(23-03-2013, 11:21 AM)tammetonu Kirjutas: Tere!Olen tegelenud erinevate metallitöödega päris pikka aega,kuid üha enam on tekkinud vajadus töödelda täppismõõtu mingi ava või silinderpind.Kuna lihvimispinke hobikasutajatel liigub väga vähe,siis tuleb töö enamasti ära teha treipingi sarnaste asjadega.Häda on ka selles,et tavaliselt on tarvis vaid paari detaili,mistõttu spets.hooni ostmine ei õigusta end.Proovitud on ka erinevaid puupunni ja luisu või lihvimispasta kombinatsioone,kuid ise eriti rahul ikka ei ole.Kindlasti on foorumis tegelasi,kes selliste asjadega rohkem kokku puutunud.Kindlasti oleks samuti huvitatud teabest,mis puudutab erinevid lihvimispastasid ja abrasiivluiske.
Esiteks ma küsiks et milleks selline küsimus, kui meetodid on juba üles loetud?
Abrasiivtöötlemine ja treipink ei käi kindlasti kokku ja seega olen üritanud sellest hoiduda niipalju kui võimalik.
Muidugi omaks tarbeks ma siiski teen ka selliseid tegevusi aga tööpinnad katan kinni niipalju kui võimalik ja all on veenõu et ei lendaks liialt sädemeid ja abrasiive.Muidugi pärast pestakse diisliga tööpinnad üle ja õlitatakse uuesti.
Pealtlihvi pole senini väga vaja olnud, kuna hästi teritatud tera annab piisava sileduse ja viimistlemine käib liivapaberiga kui vaja.
Paar korda on olnud vaja lihvida nuutidega detaile, mis on eriti kõvad ja tera lõhuks ära ja selleks on ketaslõikurile hoidja ja vastavad seibid et paigaldada sobivaid kettaid.
Keerulisem on siseavadega, kus nuudid ja kõva nagu käigukasti hammasrattad ja selleks on minifreesist abinõu tehtud ja edukalt ka 8mm ava lihvitud.
Silindrite remontmõõtu saamiseks on treimine teraga väga hea lahendus ja hoonimiseks on puupunnist ja eri abrasiivmaterjalidest luisud igati ok lahendus.
Tulemus aga sõltub 90% ikkagi sellest kes neid riistu kasutab ja siis tulekski nii kasutada et tulemusega oleks rahul.