DKW esiveolised autod F-seeria
#81

Ajaloolisel fotol on näha DKW F7 Wachsmuthi keretehases valmistatud kerega autol selline tagavararatta kate. 

   

Meie auto ilma rattakatteta ...

   

ja rattakattega

   
Vasta
#82

Kuidas kate ja lahtine luuk omavahel olema mahuvad? Kattega on ikka stiilsemSmile
Vasta
#83

Üle aastate sai taas külastatud maailma suurimat DKW autode kokkutulekut Saksamaal, Garitzis. Esimest korda aastal 2013 ning nüüd oli märgata erinevust. 10 aastat tagasi oli mitukümmend varuosakauplejat ning leidus ka originaalosi, mida siitkandist ei leia. Nüüd oli müüjate arv kahanenud alla kahekümne ning enamus neist olid elukutselised koopiaosade müüjad. Osalevate autode arv oli siis ca 120 ja oli ka nüüd samas suurusjärgus. Enne Teist Maailmasõda valmistatud DKW autosid oli ca 40, kuid nüüd oli näha paremini restaureeritud ja luksuslikumaid mudeleid kui varem. Kuna külastasime seda kokkutulekut juba neljandat korda, siis oli tuttavaid palju ning oma tehnika pärast häbenema ei pidanud. Pärast viimast külastust 2018. aastal on Eestimaal üks sõitev musta numbriga DKW juures ning sai temagi kaasa meelitatud. Samuti 2022. aastal Lätis valminud DKW F7 omanik. Nii me siit Baltikumist kolme autoga kohale sõitsime. 

Jallo DKW F7 Reichsklasse

   

   

Uldise DKW F7 koos haagisega, mis pakkus paljudele huvi

   

Kogunemisplats

   

   

Kohtusime ka nüüdseks pensioneerunud Audi Traditioni ehk Audi ajaloo-osakonna eksperdi Thomas Erdmanniga, kes on uurinud ja kirjutanud raamatuid DKW ja Wandereri ajaloost. Autor andis allkirjad ka enda kirjutatud raamatusse. 

   

Üldiselt mootorrattad sellele üritusele ei jõua, kuid seekord sai näha ka DKW esimest mootoriga tänavasõidukit, mis huviliste rõõmuks ka käima aeti ja sõitu tehti. 

   

Platsil nägi ka sellist kurba pilti. Tavaliselt murdub esisilla kahvel, seekord oli murdunud veovõlli ots piduritrumli sees. 

   

      

Kuna kokkutulek on Tallinnast 1700 km kaugusel, siis omal jõul sinna sõitmine ei ole mõistlik. Lähemad osavõtjad tulid ikka oma sõiduga. 

   
Vasta
#84

1939. aastal valmistatud DKW F8 Front Luxus kabriolett on pikalt müügis, kuid erinevalt muude hindade tõusust on selle hind langenud. Sellele projektile on kaua kogutud varuosi ning seetõttu on kriitiline mass osi olemas. 

https://www.kuldnebors.ee/search/soiduki...250370#top

   
   
   
   
   
Vasta
#85

DKW autode hooaeg on nüüd ka lõppenud. 

A071
Möödus 12 aastat vanasõidukina tunnustamisest, mistõttu tuli see protsess taas ette võtta. Kuna teadmised sellise auto originaalsusest on oluliselt kasvanud, siis on autot ka oluliselt originaalsemaks tehtud. 
1. Kogu interjöör on uuesti tehtud - hangitud on originaalsed istmed ja need taastatud, lõpuks on autol originaalne armatuurlaud, mille hankimine ja komplekteerimine oli samuti aastaid kestev projekt. Täiesti valed olid varem ka uksepolstrid, esikakna nupp nüüd originaalne, samuti katuselukustid. Ühtteist kohendamist veel oleks. 
2. Eksterjöör - auto on saanud originaalsed tagumised kaitserauad, ukselingid, valmistamisajal juba kasutuses olnud parempoolse tagatule. 
3. Palju pisidetaile on saanud asenduse või paranduse originaalse näol - näiteks kütusepaak on õiget värvi, kroomitud suunatuled asendatud originaalsete mustadega, asendatud kõikvõimalikke kinnitusvahendeid, nuppe ja kummidetaile originaalsemate vastu. 

Vaatamata eeltoodud pingutustele langes vanasõiduki aktis originaalsusprotsent varasema 98,33 pealt 93,63. Päris ausalt on isegi kahtlus, et eelmisel korral ei pruukinud interjööri kategoorias vajalik lävend olla täidetud. 

Juulikuus täitus autol 85. aastat (umbes poole sellest ajast on ta olnud ka sõidukorras - 1938 kuni 70ndate alguseni ja seejärel alates 2011. aastast). Tuli täita kandvat rolli peremehe kuldpulmas. 

   

A190
Külaskäiku Garitzi DKW kokkutulekule on juba kajastatud. Ülejäänud sõidud on olnud Harjumaa piires, kuid sai osaletud ka Rootsi filmi "The Swedish Torpedo" võtetel Haapsalus. 

   

Ajaloolise mälu säilitamise mõttes oluline oli ka artikkel ajakirja WhatCar maikuu numbris. 

