Vene linttraktorid ja muud mullatöömasinad...

unimüts Kirjutas:
kamee1 Kirjutas:Päris ilus DT75, kõik plekid alles.


Põhjus peitub selles, et masin on väga vähe töötanud. Järeldan seda tagumistest veotähikutest. Originaal värvi all. Esimesed juhtrattad on aga tugevdatud juba tehase poolt. Ei ole neid nn kodaraid enam. Tagumine tööriista kast rikub vaid silmailu koos paar mõlgiga esininas. Muidu igati tip-top masin. Kusjuures imelik on masin ka seetõttu, et tundub, et rippsüsteem on uuendatud- arvatavasti seetõttu on ta ka niivähe tööd teinud.
Plekkide kohapealt ütleks, et paljudel on nad veel alles. Kuid lihtsalt töö ajaks võetakse nad maha, segavad vähe töötamist. Kuidas kivitusmootori juurde nii kergelt saad?? kas on starteriga käivitusmootor?? kui ei siis peab käima tõmbama ju. Teiseks igale poole vaja kätt vahele toppida, kui masin ei ole heas korras.
Sabas on tal t- 150 kultivaator s- piidga, vaid tiiva pikendused on eemaldatud. Arvatavasti ei jõudnud ta kõike vedada. Tegime ka omal sellise kultivaatori järgi - lõikasime otsad maha, et saaks 82 teda vedada.

Kusjuures kus kandis sa teda kohtasid. (maakonda mõtlen)
Antud isend on Võrumaal, käivitusmootori kohta ei taibanud vaadata.
Vasta

vootele Kirjutas:Muuseas, üks T-54 lindikas on siiamaani Prangli saarel ja kui veermik ära parandada, siis isegi sõidab. Viimati sõitis eelmise aasta sügisel, kuid kuna tal käisid lindi poldid keeramisel vastu sahka, siis need muidugi kaua vastu ei pidanud. Lisaks on 2 veermikuratast pealt maas.

Prangli prangliks, aga kuidas joss Kerisse sai!? Jäänused roostetavad siiani Keri pohjarannal keulaga Suome puole. Tea, kas moni tahtas veneaeg vehkat teha voi!
Vasta

See ekskavaator E-304G jäi laupäevasel ringsõidul silma ühel objektil Valgamaal:

           
           

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Sealt mõni kilomeeter edasi jäi aga silma eravalduses olev sama marki ekskavaator draglain tüüpi tööseadmega:

           
           

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

...ja ülejäänud pildid samast ekskavaatorist:

       

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Sull7 Kirjutas:Üle hulga aja ka seda lehekülge vaadatud,Tractoristi filmipilt väga huvitav,seal ka mingi gaz 51 taoline isend taga eks see filmitrikk vast nagu Oja Pets kunagi ütles....
Ei ole GAZ-51, vaid Studebaker US 6, kui mõtled veoautot vahetult traktori taga.

   

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Vennad Jossid Kirblast.
Vasta

Säherdune kaablipaigaldusagregaadiga Joss täna siis Ülenurmel:
http://www.zone.ee/martinmannik/T-130%20Ylenurmel.jpg?2
http://www.zone.ee/martinmannik/T-130%20...%202.jpg?2
http://www.zone.ee/martinmannik/T-130%20...%203.jpg?2
Masin tõmbas maasse optilise kaabli vagu. Juhi sõnul olla tegemist 87. a traktoriga.
Vasta

Üks T-130 minu naabertalus.Masinal mootor läbi - suitseb jubedalt.Uus mootor olemas ja Joss ootab mootorivahetustWink

Edit: Tänaseks mootor vahetatud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Pildid tehtud Võrus, ilmselt Wõrko platsilt. Mulle meeldis see lint, pole varem sellist kopaga näinud, tagumised veotähikud on ka võõrad. Kolmanda pildi peal peaks olema uuem vesijahutusega t40AM ja neljandal pildil on t25 ja t30, kui ma ei eksi.
Vasta

