Kombainid Eestis

Mis kombainiga võiks tegu olla?
   
Mulle tundub, et see on igivanaToungue
Vasta

ei tea kui täppi panen aga pakun et see viimase kombaini škoda pilt on tehtud rakvere lähedal piira ristis, nägin täna uut don 1500b-d töös kuid kahjuks ei olnud fotokat kaasas.
Vasta

-AsjaPulk- Kirjutas:Mis kombainiga võiks tegu olla?
[attachment=23714]
Mulle tundub, et see on igivanaToungue
Claas SFB
Vasta

Mhh, kas täpsemat mudelinimetust pole?Smile
Vasta

Üht E 517 nägin Tartu-Elva tee ääres Külitse kandis põllul.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta

muuseumipapa Kirjutas:
Inc1 Kirjutas:Mõtlesin et küsin pullipärast kas keegi on kusagil Eestimaa nurgas näind veel neid esimesi ck 4 järeltulijaid (pean siin silmas esimest Niva tüüpi kombaini mis oli veel CK-4 tehnika peale ehitatud, kuigi kere oli juba Niva aga veel kruntpruuni värvi. Mul siin ukse all on üks säärane eksemplar täies lahingu valmiduses. Iga hooaeg võtab oma hoolsa peremehe käe all ikka mingi 15 ha ära. Aga kui kusagil veel võib midagi sarnast kohata siis andke aga märku. Teadmiseks et see mis meil siin on pärineb aastast 1974. Saatke ka pilte kui võimalik, kena näha. Üritan ka ise sama teha kui koristuse kõrvalt jääb aega klõpsida. Smile

Mida Sa pead CK-4 tehnika all silmas?

CK-5 esimestel mudelitel oli roolisüsteem mis pärines CK-4'lt, st. rool oli veel nö. mehaaniline mitte hüdrosilindriga, määritavad laagrid (kõik kusjuures, isegi puisturitel)+ veel nn. tsüklon tüüpi õhupuhasti ning veel palju iseärasusi võrreldes järeltulijatega... ja no värvus on kah kruntpruun erinevalt uuematest mudelidest (selle järgi nagu hea vahet teha), muidu väliselt eemalt vaadates Niva nagu Niva ikka. Kahjuks on neid tõenäoliselt väga vähe säilinud. Olen ehk paari-kolme sarnast isendit kohanud (viimastel aastatel). Smile

It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Vasta

Inc1 Kirjutas:CK-5 esimestel mudelitel oli roolisüsteem mis pärines CK-4'lt, st. rool oli veel nö. mehaaniline mitte hüdrosilindriga, määritavad laagrid (kõik kusjuures, isegi puisturitel)+ veel nn. tsüklon tüüpi õhupuhasti ning veel palju iseärasusi võrreldes järeltulijatega... ja no värvus on kah kruntpruun erinevalt uuematest mudelidest (selle järgi nagu hea vahet teha), muidu väliselt eemalt vaadates Niva nagu Niva ikka. Kahjuks on neid tõenäoliselt väga vähe säilinud. Olen ehk paari-kolme sarnast isendit kohanud (viimastel aastatel). Smile

Kas nimetet iseärasused kadusid CK-5 juures juba palju varem, kui trumli pöörete reguleerimine läks jalgrattaketiga süsteemi pealt hüdraulilisele üle? Sest ega neidki CK-5si enam praktiliselt oluliselt vast enam alles ei ole, millel see jalgrattaketiga süsteem peal on...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta

valdo Kirjutas:
Inc1 Kirjutas:CK-5 esimestel mudelitel oli roolisüsteem mis pärines CK-4'lt, st. rool oli veel nö. mehaaniline mitte hüdrosilindriga, määritavad laagrid (kõik kusjuures, isegi puisturitel)+ veel nn. tsüklon tüüpi õhupuhasti ning veel palju iseärasusi võrreldes järeltulijatega... ja no värvus on kah kruntpruun erinevalt uuematest mudelidest (selle järgi nagu hea vahet teha), muidu väliselt eemalt vaadates Niva nagu Niva ikka. Kahjuks on neid tõenäoliselt väga vähe säilinud. Olen ehk paari-kolme sarnast isendit kohanud (viimastel aastatel). Smile

