ja korvivedu arvestades on selles rattas paras hulk tehnikat, nt igasugu käigu-, vahe jm kaste juba mitu tükki. Igaüks neist parajalt tehnikat täis, mida reeglina leiab vaid kulunud peast. Olen enamike nende asjade tükke ise peos hoidnud ja tean, kuivõrd palju \"kola\" seal sees ikkagi on.
> rumalust ja hoolimatust
> Tallinnas vist väljas vedeleb/vedeles
> kuskil...? kus veel? Huvi seda tüüpi ratta
Kahtlen väga... tegu on läbi 1970-80-90te olnud moto-uunikumihuviliste ühe hinnatuma ja ihaldatuma asjaga.
> vastu onVõibolla,kui hästi otsida,leiab
> Tipus maaseest imesid....Võite mulle U2U
> kaudu selle ratta juppe või tervet ratast
> ka pakkuda,edastan selle zündapi
> taastajale
Hoia Kurtna laadal silmad lahti, kuigi kahtlen väga komplektse projekti leidmises, kui just suurt raha ei ole. Nt ersats-silinder maksab 193 EUR, nukkvõll (ühe poole oma, sest ratas on rippklappidega) ja piduritrummel muide samapalju umbes. Hetkel pakutakse taastatud rattaid Saksas 9 ja 16 tuhande EUR eest, ise miskit projekti ehitades läheb asi kindlalt vähemalt samapalju maksma.
Parimat,
Valdo
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel