Ikka, peaasi, et viskoossus oleks ligilähedaselt sarnane algselt kasutatuga. See õli seal ei tee ju midagi muud, kui puhastab mootorisse sisenevat õhku. Mootorisse läbi karburaatori sissetõmmatav õhk puhutakse nimelt filtris vastu õlitasapinda, millest siis õli kõik tolmu- ja muud osakesed kinni püüab ja endasse neelab, et need mootori kolvigruppi/silindreid järama ei pääseks. Mingeid määrimis- ja temperatuurile/survele vastupidavusnõudeid sellele õlile ju ei esitata, kuna ta neid funktsioone seal ei täida. Ja õhufiltri õli pead Sa vahetama sõltuvalt sellest, millise tolmususega õhus oled Sa sõitnud (nt kas oled tolmaval kruusateel pikka aega kellegi sabas olnud või sõitnud vaid kõvakattega teedel).
Algsest paksem õli (nt transmissioonõli) ei pruugi kõiki tolmuosakesi kinni pidada, palju vedelam õli võib õhuga aga kaasa minna, sodistades karburaatorit ning jättes tulevased mootorisse suunduvad õhuportsjonid õlivaba (loe: mittepuhastava) filtri \"hooleks\".
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel