Olen ligi 20a tagasi seokse asja valmis teinud. Lubasid ei olnud, aga kimada tahtsin küll.
Mitte et ma kutsuksin üles kedagi järele tegema. Kui tahad tänaval või maanteel sõita, osta ikka vabrikuroller. Aga kui soov suvekodus metsavahel ekstreemi panna ja omaehitatud asjast rõõmu tunda, siis miks mitte. Aga tegemist on küllaga. Mina ehitasin terve talve. Küll mulle räägiti ka, et ei pea raam ega rattad vastu ja kiige läheb kohe sõlme ja pidurid ei pea jne. See on teoreetikute jutt, kes pole ise midagi ehitanud!
Mootor oli mingi uuem Minsk 125cm3, 11HP. Delta mootorist 2x raskem ja kordades võimsam.
1. Raamile on vaja ette toru painutada & keevitada. Enne peab tegema väga täpse ðablooni. Kui esihargiga midagi ette ei võta, lööb esimeses suuremas augus esiporitiiva veidi mõlki.
2. Mootor hakkab sisse-välja käima külje pealt. Seega tuleb teha 3mm plekist vahelapakad kinnituse jaoks. Vibra vähendamiseks kinnitusid mul poldid vahetükkidele läbi kummipukside. Puksid tegin ise paksu seinaga survevoolikust ja pesad veetorust. Pesad lasin vahetükkide külge keevitada.
3. Tagakiigele lasin tugevduseks raudlatid alumisele küljele keevitada. Seda peab tegema oskuslikult, et kiiget kõveraks ei tõmbaks.
4. Minski ja Delta kettülekanded on sama sammuga, ainult Minski kett on tiba laiem. Mina käiasin mootori küljes oleva tähiku õhemaks ning kasutasin Delta originaalketti ja tagahammakat. Pidas vastu küll, aga eks ma sõitsin mõistlikult ka, ei rallitanud eriti.
5. Kuna mootor tuli paigaldada originaalist madalamale, siis avastasin ebameeldiva asja: Keti ülemine pool jooksis kiigepuksi peal. Võtsin tagavedrudel 2 keerdu maha. Kui peale istusin(kaalusin tollal 55-60 kg), tõusis kett parasjagu napilt lendu.
6. Kuna mootor on originaalist kõvasti laiem, tuleb pikendada jalaraudu. On ka suurem häda - jalgpiduri pedaal jääb vale koha peale. Sumpa segab seda eriti. Tegin ise uue pedaali, pika ja kõvera varrega.
7. Elektrisüsteem sarnaneb väga delta omaga. Elektroonikaplokk on peaaegu sama, isegi pistikud sobivad ja otsad on sama koha peal. Soovitaks siiski Minski oma soetada, sest selle genekas on 60W Delta 45W vastu. Originaal võib maha põleda, sest pinge stabiliseerimine käib läbi ploki. Mina aretasin veel alalisvoolusüsteemi peale, aku ja suunatuled, isegi tahhomeetri, aga ei soovita nii keeruliseks ajada. Siinkohal hoiatan igaks juhuks, et nii Delta kui Minski el. süsteem on vahelduvvooluga! Kui ühendate sinna midagi võõrast, võite halvemal juhul kõik maha põletada!
8. Sumpa tegin algul Delta omast ringi ja sobitasin peale. Jama. Ei tasu vaeva. Lärm on kõva ja mineku võtab ka ära. Minski sumpa on OK, ainult kinnitused peab ise tegema. Minskil ju sumpa teisel pool kui Deltal.
9. Spidomeetriga ei osanud midagi peale hakata. Deltal on ülekanne käigukastist, Minskil esirattast. Hübriidil ei ole trossi kuhugi toppida. Tänapäeval on võimalik häda korral kasutada jalgrattaspidokat.
10. Õhupuhasti sobitasin vist Delta oma külge, täpselt ei mäleta.