.pdf WhatCar_CSC_Eesti_vanasõiduk_final.pdf Suurus: 1.39 MB  Tõmbamised: 120


       

Meenutuseks üks aastatetagune, kuid aastaaega sobiv pilt, kui auto veidi lumiseid teid nautis.

   

A260 osales vaid Nõmme roheliste väravate tänava näitusel. Ja vastus varasemale küsimusele - pagasiluugi rihmad on reguleeritud selliselt, et see ei toetu vastu tagavararatast ega selle katet.
Vasta
#86

Fb st
[Pilt: img_1_1705899304863.jpg]
Vasta
#87

Tegemist on esiveolise DKW mudeliga F8. Seda kinnitavad iluvõre, poritiivad ning läbi iluvõre paistev roolisüsteem (st, et veermik on F8). Kapott on mudelilt F7, tuled tundmatud, kaitseraud M401. Puust kered olid kahel mudelipõlvkonnal väliselt eristamatud. 

Tüüpiline tolle aja auto. Kui miski läks katki või varastati ära, siis asendati see kättejuhtunud muude sõidukite detailidega. Ehe meie autonduse lugu.
Vasta
#88

Tegeleme endiselt tagavaratta katete komplekteerimisega. Aastaid tagasi leidis sõber Hollandist ühe mõlkis ja roostes katte, kuid selle taastamine tundus mõttetu. Nüüd õnnestus leida samasugune, mis lühemaks tehtud. Tundus hea mõte kahest üks kokku panna. 

   

   


Paraku aga tuli vana värvi alt välja selline olukord - üks siis raud- ja teine messingplekist. Kokku neid niimoodi ei keevita. 

   

Raud ikka korralikult läbi roostetanud ning messing praguline.

   

Ei ole lihtsaid lahendusi.
Vasta
#89

Fotomuuseum jagas FB-s Carl Sarapi fotot- https://www.facebook.com/photo?fbid=9664...7310634168
Originaalviide: https://www.muis.ee/museaalview/4365430

Ma vist ei eksi, kui arvan, et tegemist Auto Unioni toodanguga, aga mis mudeliga täpselt, ei tea.
Vasta
#90

[Pilt: Screenshot_20240717_105736_com.android.chrome.jpg][Pilt: Screenshot_20240717_105731_com.android.chrome.jpg]
Vasta
#91

Kui ma vaatan  selle DKW F8 mootoriruumi näen väga moodsat lahendust : mootor risti , selle otsas jõuülekanne ja esivedu , ei jõudnud selline lahendus autotööstusesse sugugi inglise Mini ga , minu hämmastuseks , ning ida sakslased tootsid DKW marki autosi IFA sildiga , kas olid üks ühele koopiad ?
Vasta
#92

https://www.youtube.com/watch?v=Nlr6W77Db-o 
Ma ei leidnud selle kohta teemas viidet. Ka üks DKW.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#93

2024. aasta hooaeg on lõppenud. 

   

A071 osales põhiliselt lustisõitudel. Pisemaid seadistamisi on kogu aeg teha. Omapärasemaid rikkeid oli augustikuise Vanatehnika Lustisõidu ja Balti Kett 35 avanäituse platsilt lahkumise hetkel. Käima sai suure vaevaga ning koju jõudes keeldus uuesti käivitumast. Põhjuseks oli käivituskarburaatori imemistoru, mis oli lihtsalt ära murdunud. Hea, et 30 aastaga on kogutud kahekohaline arv karburaatoreid, mille küljest saab varuosi võtta. 

Septembrikuisel Maanteemuuseumi vanavanemate päeva teemaks oli Audi ajalugu ning kuna DKW omab ajalooliselt ka väikest seost selle brändiga, siis sai kohale mindud. Tasuks publiku lemmiku auhind. Aga üritus oli äge - enam kui 100 Audit, neist vähemalt pooled olid puhas vanatehnika. Eesti hobiautondus elab praegu oma tippaega ning meil on tõesti erilisi ja ilusaid tehnikaajaloo eksemplare. Oli väga haruldasi mudeleid - isegi piinlik oli peaauhinda nende eest ära võtta. 

   

A190 valmistus terve suve Balti Kett 35 sõiduks ning tegi selle ausalt kaasa - enam kui 700 km nelja päevaga. Vihmasajus kojamehe mootori küljest lahkunud tift tegi esialgu ärevaks, kuid siis sai mõeldud kastist välja. Kui mootorratturid minu ees saavad kojameheta hakkama, siis saan mina ka. Tifti tagasi paigaldamine ei ole keeruline, kuid sõidu pealt seda ikka ei tee. Hetkeks jättis tee äärde ka kaitsmekarbi peakaitsme kinnituse pehmenemine, mis on iseenesest lihtne viga, aga sõidu pealt ja keset pealtvaatajate spaleeri loomulikult piinlik. Tagasitee loomulikult liikuvas garaazis. 

Külastatud sai ka Leedu sõprusklubi Klasika kokkutulekut augusti alguses.

   

A260 tuli nii hästi välja, et sellega kohe ei raatsi sõita. Proovikäivitus sai ikka tehtud.      

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne