Postitused: 2,644
Teemad: 263
Liitus: Mar 2004
Maine:
29
Dnepriga juhtus selline lugu, et sügisel panin paagi bensiini täis ja kevadel oligi kõik alles, aga karbussid tööle ei hakanud, olid mingit valget jahu täis.Suur töö oli selle jahu eemaldamisega.Järgmistel kordadel lasin karbussid alati sügisel kuivaks ja mingit probleemi polnud.Ilmselt oli see tingitud halvast bensiinist.Eelmisel talvel jäid Honda karpad küll tühjaks laskmata , aga kevadel oli kõik korras.
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Alustama peaks hoiutingimuste kaardistamisest, kas tegemist on köetava garaaziga, kütmata garaaziga, kivist ehitisega, puidust kuuriga, kas samasse garaazi sõidab igal õhtul lumine auto sisse, kas garaazi teises otsas asub saun...jne.
Ideaalseid hoiutingimusi kogu tsiklile pole olemas, rehvid tahavad olla pimedas ja mitte väga kuivas aga metall vajab kuiva kohta. Samas ei ole mõtekas ka hakata tsiklit talveks lammutama, tuleks leida kuldne kesktee. Selleks keskteeks on üldjuhul puukuur, seal on enamasti piisav tuulutus, puuhalud hoiavad ka õiget õhuniiskust. Tolmukaitseks võib ehitada tsikli ümber raamistiku, millele laotada õhuke lina. Mitte mingil juhul ei tohiks niiskes ruumis laotada riiet või muid esemeid otse tsiklile. Samuti tuleb jälgida, et vanaisa ei koperdaks ja ei tõmbaks tsiklile puuriita peale. Tsikkel ei tohiks olla ka otse muldpõrandal.
Teine, vähemlevinud äärmus, on hoida tsiklit õues (autod ju seisavad õues). Õues hoidmine on parem kui soojas ja niiskes kesküttekeldris või sauna eesruumis hoidmine. Õues hoidmise puhul tuleb kogu tsikkel eelnevalt üle pihustada vastava konserveerimisõliga ja võimalusel paigaldada peale spetsiaalne tsiklikate, mis hoab eemal sademeid aga laseb õhul liikuda. Kui spetsiaalset katet pole siis otsene vihm ja lumi ei tee niipalju halba kui kasvuhoone kile alla tekkiv kondens.
Paagi täitmine bensiiniga on mugavaim viis, mis ajab asja ära. Teine aga parem viis oleks kogu küttesüsteem sooja õhuga ära kuivatada, iseasi, kes viitsib.
Enamasti pole hoiukohti väga valida, küll aga kõige olulisem asi, mida alati tuleks jälgda: tsikkel armastab tuult (ventilatsiooni). Saun, oma pidevalt kõikuvate temperatuuride ja niiskustega on üks kiiremaid viise tsiklist lahti saada.
Vana tõde on: \"Mis seisab see mädaneb, mis sõidab see kulub\". Küsimus on ainult ajas. Tee oma valik!
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 341
Teemad: 63
Liitus: Aug 2003
Maine:
0
24-10-2005, 22:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-10-2005, 22:56 PM ja muutjaks oli
JyrkaEE.)
Et siis teema jällegi aktuaalne.
Eelmistel aastatel, kui veel Izhi omasin, et võtnud rattaga põhimõtteliselt mitte midagi ette. Viimasel talvel jäi isegi tagavelg porist puhastamata ning seeläbi ka omad vitsad peksid- kevadeks olid veljel suured roostekahjustused, mida lihtsalt musta värvi ja pintsliga parandasin. Ka ei valanud silindrisse õli. Talvel käisin isegi paar korda lumel sõitmas, mis muidugi sõiduoskust täiendas.
Sel aastal olen juba Dnepri konserveerimisega alustanud ning tahaks kevadel võimalikult hästi säilinud tsikli garaazhi alt välja vedada.
Nädalavahetusel kandsin kroomosadele peale õli- täpsemalt odavat žiguli oma. Laibaraudade ümber keerasin õliga immutatud WC-paberi. Talve jooksul paar korda õliga uuesti üle lasta peaks vast kroomi korras hoidma.
