Vaz 21061 ja Vaz 21063 - välised erinevused
#1

Üks pikka aega segaseks jäänud teema: on ju teada, et Vaz 2106 "väiksemad vennad" kannavad järgmisi mootoreid: (Vaz 21061- mootor 2103) ja (Vaz 21063-mootor Vaz 21011). Kuid on neil erinevusi ka väliste tunnuste, st. kere suhtes, mis lubaks neid eristada kapoti alla vaatamata? Teisalt olen kohanud hulgaliselt 061-sid ning 063-sid, mis omavad hoopis Vaz 2106-e keretunnuseid (küljel pikk iluliist koos kahe tulega). Kas see on miski "isetegvus" või ikka tehasetoodang? Viimasel ajal toodeti vist ka ainult ühe küljetulega 06-te, mis viitaks jälle 061-le või 063-le. Allpool üks pilt väidetavast 06-st, mis samuti ainult ühe küljetulega.

Vabandust, kui küsimus liiga rumal.      


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Mister X Kirjutas:Üks pikka aega segaseks jäänud teema: on ju teada, et Vaz 2106 "väiksemad vennad" kannavad järgmisi mootoreid: (Vaz 21061- mootor 2103) ja (Vaz 21063-mootor Vaz 21011). Kuid on neil erinevusi ka väliste tunnuste, st. kere suhtes, mis lubaks neid eristada kapoti alla vaatamata? Teisalt olen kohanud hulgaliselt 061-sid ning 063-sid, mis omavad hoopis Vaz 2106-e keretunnuseid (küljel pikk iluliist koos kahe tulega). Kas see on miski "isetegvus" või ikka tehasetoodang? Viimasel ajal toodeti vist ka ainult ühe küljetulega 06-te, mis viitaks jälle 061-le või 063-le. Allpool üks pilt väidetavast 06-st, mis samuti ainult ühe küljetulega.

Vabandust, kui küsimus liiga rumal.

Väliseid erinevusi olla ei tohiks. Usun, et välimiste erinevustega 2106 kered (millele paigutati erinevaid mootoreid) tulenevad aastanumbritest või otstarbest (eksport, tavamudel jne). Ei usu, et mudelite vahel erinevusi oli.
Vasta
#3

Minu teada erinevused vaid stangedes ja tagumise kapotil asetsenud kirjas.Ei välista ,et stangede erinevus sõltus vaid sellest kas auto läks ekspordiks või mitte.Samas ka tavaliste stangedega autodel olid tagakapotil erinevad kirjad.Ega neid väliselt suurt ei eristanudki .Pidi ikka mootorit ja passi waatama.Õismäel naabermaja ees seisis 2102 kerega masin ,salongi istmed ja armatuur 03 oma.Mis mark see oli ja kas keegi oskab rääkida 21013 nest.Sellest autost tegi kunagine ERF spetsiaalse filmi välisturu jaoks.
Vasta
#4

Nagu ise tean ja targad raamatud väidavad, siis 011-e mootori ja 03-e salongiga 02 on tegelikult Vaz 21021, mis kujutab endast algse 02-e moderniseeritud varianti. Hakati tootma 1974. aastal.

Aga 21013? Kas mitte vana hea "kopika" ja tema järglase 011-e "moditud" versioon, mida toodeti 1978-1988?
Vasta
#5

Jah, nii ta on.
Raamatus, Sõiduauto "Žiguli", on kõikide mudelite modifikatsioonid eraldi tabelis kirjas.
Vasta
#6

Kas VAZi laeks jäigi 1,7 kone ja kas oli olemas ka mudel 1018?
Vasta
#7

Ma ei oska öelda, ise oman 21063, mootor on peal 1.1, kere number klapib dokumentidega, aga sinna on kirjutatud et kere on 21011, mis on väga imelik värk... Paistab et ma olen sattunud "tuunitud" masina otsa.Toungue
Vasta
#8

Alates 1984.a ei pandud 06'te tagatiivale helkurit.
Vasta
#9

ralliace16 Kirjutas:Ma ei oska öelda, ise oman 21063, mootor on peal 1.1, kere number klapib dokumentidega, aga sinna on kirjutatud et kere on 21011, mis on väga imelik värk... Paistab et ma olen sattunud "tuunitud" masina otsa.Toungue

VAZ-i väiksem mootor on 1.2.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#10

21063 le pandi tehasest peale 21011 mootor, ehk siis 1.3l.


