ZAZ 965A va.1965

(21-02-2024, 09:43 AM)alrad Kirjutas:  Mis uhke ketaspiduritega sild see on?

Oleks see siis ainult sild.
https://muhuklubi.ee/forums/topic/napuha...e-hakkama/
Vasta

(21-02-2024, 10:14 AM)mellpoiss Kirjutas:  
(21-02-2024, 09:43 AM)alrad Kirjutas:  Mis uhke ketaspiduritega sild see on?

Oleks see siis ainult sild.
https://muhuklubi.ee/forums/topic/napuha...e-hakkama/

Siit näeb mõnda värskemat pilti ka https://www.facebook.com/media/set/?set=...651&type=3 
Aga projekt on seisnud pea 2 aastat ja tuleks ennast motiveerida kuidagi.
Vasta

(21-02-2024, 10:51 AM)nymmik Kirjutas:  
(21-02-2024, 10:14 AM)mellpoiss Kirjutas:  
(21-02-2024, 09:43 AM)alrad Kirjutas:  Mis uhke ketaspiduritega sild see on?

Oleks see siis ainult sild.
https://muhuklubi.ee/forums/topic/napuha...e-hakkama/

Siit näeb mõnda värskemat pilti ka https://www.facebook.com/media/set/?set=...651&type=3 
Aga projekt on seisnud pea 2 aastat ja tuleks ennast motiveerida kuidagi.

Mulle tundub, et 2 viimast nädalavahetust koos mälestustega Arbuusist hakkavad mõju avaldama.
Hinsberg siin ka juba kibeleb, et äkki peab järgmisel aastal rajale minema, kellega ma siis rada teen? Big Grin
Vasta

Saabki uunikumiga rada kontrollida Big Grin
Vasta

Mis subaru tehnikaga Muhust sai?
Vasta

(21-02-2024, 15:14 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Mis subaru tehnikaga Muhust sai?
Kuna kere oli pehme, siis läks noorele poisile jäärajale möllamiseks. Hetkel ei oska öelda kas veel püsib ta koos või ei. Aga põhiteema oli et sellele Subaru mootorile pole ka detaile enam kuskilt välja võluda.
Vasta

14 aastat ja 10 000km ning kõrvalised hääled mootoris.


[Pilt: alustame-1024x576.jpg][Pilt: valmis-1024x576.jpg][Pilt: kohemaas-1024x576.jpg][Pilt: mootormaas-1024x576.jpg]
Viimasel ajal kippus ka kuumaks minema ja selle põhjus on siin, üline ja tolmune radikas. (jah mul on turbo jahutus e. esimene omanik on kaks tihedat radikat ristanud)
[Pilt: umbes-576x1024.jpg]
Kui mootor maas mõõtsin esimese asjana ära surved
I silinder 7 bar
II silinder 8 bar
III silinder 8,2 bar
IV silinder 7,9 bar
I III IV küünlad ilusad heledad
II oma must
Edasi võtsin klapikambri kaaned maha ja leid oli selline, et II silindri sisselaske nookuri mutter oli jalga lasknud.
[Pilt: leid1-576x1024.jpg]
ning II silindri väljalaske tõukurvarras välja ei tulnud ülevalt
Hiljem kui pea maas siis leid oli SIGAKÕVER tõukurvarras
[Pilt: sigak6ver-576x1024.jpg]
Edasi liikusin karteri poole
Seal oli üllatus Splindi tükid, kolmel mutril olid splindid lagunenud ja välja kukkunud (kuigi olid uued)
Kepsu mutrid aga kinni,
[Pilt: tykidkarteris-576x1024.jpg][Pilt: splindidpuudu-576x1024.jpg]
Saale ja Vända kaelad olid aga kenad
[Pilt: saale-576x1024.jpg][Pilt: v2nt-576x1024.jpg]
Samal ajal kui lammutasin lasin kaante põlemiskambrid BRAKE CLEANERIT täis, tulemus, klapid ei pea.
Nüüd liikusin mootori otsakaane alla,
Sealt ei tulnud ka midagi head, tasakaalustus võlli esiots loksub 4mm
Nuka ots 1mm.
Homme pesen puhtaks ja jõuan tagumise otsani, et mis loks seal on.
Hetkel tundub et lihtsam uus mootor võtta seina äärest, kuigi vända osa on hea.
See et mootor vahest higistas, siis oli näha et tikkpoldi ülemise otsa vahelt oli tulnud.
Vasta

Siin siis probleemi olemus
   

Ja täna sai proovitud andmesildi taastamist. 
1 - võtstin kola hunnikust mingi roostes vana andmesildi.