See pole T40AM vaid LTZ60. Käiguosa 40ga sama, mootor JUMZi oma (väikeste nüanssidega). Teoreetiliselt on tegu vägagi pädeva aparaadiga, sest JUMZi rahuliku käigu ja juba madalatel pööretel silmapaistva väändemomediga mootor ühenduses 40ne rohke käikudearvuga (võrreldes JUMZiga) ja reversiga käigukastiga peaks olema 5+. Kvaliteedist parem ei räägiSadSadSad
Vasta

martinmannik Kirjutas:Mis erinevus on T-130 ja T-170 traktoritel? Kas väliselt neil ka vahet teeb? Ja kui palju neil masinatel võimsust on?
erinevus oli vist see et T-130 oli kitsaste lintidega ja T-170 oli laia lindiga noh nii umbes 1m laiused lindid.muide olen kuulnud,et need masinad kulutavad iseenda liigutamiseks u.40% oma jõustBig Grin
Vasta

juku Kirjutas:See kitsaste lintidega, MTZ mootoriga isend on T-70.
neid riistapuid ehitati vist viinamarjaistandustesse.üks selline riistapuu mida ma olen ise näind sõitmas,asub järvamaal oisu vallas tännassilma külas külavanema masinapargis.
Vasta

martinmannik Kirjutas:Kui te olete tähele pannud, siis esineb kollastel Jossidel kahte tüüpi radiaatorivõresid: ühel on servapidi ühendatud horisontaalsed liistud, mille sisse on puuritud peenikesed augud; teisel on žalusii moodi kaldus ribid, mille vahelt pääseb õhk sisse. Kas äkki see ei ole eristamistunnuseks T-130 ja T-180 vahel?
Kas teie hulgas on inimesi, kes on ise linttraktorit juhtinud? Tahaks teada, mismoodi see välja näeb. Olen kuulnud, et peale gaasipedaali ja roomikute juhtkangide on seal veel nii mõndagi, mida tundma peab.
olen juhtinud küll.jossil on näiteks juhtimiseks üks kang,mida väänates paremale või vasakule saab pöörata sujuvalt ja väänates paremale või vasakule ja samaaegselt tõmmata kangi enda poole saab teha nn."kannakaid".veel on ka olemas 3 pedaali:sidur,parem ja vasak külgpidur.gaasipedaal töötab vastupidi:vajutades pedaalile langevad mootori pöörded ja lahti lastes vastupidi.käike on 4 ja teine kang parema käe all on veel revers.iseärasuseks on veel see et laia lindiga isenditel on esimene käik kinni pandud,et seemasin oma lolli jõuga linte pooleks ei tõmba.tean seda värki kuna mu isa oli 13 aastat jossimees ja nii mõndagi jäi ka endale külge.muide olen osalenud jossiga türi tehisjärve ehitusel isa asendades.
Vasta

mesamees Kirjutas:
martinmannik Kirjutas:Mis erinevus on T-130 ja T-170 traktoritel? Kas väliselt neil ka vahet teeb? Ja kui palju neil masinatel võimsust on?
erinevus oli vist see et T-130 oli kitsaste lintidega ja T-170 oli laia lindiga  noh nii umbes 1m laiused lindid.
Mida iganes muud, aga seda kohe kindlasti mitte!!! Erinevused puudutavad peamiselt mootorit ja käigukasti. Väliselt on traktorid jah väga sarnased. Erinev on näiteks õhupuhasti, mis on T-130-l märksa massiivsem. Samuti tundub, et üldjuhul on T-130-l ribiline, T-170-l aga aukudega esivõre, kuid sellest reeglist tuleb ilmselt ette ka erandeid. Nimetatud traktorite laiade roomikutega variante tähistati aga vastavalt T-130B ja T-170B.
Ning ikka ja jälle soovitan tähelepanelikult tutvuda selle saidiga: http://www.techstory.ru/trr_chtz.htm ,  kus on palju juttu Nõukogude päritolu traktoritest, ekskavaatoritest, kraanadest, veidi ka teehöövlitest, rullidest jm. masinatest+juba üsna ulatuslikuks kasvanud pildikogu, milles mingine osa ka siinkirjutajalSmile. (Ehkki ausalt öeldes tuleb arvestada, et tekstiosas võib ette tulla ebatäpsusi, kuna infot lehekülje jaoks on korjatud kild killu haaval erinevatest ning alati ehk mitte kõige usaldusväärsematest allikatest.)