Sellel lingil kõik ladade erinevad kombinatsioonid:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=11779
Vasta
#11

Pole eriline autohuviline olnud ega ole ka praegu. 1984-l aastal olin VAZ-tehases Togliatis tootmispraktikal. Pealiinil oli kõrvuti 3 liini, vasakul 06 (siis igasugused modifik.-nid), keskel 05 ja 07 ja paremal 011 või 013 ja 02. Keskel siis veel 04 ka. Üldiselt jäi mulje, et pandi peale selline mootor millist parajasti oli. Kindel ei ole, kui nad minuni jõudsid, olid mootorid peal aga mul polnud aega vaadata, mis seal peal oli, järgmine venelane oli jopt. mati ja põranda vaibaga seljas ja omal voolas higi mööda nina alla, ära pühkida polnud aega....
Vasta
#12

OT:
Kass, äkki viitsid eraldi teemas pikemalt kribada, mida Togliatis kohapeal huvitavat näha oli? Olen kuulnud, et tehase sisetranspordis kasutati mingeid (totaalselt kere poolest praaki läinud?) Vaz liikureid, mis siis vastavalt vajadusetele kohendatud olid.
Vasta
#13

2106, 21061 ja 21063 väliseid erinevusi ei olnud. Välised erinevused olid tingitud aastast ja kas läks eksporti
tiivaääre iluliist- oli kuni -1980/81 82 aasta masinal enam polnud
tagumine küljehelkur - oli kuni -1984
alumiiniumist 05 stange paigaldati eksport mudelitele.
ls e. luksil oli tagaklaasi soojendus

2106- 1600cc
21061- 1500cc (2103 mootor)
21063- 1300cc (21011 mootor)

Hetkel endalgi 2x 21061 kodus 1980 ja 1982 väljalase
Vasta
#14

Tõesti oleks huvitav, kuidas tehases töö käis, palju käsitsi, palju automaatikat jms.

Alts Kirjutas:OT:
Kass, äkki viitsid eraldi teemas pikemalt kribada, mida Togliatis kohapeal huvitavat näha oli? Olen kuulnud, et tehase sisetranspordis kasutati mingeid (totaalselt kere poolest praaki läinud?) Vaz liikureid, mis siis vastavalt vajadusetele kohendatud olid.
Vasta
#15

nymmik Kirjutas:alumiiniumist 05 stange paigaldati eksport mudelitele.

Selles väites julgen kahelda. Nõukogude ajal liikunud isendid olid peamiselt Niva stangedega, millesse gabariidituled ja suunad sisse "uputatud".
sellised siis:
http://www.caravanrent.ee/ladaklubi/albu...hp?album=2&pos=160
http://www.caravanrent.ee/ladaklubi/albu...hp?album=2&pos=236
Vasta
#16

Neolux Kirjutas:
nymmik Kirjutas:alumiiniumist 05 stange paigaldati eksport mudelitele.

Selles väites julgen kahelda. Nõukogude ajal liikunud isendid olid peamiselt Niva stangedega, millesse gabariidituled ja suunad sisse "uputatud".
sellised siis:
http://www.caravanrent.ee/ladaklubi/albu...hp?album=2&pos=160
http://www.caravanrent.ee/ladaklubi/albu...hp?album=2&pos=236
Sul õigus, mõtlesin neid stangesid aga kribasin 05 :-s
Vasta
#17

Tänud nendele, kes vastata on viitsinud. Teema ümber tekkis päris huvitav arutelu ja sain ka ise jälle üht-teist targemaksSmile

Kui nüüd 06-st veel pisut rääkida, siis tuleb märkida, et ega "Super Luxgi" päris muutmata ei jäänud: 1982. aastal arvesse võetud uute Gost-ide järgi kahandati selle hobujõude endiselt 80-lt 75-le. Ise oman õnneks 80. aasta 06-te ja sellel veel ikka 80 HJ.

Kuulukse, et 2106-e mingisugune "edasiarendatud" versioon olevat nüüdki tootmises, mitte Volga autotehases, vaid Venemaa ääretus perifeerias. Vastab see tõele? Ja ega tänapäeva rangete normide järgi seda Eesti ARK-is ikka registreerida ei saaks?
Vasta
#18

Vaz tootis ka samade kubatuuride puhul erineva võimsusega mootoreid, vahe seisnes plokikaanes. Markeeringuga 21011 plokikaas oli nö deforseeritud (surveaste madalam) ja 2101 siis deforseerimata. Vähemasti 1,2 ja 1,6 mootorite puhul olen näinud mõlemaid variante.
2101 plokikaanega mootorid tulid esimestel 2101-del ja eksporti länud mudelitel. Siseturule toodeti valdavalt madalama surveastmega mootoreid, põhjuseks kehvem bensiini kvaliteet.
Vasta
#19

Mister X Kirjutas:Kuulukse, et 2106-e mingisugune "edasiarendatud" versioon olevat nüüdki tootmises, mitte Volga autotehases, vaid Venemaa ääretus perifeerias. Vastab see tõele? Ja ega tänapäeva rangete normide järgi seda Eesti ARK-is ikka registreerida ei saaks?
Iževskis vorbitakse null-kuut tänapäeval.
Vasta
#20

Mister X Kirjutas:... 2106-e mingisugune "edasiarendatud" versioon olevat nüüdki tootmises [...] ega tänapäeva rangete normide järgi seda Eesti ARK-is ikka registreerida ei saaks?

Just nendesamade normide tõttu puudub tüübikinnitus, samuti ka igasugune lootus seda saada.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne