Mesimark, tee endale selgeks ja avalikusta kriteeriumid, mille põhjal sina erinevad autod enda jaoks paremusjärjestusse paned.
Igal inimesel on auto suhtes erinevad soovid ning igal autotootjal nende soovide jaoks mitmeid mudeleid. Sinu poolt välja hõigatud piiridesse jääb vähemalt 20-30 erinevat autot.
Millised kriteeriumid on tähtsamad? Millised vähemtähtsamad?
Kui auto maksab 55000kr, aga võtab 6l kütust, kas siis on see okei? Kuidas on 30000kr ja 9l kütusekuluga?
Kui oluline on mark? Kas sa ostaksid auto, mis paberite järgi täidab kõiki sinu nõudmisi, aga mis on Eestis vähemlevinud mudel?
Mida mõistad üleval pidamise all? Kas hoolduse hinda või ka varuosade üldist hinnataset? Kas sa oled nõus kaks korda suuremate ülalpidamiskuludega, kui mark on õige? Kas sa tahad lihtsamate hooldustöödega ise hakkama saada või jätad kõik teeninduste hooleks?
Kuidas sa defineerid enda jaoks kvaliteeti ja mugavust, kas sinu jaoks on oluline näiteks see, et aknad käiksid elektriga? Või see, et sõitjateruum oleks vaikne?
Millised on sinu eelnevad autod, millega sa nende juures rahule oled jäänud, mis on häirinud? Kas sa meeldivad sama firma uuemad mudelid?
Kas auto disain ja välimus on oluline? Värv?
Kui need küsimused (ja võib-olla mõned veel) on vastatud, siis vaata lihtsalt müügikuulutusi, konda autoaedades, kiika ka mobile.de-sse ja vali välja 2-3 konkreetset mudelit, mis sinu tingimustele vastavad. Rohkem neid nagunii ei ole, sest see, kes endale Audit või VW vaatab, ei osta kaks korda nooremat Ladat või Kiat ka sellel hüpoteetilisel juhul, kui nad ei toodaks täielikku rämpsu. See, kes otsib 1,3l mootoriga Honda Civicut, ei osta kütusekulule viidates mingil juhul BMW 325, kuigi viimane ei võta oluliselt rohkem kütust.
Olgugi, et sinu seatud kriteeriumid tunduvad sulle endale objektiivsed, ei ole nad tegelikult seda teps mitte. Inimesed lihtsalt ei ole sellistes asjades objektiivsed. Mina küll ei ole. Mulle osad autod lihtsalt meeldivad ja teised ajavad südame pahaks. Südant pahaks ajavaid ei ostaks ma ka siis, kui neid toodaks käsitööna F1 meeskonnad ning projekteerijaks oleks Jumal ise. See on täiesti normaalne, kõigiga on nii.
Edasi otsi välja vanad Autolehed ja TM-id, uuri kas sinu poolt valitud mudelite kohta on jutte rubriigis \"Kasutatud auto\". Sealt saad objektiivset infot tüüpvigade ja muu sellise kohta. Pole mõtet igast kuulujutust end vaevata lasta, enamik nii uusi autosid on võrdlemisi töökindlad.
Küsimustele stiilis \"milline oleks hea ökonoomne auto mida oleks odav üleval pidada\" ja \"kumb on parem, kas ford või vw? tahan võimalikult uut\" ei saa sa mitte mingi nipiga ammendavaid vastuseid. Sama hästi võiks küsida, kumb on parem toit, kas liha või kala. Oma otsused pead sa ikka ise tegema.
Aga kui sa pole tegelikult autoostja, vaid selline noorepoolne tüüp, kellele meeldib sõpradega koolis autode üle arutada ning ostja on tegelikult su ema, isa või vanem vend, siis ära väga muretse ja lase samas vaimus edasi ning võta teadmiseks et minu arvates peaksid sa ostma Fordi! Vahet pole, kas Ka, Escorti, Focuse, Mondeo, Scorpio (või Volvo, Jaguari, Astoni
![Smile Smile](https://forum.automoto.ee/images/smilies/smile.gif)
)! Ei lagune, odavad varuosad, on mugav ja ei võta palju kütust! Parim auto!