Ma vastaks küsimusele,et ühesilindriliste IZ-ide mootoritel polegi vigu.Vähemalt vene standardi järgi on nad ikka ülimalt töökindlad.
Aga elekter on neil küll kehvavõitu.
Ise pole kunagi mootoririkke tõttu IZ-iga teele jäänud,külla aga elektrijamadega mitmeidki kordi.
offtopic,aga ei saa mitte vaiki olla...
Minu jaoks leidis ühesilindriliste IZ-ide töökindlus viimase veenva tõestuse sellel suvel,kui 3 Eesti matkaselli käisid oma IZ-idega (2xIZ-56 ja Planeta-4)"väikesel" EESTI-GIBRALTAR reisil.
Reisi kestvus-1 kuu,läbitud 13 maad ja 10500 km.
Selle reisi jooksul ei esinenud ühtegi mainimisväärset mootoririket!
Kusjuures ükski neist IZ-idest polnud spetsiaalselt pikaks reisiks remonti näinud.Ja üks neist IZ-56-est oli ostetud nädalake enne sõitu.Ratas oli seisnud 20 aastat,mootor ikka väga kulunud(nii hirmsat kolinat polnud ma tükk aega IZ-i mootorist kuulnud) ja rehvid olid pragunenud.Siin pilt sellest ratast,koos "väikese"reisivarustusega-
Veel üks Eesti matkasellide IZ-idest-
Pildid tehtud Prantsusmaal (vaadake neid ehtsaid pikki batoonsaiu Planeta-4 koorma otsas)ja juhuslikult leitud Soome Harleyklubi foorumist.
Reisi jooksul oli küllaga probleeme elektrisüsteemidega(mitu läbikärsanud genekat ja harjapaari+üks pisike tulekahju),raamidel murdusid keevitused lahti,amordid(nii esimesed,kui tagumised) ütlesid töölepingust lahti,20000(jah,20tuhat)km sõitnud IZ-i kett läks Pürenee mägedes pooleks(ja peale käepäraste vahenditega lappimist pidas veel 6000 km vastu),vene rehvid(nii pragunenud,kui uued)purunesid pidevalt(päästsid prügihunnikust leitud kapitalistlikud pastlad) jne.
Ja lõpuks-nii ilusat pilti,kui 3 õhtuhämaruses IZ-i Gibraltaril ja taustaks paistmas Aafrika tuled,pole ma ammu näinud.IZ forever!!!