Kas nimetet iseärasused kadusid CK-5 juures juba palju varem, kui trumli pöörete reguleerimine läks jalgrattaketiga süsteemi pealt hüdraulilisele üle? Sest ega neidki CK-5si enam praktiliselt oluliselt vast enam alles ei ole, millel see jalgrattaketiga süsteem peal on...

Jah kahjuks küll. Kui mälu ei peta siis sääraseid mudeleid toodeti ainult CK-5 ajaloo alguses, nii aastat paar. Edaspidi muutus nii tehnika kui ka värvus (kruntpruunist siis punaseks).
Üritan selle eksemplari piltidele jäädvustada kui vähegi aega saan, sest omal kah praegu käed-jalad viljakoristusega väga tööd täis.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Vasta

Saaremaal on lintidega Niva täiesti olemas. Peaks isegi töökorras olema. Teinekord peaks pilti ka tegema
Vasta

Laupäeval sain tõeliselt unikaalsed kaadrid teha Põlvamaal, kus oli rukist lõikamas täies hiilguses SK-4 Smile

[Pilt: sk44kc5.th.jpg] [Pilt: sk45ar4.th.jpg] [Pilt: sk42ks6.th.jpg]
[Pilt: sk43zw1.th.jpg] [Pilt: sk46pk1.th.jpg] [Pilt: sk41xq5.th.jpg]

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Mulle tundub pilte vaadates et tegu võib olla isegi CK-3'ga. Heeder nagu CK-3 oma (3 meetrine) ning ka väljalaadimise tigu selline lühike nagu CK3-l. CK-4l viimane element nagu pisut pikem. Smile

It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Vasta

Pirkal http://img99.imageshack.us/my.php?image=...ize2uy.jpg pole küll kahjuks mudelitähist näidatud, kuid juba ainuüksi väljalaskeaastat (minu arvates siiski pigem 1967, mitte 1961) arvestades tegu siiski SK-4-ga. Ka oli minule teadaolevalt SK-3 veel bensiinimootoriga, antud isend aga juba diisliga. Heedri kohapealt ei oska kosta, kuid mu meelest polnd ka SK-4 oma pildil kujutatust laiem.
Toon võrdluseks ära ka pildi Eesti Põllumajandusmuuseumi SK-3-st:

[Pilt: epm19904resizeaz7.th.jpg]

Aga venekeelsete marginimetuste osas valitseb küll paras anarhia. Ise olen küll alati olnud seisukohal, et kui teksti põhiosa on eesti (või mõnes muus ladina tähestikku kasutavas) keeles, siis on ka algselt venekeelsete marginimede transkribeering ladina tähestikku täiesti aktsepteeritav. Aga see selleks, ega see tekstist arusaamist ka seganud ei ole.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

väheke uuemat kombaini ka CLAAS LEXION 540c


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta

Aga kas kellelgi olemas pilte või infot esimestest kombainidest Eestis?Minusugusele linnawurlele pakuks küll huvi midagi ajaloost teada saada.
Vasta

