(11-06-2015, 17:22 PM)_Henry_ Kirjutas: Asi läheb üha põnevamaks! Too silt on täpne sellega, mis minu rattal peal on:
http://www.altesrad.net/phpBB3/download/...p?id=41870
Pööningul oli kolm jalgratast. Teised kaks on veel üles pildistamata. Võib-olla nondest kahest üks on Masovia ja teine Dürkopp. Ei hakka umbropsu pakkuma, aga äkki siiski... Aeg annab võib-olla arutust.
Ilmselt kuskil on olemas raaminumbrite kataloogid, kus numbri alusel saab tuvastada täpsema valmistamisaja. Võib-olla on kataloogid olemas tehase muuseumis, arhiivis vms kohas. Ligipääs sinna on võimatu ja kas üldse kogu info põhjalikult talletatud on.
1. Kogu info ei ole põhjalikult talletatud, aga ka võrgust on võimalik üht-teist leida, kui otsida.
2. Pole tõesti välistatud, et aeg arutust annab.
3. Üsna kahtlane, et kusagil on olemas raaminumbrite kataloogid, mille alusel saab tuvastada täpemaid valmistusaegu. Arhiivides kindlasti andmeid on, samuti on ilmas nn margi-asjatundjaid, tüüpe, kes on mõne komkreetse tootja loo ja tegemistega rohkem kursis, on margi klubisid, on erinevaid muuseume, on raamatuid kirjutatud mõnede tootjate kohta. Mõningate saksa tootjate kohta kogutud andmeid saab vaadata nn Tillmani baasist
http://www.fahrradsammler.de/index.php?article_id=163
Saab võrrelda dateeritava isendi raaminr-t teadaoleva valmistusaastaga sarnase isendiga, saksa F&S Torpedo tagaratta rummud olid varustatud valmistusaasta numbriga, mis üldjuhul langes enam-vähem kokku jalgratta valmistusajaga, aasta nr võib leida mõne kuullaagri separaatorvõrult.
Näiteks Audi arhiivist saab NSU tsiklite kohta teha raaminr järgi päringu, mille järgi öeldakse valmistusaeg, komplektsus ja esialgne tarnimiskoht.
4. Pole tõesti välistatud, et võib minna üha põnevamaks!
5. Poleks paha, kui teema pealkirjas oleks viide Bastertile, see annaks väikese lisasammu "kogu info põhjalikuma talletamise" poole!