To: IIIFFFAR
Kui teada tahad, siis olen praktiseerinud tehnika-ala juba aastaid ja tean täpselt mida tähendab oktaanarv, ja veelgi enam. Tean ka seda, mis on detonatsioon. Aga kas seda tead, palju on küttesegu põlemistemperatuuride vahe, kui kasutada madala surveastmega mootoril kõrge oktaanarvuga bensiini? Ja ei saa öelda, et see ei riku üldse mootorit.
Tõesti kasutasin eelmisel korral sõna \'detonatsioon\' vales paigas, aga ma ei oska sellele muud nime anda, sest mootor ei tööta enam ühtlaselt, vaid vahel lööb õige \'teravalt\' vahele, eriti just tühikäigul. Olen proovinud kõike, akates süütest. Madala oktaanarvuga bensiini kasutamisel seda probleemi ei olnud.
Ei tea küll, miks nüüd siis targemad mehed midagi kommenteerinud ei ole. Ootaks nagu ikkagi vastuseid, kuidas need vanad iz-ikesed tööle saab kõrgema oktaanarvuga. Või mingeid bensiinilisandeid.
Sorry, kui kedagi sellega solvasin, aga nagu siit foorumist välja tuli, on see probleem teistelgi iz-49-tüüpi sõidukite kasutajatel. Tahtsin lihtsalt teada, kas keegi on selle probleemi lahendamiseks silindrikaanelt maha freesinud ja kuidas see mõjunud on. Väljaarvutamine on muidugi lihtne. Pole mõtet ju jalgratast leiutama hakata, kui kellegil juba kogemusi oleks, sest kui see freesimine ei mõjuks, ei tasu ju ka teistel seda teed minna. Ja enne siia kirjutamist otsisin ma siit ja mujalt foorumitest midagi sellist iz-i kohta, kuid ei leidnud.
Postitused: 1,238
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
2
mul oli ka ainult 2 min aega, selle ajaga ei leidnud samuti teemat üles. kui leian, edastan selle sullegi. aga tingimata tasub sul siin edasi otsida, sest kuskil sai sellest päris pikalt räägitud.
Postitused: 151
Teemad: 45
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
Nii, loodan, et mu küsimus läheb asja ette. Mis oktaanarvuga bensiiniga peaks sõitma mu jawa 360?
Postitused: 1,294
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Jawa 360 surveaste on 8, oktaanarv 72 oli tollal juba liiga madal selle jaoks. Venekeelsetes raamatutes soovitati kehvema bensiini kui A-76 kasutamisel panna detonatsiooni vältimiseks silindripea alla paksem tihend. Tänapäeval muidugi pole erilist valikut, mida paaki valada, kuid samas ei pea ka neid tihendeid aretama.
Postitused: 112
Teemad: 13
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
üks võimalus on silindrepead lihvida madalamaks 1-2mm nagu võrridel tehakse et 95 bena sisse panna.
Postitused: 1,294
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Ma tahaks näha, kuidas Sa lihvid Jawa 360 silindripead madalamaks. Ja üldse, mis selle mõte oleks kui ta töötab ilma lihvimatagi normaalselt?
Postitused: 341
Teemad: 63
Liitus: Aug 2003
Maine:
0
Kahjuks tundub mulle, et kõik bensiinid alla oktaanarvu 95 on kadunud. Isegi oma kodukoha bensukas loobus 91 bensiini tootmisest, mis mu ratastel väga hästi toimis.
Ehk siis jah- (üsna pea) polegi enam valida, mida vanadele mootorratastele paaki valada.
Selle eest tuleb "tänada" toredat Euro Liitu, millele meie rahvas nii sinisilmselt ilusamat tulevikku lootes "Jah"-sõna ütles.
Pots ja postivahe.
Postitused: 175
Teemad: 136
Liitus: Jan 2006
Maine:
2
kuuldavasti on 95-e kvaliteet nii vilets ,et vanematele sõidukitele võib rahulikult sisse valada.Samas ollakse TTÜ-s valmis oktaanarvu alandav kütuselisand välja töötama,kui asi laiemat kõlapinda leiaks.
Postitused: 3,163
Teemad: 61
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
Lp motofännid, palun lugege hr. Piiburi postitust 2. leheküljel. Ja siis lugege veel kord.
Kangema bensiiniga sõitmine ei põhjusta mootori riket. küll aga vale süütemoment vms. Plii bensiiniga mootoril muidugi plii asendajat peaks kasutama.
Postitused: 112
Teemad: 13
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
09-02-2006, 17:52 PM
ILMA ÕLITA KEERAB KAHETAKTILISE MOOTORI PEETI
:/