2 - puhastasin kiirelt traatharjaga, päris tööna kasutaks äädikhapet, et roostest 100% lahti saada.
2.5 - Värvisin sildi ära
3 - plaat läks laseri alla ja selline tuli siis välja.
Et saab taastada küll, mitte ei pea ostma tühja plaati ja siis numbrid sisse lööma.
[Pilt: zaz965birka-1024x1536.png]
Vasta

Sellest andmesildist uuele plekile usutava koopia tegemine oleks tõepoolest taastamistöö kõrgtase Smile
Vasta

Kui teha seda nii, nagu tol ajal tehti, siis saab ilusti usutava tulemuse.
Tuleb korralikult poole ööni tina panna ja hommikul numbreid-tähti ritta seada.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(02-10-2024, 22:47 PM)Jesper Kirjutas:  Sellest andmesildist uuele plekile usutava koopia tegemine oleks tõepoolest taastamistöö kõrgtase Smile

Kirjutamise mõte algselt oligi et uuele plaadile numbrite löömine on kergem kodus kui kulunud plaadile trükki taastada.
Vasta

Jah, noh mulle isiklikult meeldivad sellised detailid, kui kogu auto taastamine sellise autentse pohhuismi vaimus, milles neid algselt toodeti, on tõenäoliselt võimatu, siis sellised originaalsed vidinad tekitavad mingi sideme või silla, ilma milleta oleks tegu justkui repro või võltsinguga.

Ja see ei ole ainult ZAZ-i või Nõukogude autotööstuse eripära, näiteks Escort Mk1 kandevosade punktkeevitused on detailidele jaotatud umbes nii, nagu keegi oleks kinniste silmadega nooli visanud ja siis teine tüüp oleks keevitusega tabamuste sabas jooksnud. Põnev oleks teada, kuidas ikka nii sai, et saksa ordnungi ja pmst masstootmise leiutanud firma koostöös selline asi läbi läks, a vot läks. Mina nii kõva restauraator pole, et seda järgi teha, kõik uued punktid tulid ikka võrdsete vahedega Smile
Vasta

(02-10-2024, 22:04 PM)nymmik Kirjutas:  2.5 - Värvisin sildi ära
3 - plaat läks laseri alla ja selline tuli siis välja.

Mul jooksis juhe kokku.
Kas see peab tähendama, et laseriga põletati soovitud kohtadest värv maha?
Vasta

(03-10-2024, 12:44 PM)Raivo Kirjutas:  
(02-10-2024, 22:04 PM)nymmik Kirjutas:  2.5 - Värvisin sildi ära
3 - plaat läks laseri alla ja selline tuli siis välja.

Mul jooksis juhe kokku.
Kas see peab tähendama, et laseriga põletati soovitud kohtadest värv maha?

Täpselt nii.
Vasta

Veel üks täpsustus palun. Silt oli roostes, puhastasid-värvisid ja siis võtsid laseriga värvi maha sealt, kust vaja. Kas seda osa, kus värv maha võeti kaitseb rooste eest ainult mootorist lekkiv õli?   Kas originaalis oligi nii, et silt tähtede/numbrite kohal kohe rooste läks? Tänan hariva vastuse eest juba ette.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(04-10-2024, 11:27 AM)isandpauk Kirjutas:  Veel üks täpsustus palun. Silt oli roostes, puhastasid-värvisid ja siis võtsid laseriga värvi maha sealt, kust vaja. Kas seda osa, kus värv maha võeti kaitseb rooste eest ainult mootorist lekkiv õli?   Kas originaalis oligi nii, et silt tähtede/numbrite kohal kohe rooste läks? Tänan hariva vastuse eest juba ette.

Originaalis jah hakkas sealt paljaks olemise kohast roostetama esimesena. Antud hetkel ma katsin sildi õhukese kihi lakiga lõpuks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne