12-08-2004, 22:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-08-2004, 08:34 AM ja muutjaks oli mrali.)
Turboga Belaruss, (MMZ D-245.7),mis annab 120 hobuse ligi on praegu seeriavarustuses nii GAZidel,ZIL-5301 \"Bõtšokil\" (vene-Unimog),PAZidel ning KAVZidel vist kah.Olen kuulnud,et Eestis pidi mõni firma neid mootoreid soovi korral riiki tooma,hinnaga kuskil 30k EEK ringis.GAZi kodukalt vaatasin,et GAZ-3307/3308/3309id saab osta peale Belarussi ka mootoriga GAZ-562 (Gazelli mootori kahe silindri jagu pikendatud variant ehk kuuesilindrine Vene Steyr),millel 150 hj,kuid pöördemomendis MMZ-iga suurt vahet pole.Tehases komplekteeritakse diislid nüüd GAZi oma viiekäigulise kastiga,Sadko-puurid,mida valitsuse loal EE Elektriteenused ostis,olid just sellises komplekteeringus:turboga Belaruss+5-ne käigukast.Ühe sõbra hinnangul oleks säärane mootori ja KK kombinatsioon ideaalne ka 66 jaoks.
ZILidele on aretatud ka 6-silindrilisi MAZ-i diisleid (JAMZ-236) ning alles eilses Postimehes märkasin kuulutust,kus siinse ZILi esindajana end reklaamiv OÜ Luka PT teatab,et paigaldab aastase garantiiga nii Vene kui ka Lääne diisleid GAZidele,ZILidele kui ka PAZidele.Olen kuulnud,et sama firma paigaldas omal ajal ZILidele Perkinsi (Inglismaa) diisleid.Nende Perkinsite muid andmeid paraku ei tea,Haapsalus liigub vähemalt üks minule teadmata diislile ümberehitatud ZIL-130.
UAZidele on aretatud samuti igasugu erinevaid Lääne mootoreid,levinuim praegu vist 2,5-liitrine Ford või Toyota.Iveco diislid,mida 90.aastate keskel Räpinas suure reklaami saatel uaazikutele aretati,olid tööstuslikud diislid Iveco AIFO,mis polnud mõeldud muutuvate pööretega töötamiseks,nende mootoritega UAZidel lagunes jõuülekanne pidevalt.
ZILidele on aretatud ka 6-silindrilisi MAZ-i diisleid (JAMZ-236) ning alles eilses Postimehes märkasin kuulutust,kus siinse ZILi esindajana end reklaamiv OÜ Luka PT teatab,et paigaldab aastase garantiiga nii Vene kui ka Lääne diisleid GAZidele,ZILidele kui ka PAZidele.Olen kuulnud,et sama firma paigaldas omal ajal ZILidele Perkinsi (Inglismaa) diisleid.Nende Perkinsite muid andmeid paraku ei tea,Haapsalus liigub vähemalt üks minule teadmata diislile ümberehitatud ZIL-130.
UAZidele on aretatud samuti igasugu erinevaid Lääne mootoreid,levinuim praegu vist 2,5-liitrine Ford või Toyota.Iveco diislid,mida 90.aastate keskel Räpinas suure reklaami saatel uaazikutele aretati,olid tööstuslikud diislid Iveco AIFO,mis polnud mõeldud muutuvate pööretega töötamiseks,nende mootoritega UAZidel lagunes jõuülekanne pidevalt.