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Sillu Kirjutas:
unimüts Kirjutas:
Sillu Kirjutas:Ainuke T-150 (väljalaskeaasta 1983), mis mul Eestis pildile saada on õnnestunud:
[Pilt: maarja1vo.th.jpg]
Pean kurbusega ütlema sulle Sillu, et selliseid masinaid ei toodudki Eestisse,
Üleüldse on neid maru vähe toodetud.  Neid ei saanud tellida omal ajal siia mingil põhjusel.
Need andmed pärinevad minu onult, kes oli omalajal kolhoosi aseesimees ja huvitus ka sellest masinast.
Natuke vaidlen Sulle vastu, Unimüts. Nimelt oman 1984. aastast pärinevat artiklit ajakirjast "Sotsialistlik Põllumajandus". Ei viitsi momendil otsima hakata, aga no põhimõtteliselt oli seal juttu, et 1983-84 toodi Eestisse katsetamiseks 10 roomiktraktorit T-150. Räägitakse seal siis veidi katsetamise käigus ilmnenud traktori eelistest kui ka puudustest ning lõppsõnas nenditakse, et seoses traktoril ilmnenud puudustega on otsustatud (tsiteerin mälu järgi) TRAKTOREID T-150 ESIALGU ENAM MITTE JUURDE TUUA, KUID JÄTKATA OLEMASOLEVATE KATSETAMIST. Konkreetselt tean, et üks, juba punane T-150 oli ka Viljandimaal Vastemõisas tollases Kalju kolhoosis.  Oman ka infot, et Järvamaal Estonia osaühingus (samanimelise kolhoosi järglane) olevat T-150 väidetavalt töötand veel mõne aasta eest. Pildil oleval isendil olid Jõgeva rajooni Saduküla kolhoosi embleemid.
Aga ega vist uute aegade tulles ei hindand seda  põnevat masinat eriti ei majandite järglastest ühistud ega ka talunikud ning ilmselt see on ka (Eestisse toodud isendite vähesuse kõrval muidugi) ka põhjuseks, miks töötavat isendit tänapäeval praktiliselt võimatu leida.
lisan veel omaltpoolt,et üks või kaks sellist isendit olevat olnud ka Järva-Jaani kutsekas.vähemalt nii väitsid Paide kutseka meistrid.
Vasta

mesamees Kirjutas:
martinmannik Kirjutas:Mis erinevus on T-130 ja T-170 traktoritel? Kas väliselt neil ka vahet teeb? Ja kui palju neil masinatel võimsust on?
erinevus oli vist see et T-130 oli kitsaste lintidega ja T-170 oli laia lindiga  noh nii umbes 1m laiused lindid.muide olen kuulnud,et need masinad kulutavad iseenda liigutamiseks u.40% oma jõustBig Grin
Väga ammu esitatud küsimust veidi elustades...
Sillu öeldule lisaks olen vahepeal teada saanud, et T-130 ja 170 (ekslikult kirjutasin kuskil postituses 180) üks erinevus pidavat olema veotähiku kujus ja mingil määral ülekandeseadmestikus - ise pole neid traktoreid liiga tähelepanelikult uurinud, nii et kommenteerida ei oska. Nõnda rääkis mulle üks T-130 juht (sama masina pilte, tehtud Ülenurmel, linkisin siia mõni aeg tagasi). Mis puutub esivõresse, siis enamasti on see tõesti nii, et 130-l on ribid ja 170-l augud, aga selle konkreetse masina puhul see reegel ei kehtinud - ju siis on võret remondi käigus vahetatud.
Roomikute laiuse järgi ei saa margi üle otsustada, on olemas nii laia lindiga 130-d kui 170-d.
Aga uhke riistapuu on 130/170 tõesti Toungue, selline iseloomuga masin. Tahaks kunagi pukis ära käia...  
Vasta

kamee1 Kirjutas:Pildid tehtud Võrus, ilmselt Wõrko platsilt. Mulle meeldis see lint, pole varem sellist kopaga näinud, tagumised veotähikud on ka võõrad. Kolmanda pildi peal peaks olema uuem vesijahutusega t40AM ja neljandal pildil on t25 ja t30, kui ma ei eksi.

See 75 on kõige tavalisem "raba-natt". Talle on millegipärast (ilmselt kopa konstruktsiooni tõttu) alla pandud kitsad lindid.
Vaata, ka juhtratas on ju laia lindi oma.
Vasta

T-130 jaT-170 on sisuliselt identsed msinad,mõned väiksed mitte olulised erinvused ainult. Mugavam istumine,muudetud elekter mida on vist 3 sorti,kajuti ventilatsioon,mõned filtrid,käivitusmootor vahetus vana ja järgiproovitu vastu,armatuurile tekkis plastikut,kadus ära automaatne tankimisseade,kvaliteet läks järjest hullemaks.Ah õige,mootorile keerati tossu pidevalt juurde,et kiiremini laguneks.Mull on maal esivanema juures 1975 väljalase T-100MGP,millel pole kordagi külgülekandeid remonditud purunemise pärast.T-170B sai neid nammasrataste purunemise tõttu 2 aasta jooksul 5korda lammutatud.Käis nagu LEGO kokku ,lahti.
Vasta

Uuemad pildid Eesti ainukesest teadaolevast T-150st:
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_1288
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_1289
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_1277
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_1279
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne