Keskeakriis neljas vaatuses ehk ČZ 175 Typ 450
#21

Jawa/CZ jne tekitab süütevoolu alguses AKU pealt ja siis kui genekas saavutab vajaliku pinge/tugevuse mootori töötades, lülitub relee süütevoolu akult geneka peale,  
Nüüd kui geneka vool katkeb, siis relee lülitub automaatselt jälle aku peale.
Seega seda geneka küljes olevat releed otseselt vaja pole - ajutiseks töötamiseks loo enam vähem sarnane skeem, mis TÕNN viitas aga mõne olulise muudatusega 
No TÕNN viitas ju vahelduvvoolu geneka süsteemile ning seal oleks asi omal kohal, sest pinge tekib ahelasse alles geneka töölehakkamisel, Aku süütega on seis selline, et pinge on ahelas kogu aeg olemas, kui aku on süsteemiga ühenduses, ning püüaks välistada olukorda kus aku + ja - otsad ilma koormuseta omavahel ühenduses oleks.
Muudatused oleksid:
1) mille välistaks akusüütega asjas on see süütelukk - ära seda massi ühenda... lühistad aku liiga kauaks. Pigem pane lüliti kohe akust tuleva juhtme vahele, mis ahelasse läheb.
2) Muide teine oluline asi on veel, et aku peab kontaktidega olema ühenduses LÄBI süütepooli, mitte otse kontaktidega.

Nüüd oleneb milline saab su põhiline elektri süsteem olema - kas VAPE, UA VAPE, või originaal... vastavalt sellele siis komplekteerid asju edasi.

Mina laoks originaaljuhtmestiku, lülitid ja aku nii nagu originaalskeem ettenäeb. Lisaks genekas ja ja kontaktid. Need ju kõik paigas. Ainuke mis jääb kõrvaliseks ja puudulikuks ning tegelikult vaja pole on aku laadimine ja valgustusvoolu pingereguleerimine. 
Kõik juhtmeotsad lähevad siis õigesti ning aku piisava laetuse korral süsteem tekitab ka sädeme.

Ahjaaa see 6V ja 12V süütepool vs 6V ja 12V aku... ega seal midagi muud väga polegi, kui kasutad 12V akut ja 6V süütepooli, siis saad 2x tugevama sädeme, mis võib natuke rohkem kuumutada süütepooli või rikneb mingi hetk küünal. 
Otsi lihtsalt üks 12V süütepool ja asi vask. Süütepool on sisuliselt kordaja... mis vooluahela katkemisel (kontaktide lühistamisel, indutseerib kõrgepinge impulsi ehk 6V-> ~30KV. Nüüd kui pingestad 12V > saad kõrgemad KV-d

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#22

Tänud vastajatele, sain enda jaoks pildi nüüd selgemaks. Eks varsti saab katsetada.
Vasta
#23

Originaalse süüte ja laadimissüsteemi jaoks on sel genekal lisaks releele ja tolle kinnitusele vist veel üks asi küljest puudu...
Vasta
#24

Mis täpsemalt?
Vasta
#25

Võiks arvata, et mõistatuse vastuseks on klemmid, kuhu külge kinnituvad generaatorist väljuvad juhtmed:

[Pilt: s-l1600.jpg]

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#26

Ma arvan, et pigem peetakse silmas ümarale südamikule keritud traadist lisatakistit, läbi mille vanatüübi relee keskmises asendis ergutusvoolu juhib. Pildil kujutatud klemmiliist on juba 634 oma, mille juurde käib eraldi korpuses "uus" relee.
Kahjuks hetkel üleliigset toimivat releed ning lisatakistit võtta ei ole, muidu tuleks ja aitaks selle asja käima panna.
Vasta
#27

Nagu ma aru sain, siis esmalt pole laadimine üldse tähtis, masinaga saab lühisõite teha ka aku pealt.

Kui pikemaks sõiduks läheb siis tasuks terve see vana süütemäng vahetada välja uue ja võimsama vastu kuna see originaal ei kannata madalatel pööretel sõita, põlevate laternatega.

Aga kui käivitamiseks läheb siis tee palun video, kuidas see masin käivitub ja töötab.

Siin mõned videod minu masinast:

https://youtu.be/9g2o0B-71wA?si=1_e1S3Vx57ylLMUO

https://youtube.com/shorts/D7iKM0trEVA?s...v1tDwX4thV

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#28

Lihtsalt dokumenteerimaks, et algne installatsioon peaks olema sellises formaadis: [Pilt: hd_ad34025b7e72297b33d2b923b298e752.JPG]

Lähen tuleval nädalal ühte garaaži jahile, vahest leian midagi... Küll see masin varsti ka hääled sisse saab.
Vasta
#29

Relee koos takistiga on leitud ja puhtaks lakutud, miks mitte siis juba külge panna... Üks klemm on muidugi kuhugi putku pannud.
Oskab keegi kirjutada/joonistada/viidata, mis loogika järgi see relee nüüd ülejäänud süsteemi külge kaabelduma peaks?

[Pilt: publicpreview.php?x=1920&y=665&a=true&fi...calingup=0]

[Pilt: publicpreview.php?x=1920&y=665&a=true&fi...calingup=0]

[Pilt: publicpreview.php?x=1920&y=665&a=true&fi...calingup=0]
Vasta
#30

Enne ja pärast piltidel kruvipeade asendeid võrreldes tundub, et puhtakslakkumise eesmärgil on relee ka lahti võetud. Edu selle töölesaamisel sellisel juhul.
Vasta
#31

Suvasass, osta A. Palu I piibel. sealt leiad vastused kõikidele küsimustele.
https://pood.uuskasutus.ee/toode/mootorr...id-a-palu/
Vasta
#32

Mul tuli pärast postitamist endalgi meelde, et tegelikult on mul üks herr Palu uuem teos juba olemas, millega konsulteerida. Nüüd sirvides tundub, et seal on kõik vajalik teave vist tõesti olemas, isegi skeem minu releest.
Vasta
#33

Loe lisaks ka seda raamatut, ehk on abiks, seal on eraldi peatükk kuidas seda relee-regulaatorit seadistada.
http://www.jawaold.su/main.php?sec=__books&page=miheev

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#34

Kas mehaaniline reguleering ning kontaktide lülitumise järjekord on paigas? Enne pole seda mõtet kuhugi ühendada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne