14-01-2007, 22:43 PM
vad77 Kirjutas:Just nii, ka minu 60.a aasta 407-l on samasugune, 70.a 408-l aga too teine,kõrvalasetsev toru. Mõlemad masinad on säilinud algselt, isegi summutid. 408 summuti väljalaske toru on peale silda ületavat kaart lõpuni sirge, sest 408-l ei olegi vajadust kõveruste järele, kuna juba tehases on bensupaagi põhjaplekk valtsitud paremalt poolt nö. 45 kraadi all kaldu jättes summuti torule ohtralt vaba ruumi. M-407 summuti torukõverusi tingib ilmselt varuratta koopapleki "ebasobiv" asend summuti suhtes. Samas ma ei väida, et üks ei ole teisega asendatav.simmer Kirjutas:Need tuletorud on ühesuguse läbimõõdu,pikkuse ja otstega ainult painde nurgad erinevad. http://beta.album.ee/simmerJa see toru, mille tagaots on natuke paindunud , 407 oma .
Siia lisan siis pildi 407 summutitest. Roostekarva eksemplar ongi nimetatud 60.a M-407 pealt. kuigi selle toru kõverused ei ole nii sügavad, ei saa kuidagi väita ka et ta sirge oleks. Veel on sel juba tehases toru lõpp lõigatud kaldu moodustades sellise sirmi suunamaks heitgaase allapoole (analoogsed kaldulõigatud torudega summutid olid ka algaasatate VAZ sõidukitel).
Teine, hõbedane summuti on uus varuosa, selle kõverik toru on selgesti näha.