Nüüd sooviks rohkem materjale, skeeme jne selle kohta.
Kui keegi teab midagi, või on näiteks ise taastanud midagi srnast, siis kõik mõtted on teretulnud
Olen uurinud foorumeid ja neti-lehti, kuid antud isendi kohta pole küll midagi leidnud.
Tegemist paistab olema heas korras rolleriga. Mida sellega ette võtta jääb loomulikult sinu otsustada. Kuid kõigepealt soovitan sul läbi lugeda taastamise raudvara (abiks otsing)...
(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas: Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.
Mul kodus kolme sellise rolleri jupid, isal üks kokkupanemise järgus, pilte panen homme! Vaata sa enda omal raami number, saab nimekirja panna. Hetkel teada pea kümmekond masinat!
Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638, Velorex 16, 2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
(Seda postitust muudeti viimati: 02-10-2006, 20:26 PM ja muutjaks oli Masinasist.)
Masin on jah vähemalt! 10 aastat seisnud ja seega remontimist väga palju.
Tahaks ikka ilusti korda teha- ei tea kas päris kroomdetailidega lõppviimistluses viitsin jamada, kuid võimalikult originaalilähedane võiks olla.
Ei tea ainult mida mootoriga ette võtta- vana, orig. varuosi pole saada jne.
Mõtlesin, et istme all võiks tiksuda mingi uus mootor- arvatavasti vene päritolu, 150-200 cc. võimsamat mootorit ei kannata võibolla raam välja??
Aga ühesõnaga, kui saaks iz silindri mõõdus hülsi sisse lükata, saaks kasutada izi kolb jne. Kui on võimalusi mootor remontida võib sellega ka sõita, kuid iseasi on mootori tuunimine- tekib vist jahutusega probleeme.
Aga andge julgelt ka oma arvamustest teada
läks pikaks vist
Nagu ennist kirjutasin ei ole materjale eriti saada, ehk keegi teab paremini? Otsinud nii Eestist kui piiri tagan (saitidelt).
Mõned pildid paarist vjatkast. Esimesed kümme pilti on ühest risust, mis sai koju taritud, teised pildid on ühe Eesti mehe masinast ja viimane pilt leitud interneti avarustest!
Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638, Velorex 16, 2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vjatkast veel niipalju, et tegu on Vespa koopiaga, suuremateks erinevusteks vaid need, et Vjatkal on vahekast vasakul, vespal paremal. Vjatkal on taga trosspidurid, vespal õlipidurid!
Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638, Velorex 16, 2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
unicman Kirjutas:Mõned pildid paarist vjatkast. Esimesed kümme pilti on ühest risust, mis sai koju taritud, teised pildid on ühe Eesti mehe masinast ja viimane pilt leitud interneti avarustest!
Masinasist Kirjutas:Jaa sinu vjatkad päris kehvas olukorras.
Üks juba varsti uus, aga pilte hetkel pole sulle näidata!
kultz Kirjutas:Mis sa täpsemalt teada tahad? Lõpetasin äsja enda vjatka (ümarate põskedega VP-150) komplekteerimise. Mootori juppe on ka ühtteist üle.
Ega sul vändasimmereid üle ei ole?
Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638, Velorex 16, 2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
simmereid ja laagreid saab mõõdu järgi osta / tellida tööstustarvikutega kauplevatest firmadest (n. Balti Laager). Mõõdud on vene standardil mõnikord kümnendik siia- sinnapoole lääne standardist, aga kerge liivapaberi ja silikooniga olen saanud kõik pidama ja paika.
Ishijupp Kirjutas:simmereid ja laagreid saab mõõdu järgi osta / tellida tööstustarvikutega kauplevatest firmadest (n. Balti Laager). Mõõdud on vene standardil mõnikord kümnendik siia- sinnapoole lääne standardist, aga kerge liivapaberi ja silikooniga olen saanud kõik pidama ja paika.
Kahjuks see nii lihtne ei ole, et lähed ja ostad poest. Vjatkal on väga spetsiifilised simmerid, pole küll hetkel pilti näidata...
Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638, Velorex 16, 2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
kultz Kirjutas:Mis sa täpsemalt teada tahad? Lõpetasin äsja enda vjatka (ümarate põskedega VP-150) komplekteerimise. Mootori juppe on ka ühtteist üle.
Mõtlesin, et kere teen täielikult korda, enam- vähem nagu originaal, arvatavasti algul ei hakka kohe kroomdetailidega mängima hakata, kuid üldiselt teeks korraliku töö.
Mootori koha pealt on raskem öelda- kui panna uuem mootor siis tekib probleem selle ühilduvusega (ülekanne jne.)
Kuigi vjatkale uusi varuosi saada pole(???), annab seda remontida täiesti korralikult analoogsete juppidega.
Vedrustus tekitab küsimusi- äkki natuke ümber teha ja amordid koos vedrudega panna.
Oskab keegi Vjatka raami kohta öelda midagi- on tugev või nõrgake
Ehk oskab keegi öelda, kas kaubaveo vjatka ja tavalise (ehk kaherattalise) vjatka esihargid ühilduvad?
Teine küsimus oleks, kas minimopeedi veljed lähevad alla 3-rattalise vjatkale. Ette ilmselt ei lähe, aga taha?
Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638, Velorex 16, 2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
tekkis vahepeal küsimus ka tagavedrustuse kohta.
Kuna praegune ära vajunud ning roostetanud, siis mõtlesin, et ehitan natuke ümber.
Eemaldaks praegused metall-vardad ning paneks ratta ja raami jahele tavalise amordi koos vedruga.(pilt: vjatka9 )
Pildid: www.zone.ee/masinasist/
Vjatka6-9
Ega praeguse süsteemi tervendamine ja remontimine odavam ja "mõtekam" ei ole.
Mis arvate?