Küllap ongi pukside sissetöötamises asi- ei hakka enne korvi külge panemist midagi ette võtma, eks siis näe.
Plaanitust nädal hiljem (eelmine pühapäev) sain laululinnul hääle kätte
Üle kivide ja kändude, aga laulab peris kenasti. Panen siis järeltulevastele põlvedele oma kogemused kirja, ehk aitab säästa peavalu ja närve
Esimene viga: liiga ohtralt kuumakindlat silikooni karburaatori- ja silindri vahelisele tihendile. Käivitusraskuste põhjust otsides võtsin karburaatori taas maha ja vaatepilt mis avanes, oli päris kummastav- tihendi vahelt välja pressitud silikoon oli moodustanud kilesarnase lopendava olluse seal, kus oleks kütusesegu pidanud vabalt liikuma.
Teine viga: üleminek vertikaalsete kinnitustega karburaatorilt horisontaalsele kinnitusele on ebatäpne ja üldjuhul jääb ebatihe. Ka kaasas olevate tihendite täpsus on klass omaette ja parem need joonelt prükkarisse visata. Kui monteerida vahetükk silindrile, siis on selgelt näha, kui ebatäpselt ta istub- sisselaske ava serv ulatub kohati mitu millimeetrit üle vahetüki ava, teisalt taas mitu mm vahetüki avast väljapoole. Sama lugu karburaatori lõõri ja vahetüki omaga. Ühesõnaga moodustub mingi kummaline trepp, mis heale mootori tööle kindlasti kaasa ei aita
Tuleb hankida väikesed lihv/ lõikekettad ja servad maha käiata. Siiski need servad on alles pool häda- tänu ebatäpsusele on tihendi tööpind kohati marginaalne (või ka olematu) ja tee lisaõhule on valla. Lahendasin olukorra nii, et täitsin vahetüki kohad, kust kahtlustasin leket- uputatud poltide süvendid ja mingid mõistmatud kumerad sisselõiked- sellesama kuumakindla silikooniga. Tundub, et jäi pidama...
Kolmas viga: enne esmakäivitamist võiks veenduda, et vene küünlad on ikka töökorras- oleksin võinud kasvõi oma ishi peal enne katsetada... oleks hulga närvirakke säästnud. Ühel küünlal kadus nimelt rõhuall säde.
Uhhhhh, kui mitu korda lubasin võõras keeles kellegi umbisikulise persooni emaga inetusi teha, kolmetähelisi sõnu taeva poole läkitatud jne jne, isegi mu võõrkeelne naabrimees ütles mu sõnakasutuse kohta paar tunnustavat sõna
Lõpuks olin eelpool kirjeldatud vead tuvastanud ja parandanud, aga eks laululind oli ennast vahepeal märjukesest uimaseks kaaninud (loe: täis tõmmanud), seega läks veel päris mitu matti ja hingetuks väntamist enne, kui hääl kuuldavale tuli. Oli tunda, et mootor oli tihe ja tahtis enne tõelise hääle kuuldavale laskmist natuke töötada. Lasin tal umbes 5 minutiliste tsüklite kaupa töötada 4-5 korda, mingit räiget ülekuumenemist ei täheldanud ja täna käib mootor juba palju vabamalt ringi.
Üks takistus oli veel- kuidas sa paned süüdet paika, kui mootor nii vaevaliselt ringi käib!? Kuidagiviisi leidsin märgi üles, keerasin süüte nii, et süütemängu kergelt liigutades särtsus ning jäin lootma et nii on hea. Täna üle kontrollides selgus, et tulemus oli IDEAALNE
Lähiplaan on panna karbussid sünkroonis tööle, klappide paisumispilud uuesti üle vaadata, laadimine käima panna (juhtmestik puudu) ja siis saab hakata juba ülejäänut kokku panema. Rattad on koostamisel kloostrimetsas, pidin need kätte saama eelmisel nädalal, aga reedel anti uueks tähtajaks selle nädala kolmapäev
Ahjaa, küsimus: kui eemaldan ühe piibu suvaliselt silindrilt, siis sureb mootor kohe välja- kas see võib olla tingitud sellest, et jätsin küünlajuhtme lühistamata (lugesin sellest kusagilt...)?
Keevitasin oma seebikarbiga ka ühe 5 megase klipi töötavast rattast. Klipp on tehtud kõige esimesest käivitusest, seepärast ei joristanud gaasiga ega teinud ka muid võimalikke tempe. Ja käivitusprotseduuri jätsin teadlikult välja- neid käima tampimisel lausutud ilusaid sõnu ei ole sünnis avalikult taasesitada
http://www.zone.ee/angry/haal.avi