Jää/Lumeradade ajalugu
#1

Tervist. 
Oleks tarvis lapsele infot uurimistöö jaoks! 
Ehk keegi teab või teaks kedagi omakorda kes mäletab millal olid esimesed võistlused sõiduautodele jää/lumerajal!
Abiks igasugune info/pilt või nimi kelle käest küsida!

Ette tänades
Vasta
#2

Arno Sillat ja Mootorispordi muuseum.

https://momu.ee/kontakt/

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

(06-03-2024, 16:00 PM)silver888 Kirjutas:  Tervist. 
Oleks tarvis lapsele infot uurimistöö jaoks! 
Ehk keegi teab või teaks kedagi omakorda kes mäletab millal olid esimesed võistlused sõiduautodele jää/lumerajal!
Abiks igasugune info/pilt või nimi kelle käest küsida!

Ette tänades
Tallinna Hipodroom on kindlasti üks vihje mida uurida.
Vasta
#4

Ksf. Helitehnik peaks seda raamatut omama


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#5

Kaanest ka pilt.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#6

LUMERAJAST sai JÄÄRADA

https://dea.digar.ee/article/spordileht/1964/03/09/16

JÄÄRADA 

https://dea.digar.ee/article/uhistoo/1977/03/22/16.1

«AUTOMI» AASTAST JA JÄRVEJÄÄL SÕITMISEST

https://dea.digar.ee/article/toorahvaelu/1978/03/14/38

jne.
Vasta
#7

Mitte küll just võidusõit, aga lõbusõit, mis paraku 9 ohvriga lõppes: https://tehnika.postimees.ee/125267/eest...e-jaaaugus
Arvata on, et niipea, kui autod Eestis vähegi juba levima hakkasid, nii ka jääle mindi. Olgu siis niisama ühe autoga lustima või mitmekesi. Tugev jää oli noil aegadel praktiliselt ainus koht, kus autod n.ö. joonele panna sai.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#8

Üks lugu "jäärajasõidust" tuli veel meelde. Juhtunud see millalgi sügaval nõukaajal. Olnud Eestis külas delegatsioon kusagilt vennasvabariigist (äkki Ukrainast?). Olid oma punavalge "akvaariumi" e. maaliini-Ikarusega. Mingil hetkel siis Tallinnast lääne poole minema pandi ja no teadagi, kes see siis head pead raisku tahtis lasta. Võeti ise, anti giidiks kaasasaadetud kohalikule mehele ka. Külalised küsinud, et kas teil Eestis steppe ei olegi või? Giid siis seletanud, et ei ole jah, meil kõik siin metsad ja põllud vaheldumisi. Sõidetud ikka edasi ja edasi... Eks "giid" jäänud ka tukkuma vahepeal. Lõpuks külalised vaatavad: noh, ja nad ütlevad, et neil pole steppe või? Suur, lai lage lumine väli ümberringi, ei ainsatki puud ega põõsast. Tee ka hea, sirge ja sile, bussijuht andis mõnuga gaasi ja uhas ikka nii nagu Ikarussil torust tuli (ja tuli neil omajagu, olen oma silmaga näinud, kui Saksamaa kiirteel spido põhja aetakse ja natuke ülegi veel Cool ). Lõpuks jõuti välja mingisse imelikku kohta nimega Кярдла Big Grin .

Nojahh... Vahepealsel pole mõtet vist peatuda. Buss jäi seniks Hiiumaale, kuni jääolud praamil jälle liikuda lubasid. Ametlikult võinuks jääteel vast GAZ 51/52-ga sõita. Ligi 16 tonni kaaluva bussi päästis lihtsalt see, et juht hoogu maha ei võtnud. Kuidas aga tolleaegses piiritsoonis niisugune asi võimalikuks sai, ei tea siiamaani. Klassiekskursioonil käies tuli küll õpilaspilet ja sünnitunnistus ette näidata.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#9

https://youtu.be/T2HJDiiQ0HI?si=E64duz4b4pgDPqGI8
Vasta
#10

(Telefoni teel). Viljandi staadion oli eile

https://dea.digar.ee/article/spordileht/1962/03/12/28.3

(Telefoni teel). Viljandi staadion oli eile võistlusareeniks meie vabariigi mootorisportlaste paremikule. Siinsel lumeraja] korraldati kiirusvõistlused, mida jälgis ligi tuhat pealvaatajat. Kõigil võistlejail tuli 400 m pikkusel rajal sõita kolmel korral viis ringi (arvesse läks kaks paremat sõitu). Tehnilised tulemused (4 km läbimise aeg): 125 sm* J. Randla 6.47,0; 2. P. Tomson 6.59,8, 3. R. Ojata 7.04,0 (kõik Tallinna «TR»). 175 sm* 1. H. Järvekülg (Viljandi) 6.55,2, 2. L. Hint
8 58,4, 3. J. Raspel 7.32,4 (mõl. Tln. «TR»). 350 sm* 1. A. Põlda 6.29,2, 2. H. Järvan 6.29.2, 3. V. Helm 6.43,7 (kõik Tln. «TR»). Külgkorviga masinad kuni 750 sm s 1. E. Lehtmaa —E. Luig (Tln. «TR») 6.33.2.
L. Kaur
Vasta
#11

Ainul seda mäletan, et rada läbis Levala küla munakivi teed. Orienteeruv kuupäev 1957. a. okt-nov.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne