Postitused: 511
Teemad: 34
Liitus: May 2004
Maine:
0
18-07-2006, 09:42 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-07-2006, 20:16 PM ja muutjaks oli
valdo.)
Tere!
Väike probleem mopeedi siduriga (mootor V-50 M).
Kõigepealt küsiks, kui palju peab olema vahekettaid ? Minul on hetkel nii, siduriketas-vaheketas-siduriketas-vaheketas ja siduriketas, kas see on üldse õieti ? Ja mis materjalist võiksid vahekettad olla ?
Nimelt sidur veidi "libiseb", algul oli päris hullumaja, kiirust oli suht raske koguda. Siis sai üks vaheketastest ära vahetatud, sellel mootoril olid alumiiniumist vahekettad, ühel oli juba tugev soon sees mis viitas kulumisele. Sai pandud uus (loe:korralik), aga teisest materjalist (kokku pressitud mingi tugev papp vms). Paar päeva oli hea, kuid nüüd jälle vaikselt libiseb, kui järsku gaasi anda.
Ma nagu mäletan, et mul kunagi Mini Mopeedil (V-501) oli teine sidurikorv, "lilletoos", ja seal oli mul kolm vaheketast, kuid ma ei ole päris kindel ka, see oli mõned aastad tagasi.
Oskab keegi aidata?
Postitused: 511
Teemad: 34
Liitus: May 2004
Maine:
0
22-07-2006, 23:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-07-2006, 23:17 PM ja muutjaks oli
mrt36.)
Noh kas just müüa teab, oleneb müüast ju! Samuti on siinkandis kus ma elan häda, et pole kusagilt uut komplekti saada.
Mingi skeemi pealt oleks hea vaadata.
Muidu sidur lahutab hästi pole probleemi sellega, peale ühe vaheketta vahetust oli natukene aega hea, aga nüüd jälle sama asi. Ilmselt annab teine vaheketas tunda, kuna see oli ka veidi kulunud näoga.
PS! Kui uue ostsid, siis sa ei mäleta äkki mitu vaheketast oli ?
Postitused: 34
Teemad: 8
Liitus: May 2006
Maine:
0
23-07-2006, 06:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-07-2006, 06:59 AM ja muutjaks oli
peeterre.)
Ei mäleta kahjuks! Kettaid peab olema niipalju, et viimane vaheketas, mis on välimiste soontega, ei väljuks sidurikorvist.
Postitused: 34
Teemad: 8
Liitus: May 2006
Maine:
0
Ma pidasin silmas lahutamisel väljumist. Tehase poolt on kettad miski spets materjal. Endal oli Delta u. 7a tagasi. Käsikäikudega. Mäletan et kõige vastikum oli tagapidur. Trossiga siis. alatasa midagi juhtus. Lõpuks sai kõrini ja ehitasin ümber. Peale seda kui ETKVL tõusu peal pidur katki läks... Alla tulekul.
Postitused: 81
Teemad: 2
Liitus: Nov 2004
Maine:
0
Siduri sisu peaks koosnema kolmest välimiste hammaste ja suure auguga paksemast ning neljast õhemast, sisemiste hambakestega, (vedavast) kettast. Viimane neist neljast kettast on erinev (aukude asemel neli pulka) ja täidab tagumise surveplaadi ülesannet.
Poes on müügil suhteliselt varieeruva paksusega sidurikettaid, seepärast võib juhtuda et peale kõigi ketaste uuendust ei taha see moos hästi kokku mahtuda.
Omaenda viimane üritus selline - sain 1,5mm paksud vahekettad, selle ideega et nende peenikesed sisemised hambad peavad ehk kauem vastu. Sama mõttega sai ligi võetud paksem tagumine surveketas. Kui panna plastikust sidurikettad siis on OK, kui metallist - ei saa sidurit enam kokku, liiga paks pakk.
Nii saigi pandud aretis kahest plastkettast äärtesse ja metallketas keskele, selline pakk oli veel nõus töötama. Põhimõtteliselt peaks olema hea kooslus, keskmine ketas saab kõige rohkem kuuma ja plast seda suurt ei kannata (kõrbeb, halvemal juhul praguneb ja laguneb ära).
Libisemist võib põhjustada ka nõrgaks jäänud siduri vedru. Ketaste vahel on õli (mille ülesandeks on just hõõrdumise vähendamine ehk libisemise parendamine) ja seepärast on üsna korralikku survet plaatidele vaja. Sai ostetud tutikas siduri täiskomplekt - esimese käiguga pole probleemi, teisega aga teeb mõned libistamise jõnksud enne kui pidama hakkab. Tüüpvea moodi :-)
Postitused: 511
Teemad: 34
Liitus: May 2004
Maine:
0
Suured tänud, eks see toimubki katse-eksitus meetodil ja pean ka hakkama katsetama neid vahekettaid. Samuti vahetan ära selle vedru (igaksjuhuks).
Teema lukku!
Postitused: 511
Teemad: 34
Liitus: May 2004
Maine:
0
Ärge pange veel lukku, stoori läheb edasi.
Nimelt eile siis otsustasin laiali võtta ja asja uurida. Mul oli veel kaks õhukest alumiiniumist(?) vaheketast. Tegin siis nii, et kõigepealt panin kõige vähem kulunud vaheketta siis panin kõige rohkem kulunud (keskele) ja kõige otsa ühe õhukese ka. Sama tegin muidu siduriketastega ka. Siis panin kõik kokku ja katsetasin. Sidur lahutab kenasti, seda probleemi pole. Alguses kiskus nägu naerule, sest ei libisenud sidur. Sõitsin ringi jne, kui hakkasin käima panema tundsin, et sidur libiseb (vänta lüües) ja sõites ka.
Oh jama, et mis siis võib veel olla ? Vedru pole vahetanud, kuna mul ei olnud teist võtta. Siduriketastel polnud endal ka kulumisjälgi, kuigi kaks siduriketast olid õhemast materjalist, kui üks, see oli paksem. Vahekettad ei ole ka ilmselt kõige korralikumad, eriti see mis ma keskele panin (päris kulunud oli).
Postitused: 81
Teemad: 2
Liitus: Nov 2004
Maine:
0
Ma pole päris kindel selles aga kas väga ärakulunud siduril surveplaat vastu sidurikoja kaant käima ei hakka (ka sel juhul hakkaks libisema, nagu oleks sidur lahutatud)? Mida kulunumad/õhemad kettad seda kaugemale ronib see surveplaat vända otsas. Põhimõtteliselt peaks kaant peale pannes tunda olema palju veel vaba käimist on jäänud.
Postitused: 511
Teemad: 34
Liitus: May 2004
Maine:
0
Esmalt peaks vedru ja korralikumad sidurikettad panema. Samuti ka kulunud vaheketta välja vahetama, eks siis vaatab edasi.
Postitused: 177
Teemad: 25
Liitus: Sep 2005
Maine:
0
27-07-2006, 10:36 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-07-2006, 12:03 PM ja muutjaks oli
teitur.)
Kas kellegil mingeid jooniseid siduri ehitusest on?
Kas see siduripulga moodi asi peab sidurist välja ulatuma ja seda sisse surudes hakkab sidur lahutama,küsin sest endal on see siduri sees ja nii ei tohiks vist olla?
Postitused: 81
Teemad: 2
Liitus: Nov 2004
Maine:
0
Loomulikult on sidurist joonised olemas, otsi v50 manuaal foorumist üles alustuseks...
Arusaamatu küsimus... mis pulk?
Tagumisel surveplaadil on 4 pulka, rohkem 'pulkasid' siduri küljes ei tohiks olla. Küll käib sidurikoja kaane sees olevasse auku nn siduri 'polt'. Siduri lahutamisel surub ekstentrik selle 'poldi' vastu esimest surveplaati ja päästab sellega siduri kettad vedru surve alt lahti.
See 'polt' on tegelikult spets vahepuks et ekstentrik otse vastu surveplaati ei käiks ning koledasti ei kuluks.
Postitused: 177
Teemad: 25
Liitus: Sep 2005
Maine:
0
Mul jääb see spets puks siduriga tasapinda mitte ei ulatu välja,kuidas seda parandada,kas asi on kulunud siduriketastes?