Inc1 Kirjutas:Mulle tundub pilte vaadates et tegu võib olla isegi CK-3'ga. Heeder nagu CK-3 oma (3 meetrine) ning ka väljalaadimise tigu selline lühike nagu CK3-l. CK-4l viimane element nagu pisut pikem. Smile
Piltidel kõige ehtsam SK-4. Heedri lõikelaius pole margi määrajaks. SK-3 -esid oli nii 3m, kui ka 4m heedriga. Samuti oli ka SK-4-jasi 3 meetrise heedriga. Väljalaadimistigu on ise lühemaks tehtud ja SK-3 oli tehasepoolt samuti pikk toru. Lühikesed torud on omalooming, peale pikka toru kõveraks- või lõmmisõitmist.
Mootoriks olid SK-3el juba ka SMD diisel(täpset marki ei mäleta, aga vist oli 55 hj ja sellel SK-3 el, mida mina mäletan oli radikas mootori siduripoolses otsas). Osa SK-4 oli sama mootoriga.
Vasta

valdo Kirjutas:
Inc1 Kirjutas:CK-5 esimestel mudelitel oli roolisüsteem mis pärines CK-4'lt, st. rool oli veel nö. mehaaniline mitte hüdrosilindriga, määritavad laagrid (kõik kusjuures, isegi puisturitel)+ veel nn. tsüklon tüüpi õhupuhasti ning veel palju iseärasusi võrreldes järeltulijatega... ja no värvus on kah kruntpruun erinevalt uuematest mudelidest (selle järgi nagu hea vahet teha), muidu väliselt eemalt vaadates Niva nagu Niva ikka. Kahjuks on neid tõenäoliselt väga vähe säilinud. Olen ehk paari-kolme sarnast isendit kohanud (viimastel aastatel). Smile

Kas nimetet iseärasused kadusid CK-5 juures juba palju varem, kui trumli pöörete reguleerimine läks jalgrattaketiga süsteemi pealt hüdraulilisele üle? Sest ega neidki CK-5si enam praktiliselt oluliselt vast enam alles ei ole, millel see jalgrattaketiga süsteem peal on...

See hüdrauliline peksumasina pöörete reguleerimise süsteem tuli millalgi 80-ndate alguses, või keskel. Rattaketiga olid omavahel seotud variaatori vedav ja veetav rihmaratas. Aga need teised iseärasused, millest eespool juttu olid selleks ajaks juba kadunud.
Ja veel, CKP5-le roomikute allapanek võttis aega umbes poolteist päeva, kui roomikud all, siis neid enne alt ei võetud, kui koristusperiood läbi.
Vasta

Vahelduseks siis paar pilti meie viljakoristusest. Piltidel siis meie 1994. aasta Niva skp-5a ja 1987. aasta Zil-130

[Pilt: Vili1.jpg]
[Pilt: Vili2.jpg]
[Pilt: Vili7.jpg]
[Pilt: Vili8.jpg]
Vasta

Näe leidsin siin netis surfates üht-teist endise SDV toodangust: http://www.konedata.net/fortschritt.htm

It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Vasta

Planett2 Kirjutas:Vahelduseks siis paar pilti meie viljakoristusest. Piltidel siis meie 1994. aasta Niva skp-5a ja 1987. aasta Zil-130

[Pilt: Vili1.jpg]
[Pilt: Vili2.jpg]
[Pilt: Vili7.jpg]
[Pilt: Vili8.jpg]
Kahtlen kombaini vanuses.Pakun,et 1984.Sellele viitavad Õhupuhastaja korpus,sumbutaja,trumlipöörete reguleermehanism,suuna- ja gabariidituled.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta

Tsitaat:Kahtlen kombaini vanuses.Pakun,et 1984.Sellele viitavad Õhupuhastaja korpus,sumbutaja,trumlipöörete reguleermehanism,suuna- ja gabariidituled.

Ei tea. See kellelt ostsime ütles, et üheksakümnendate kombain. Kabiini küljes oleval pirkal paistab ka 1994 aga see veits kulunud ka. Heeder on igatahes 87a. Antud isend pidi olema üks majandi, kust ostsime,  uuemaid Nivasid. Aga ega tea jah. Muidugi on võimalus, et paljud jupid on juba ka vahetusse läinud. Eelmise omaniku käes oli masin ka suht kõvasti vatti saanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 18 külali(st)ne