Samuti eemaldasin raamilt ja mootorilt mustuse, et kevadeks raam (mida ma järgmiseks hooajaks üle värvima ei hakka) roostest söödud poleks.
Kahjuks pean mina hoidma oma ratast garaazhis, mille lagi laseb vett läbi ning millest tuul läbi ei käi- ehk siis üsna õudusunenägu.
Kavatsen paagi fööniga ära kuivatada ning sooja keldrisse asetada. Minu jaoks tunduvalt odavam variant kui 20 liitrit bensiini osta.
Kuidas tuleks 4 taktilise mootor konserveerida?
Lasin kummidest rõhku vähemaks. Mis ainega tuleks rehvid üle käia?
Mida tasuks veel silmas pidada, millest enne siin teemas räägitud pole?
Pots ja postivahe.
Postitused: 3,022
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
57
kummidele sobib hästi silikoonspray kuigi sellel pole eriti mõtet. üldjuhul kuluvad kummid enne ära, kui jõuavad vanadusest pragunema hakata.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 44
Teemad: 14
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
Seisab maja all garaazis koos keskkütte katlaga ühes ruumis õhk liigub, on soe ja kuiv, tolmukate on peal, kavatsen korra kuus käima lasta ja nii talve üle elada.
Ostan "Sääreväristaja"
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
isandpauk Kirjutas:kummidele sobib hästi silikoonspray kuigi sellel pole eriti mõtet. üldjuhul kuluvad kummid enne ära, kui jõuavad vanadusest pragunema hakata.
Mina ikka arvasin et kummid on ühekordseks kasutamiseks ja neid saab osta apteegist
.
Aga nuh, kui mõni neid kasutab kuni kulumiseni, see küll oma teha.
Enda masin ka talvekorteris. Mahlad sees, viimasena sai rahulikult tööle pandud ja töötas ja siis seisma jäetud.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 317
Teemad: 21
Liitus: Jun 2004
Maine:
0
unimüts Kirjutas:isandpauk Kirjutas:kummidele sobib hästi silikoonspray kuigi sellel pole eriti mõtet. üldjuhul kuluvad kummid enne ära, kui jõuavad vanadusest pragunema hakata.
Mina ikka arvasin et kummid on ühekordseks kasutamiseks ja neid saab osta apteegist.
Aga nuh, kui mõni neid kasutab kuni kulumiseni, see küll oma teha.
Enda masin ka talvekorteris. Mahlad sees, viimasena sai rahulikult tööle pandud ja töötas ja siis seisma jäetud.
On ikka tähenärija
Suuzul pagana head hoidmis tingimused, kuid selle kord kuus käima panemises ma küll eriti mõtet ei näe.
\"Don\'t ride faster than Your angel can fly\"....
Postitused: 61
Teemad: 10
Liitus: Jul 2004
Maine:
0
Midagi ei tee. Talvel teen ka veel sõitu! Puhkama tsiklit ei pane.
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Minu ja venna tsiklid alles ehitusjärgus, mistõttu mingit erilist konserveerimist ette ei võta (v.a see, et eemaldatud laagritest jms. ja diisliõlist sai ,,kompott" tehtud moosipurki).
Tegelikult tahtsin teada kaasfoorumlaste soovitusi plastikpaagiga asjade kohta. Niiduki passis kästi talveks bensiin hoopis välja lasta (ise kallasin paagist bensiini kanistrisse ja lasin mootoril näljasurmani töötada). Ise olen ka selle valge kondensaadi jura niidukiga üle elanud.
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
Teine küsimus veel: kuidas pärast (kevadel) õli silindrist täielikult välja saada? Küünlaava kaudu ja starteri nööri tõmmates jääb osa sisse, mistõttu survetaktist üle minek on väga raske ja mootori käivitumisel võib midagi puruneda. Olen proovinud veel mootorit klappide poolega allapoole kallutada (püstklappidega mootor) ja seejärel väntvõlli aeglaselt keerutanud.