Mida uut Järva-Jaani vanaautode varjupaigas?

Kuna endal ei ole lähitulevikus sinna võimalik minna, siis ootan juba kannatamatult millal keegi ГАЗ-51A/ПУ-20 luukide alt pilte teeb. Oleks huvitav näha mis süsteemid seal on.

Teine küsimus tekkis vaadates seda teerulli. Teab keegi, kas need valtsid on seest tühjad või mitte? Ja kui mitte siis mis seal olla võiks?
Vasta

valtside sisse pannakse,kas vett,liiva või kruusa kui tahad raskemaks teha(vähemalt nii koolis mulle räägiti).
Vasta

DU-54 peaks olema vibroteerull, kuid seda masinat ka oma silmaga näinuna tundub, et vibroga on sel mudelil vaid tagumine valts.
Vibrosüsteem toimib nii, et valtsi sees on hüdromootori(te)ga keerutatav raskus (liikumissuunale vastupidises suunas, asub pöörlemistelje ümber).
Vett, liiva või kruusa vibrovaltsidesse ei topita ja väga kahtlen, kas tänapäeval ka staatiliste rullide tootjad seda teevad. Pigem saadakse vajalikud raskused tänapäeval vastavate rauamasside ja masinal olevate lisaballastide suurendamisega.
Vasta

ega ma seda tänapäevaste rullide kohta ei väitnudki,vabandust kui valesti aru saite.Samasuguse rulliga nagu piltidelgi olen isa tööd ka teinud ja peaks ütlema,et see masin on ikka üks peavalu küllToungue
Vasta

Eelteade. (Hakkab pidevalt täienema). Niisiis : lubatu saab teoks ja ootame laupäeval, 24. märtsil kell 13:00 kõiki, kes soovivad kaasa rääkida Järva-Jaani Vanatehnika varjupaiga edasise saatuse üle, ÜMARLAUALE. Kavas on kõigepealt väike ekskursioon meie valdustesse, seejärel kulgeme kultuurimajja, kus avame arutelu teemaderingiga : kes me oleme, kus me oleme, kuhu tahame jõuda jne, jne. Võtame arutusele foorumis varjupaiga olemuse teema ning sealt koorunud ettepanekud (eriti oodatud on kaasfoorumlased, kes seal ettepanekuid teinud!) Püüame läbi viia ka SWOT analüüsi. Meiega on lubanud liituda Järva-Jaani vallavanem ning kutse saadame ka Järva Maavalitsusele. Siinkohal teen ettepaneku täiendada kaasfoorumlaste poolt teemaderingi, aga ikka jäädes varjupaiga arengu raamidesse. Näide. Teema : "Tehke varjupaigale katus peale!" , on väärt küll, aga ainult siis, kui teemaarendaja pakub välja ka reaalsed elluviimise võimalused. Õnneks on juba üksjagu mõttemõlgutusi, ettepanekuid ja soovunelmaid, mille baasil ümarlaua läbi viia saaks. Õhtu-eeli võiks käia saunas ja tünnis ning vaadata kino-Vello poolt näidatavaid filmikaadreid. Muide, siinkohalgi ettepanek : kui keegi omab infot vanades ringvaadetes või dokumentaalfilmides leiduvate põnevate vanasõidukite vms. kohta, siis andke teada. Meie kinomuuseumil on väga head suhted Eesti Filmiarhiiviga. Täiendagem siis usinasti ümarlaua päevakorda!
Vasta

Tere foorumirahvas,

Oleme seltsimeestega ette valmistanud järjekordse makettauto, mille soovime Eesti Volga Seltsi esindusena Järva Jaani varjupaigale üle anda. Lähteülesandeks oli garaazis hirmsasti jalgu jääv I seeria Gaz 24 kerevrakk, mille seisukord ei võimaldanud enam taastamist. Teatud aktivistide abiga sai talle leitud puuduolevad keredetailid ja värvitud ta kodustes tingimustes üle. Komplekteerisime olemasolevate vahenditega, kasutades võimaluse piires õigeid I seeria Gaz 24 detaile. Arvestades nende defitsiitsust, tuleb muidugi ette väiksemaid puudujääke, kuid tulemus peaks üldpildi edasi andma.

Kui kellelgi oleks pakkuda veel kaks Gaz 24 velge (võivad olla lopergused ja roostes) millel peal õhku pidavad rehvid, siis nendest tunneme veel puudust. Loomulikult võib alati kruvida külge ka kojamehed ja peegli, kui neid kellelgi üle on.

Lisan mõned pildid.

sm Tihhonov


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta

nükkabroo tulemus! Ühe velje peaks leidma - kui hästi läeb siis võibolla ka kaks.
Vasta

Järjekordsed suured tänud Eesti Volga Seltsile meeldiva üllatuse valmistamise eest! Piltide järgi otsustades on tulemus väga hea. Puuduolevate detailide pärast ei maksa muretseda - peale ümarlaua nõupidamist on lootust kodulehe kaudu teada saada, milliseid detaile me mingi eksponaadi juures vajame. Ja nii saavadki fännid meid niimoodi toetada, et aitavad puuduolevaid detaile leida.
Vasta

Üks uus ja väga haruldane eksponaat Järva-Jaani teel:
http://varjupaik.jjts.ee/index.php?actio...n=1&ID=226
Eestis on peale selle teada ainult üks isend.
Vasta

andres22 Kirjutas:Üks uus ja väga haruldane eksponaat Järva-Jaani teel:
http://varjupaik.jjts.ee/index.php?actio...n=1&ID=226
Eestis on peale selle teada ainult üks isend.

Ega Uraletseid palju siiamaile üldse ei jõudnudki, üldse oli Eestis neid loetud isendid. Üks selline sõitis 1970tel veel Järvamaal 9. mai kolhoosis ja on ammu vanarauas (v.a. vaid roolikarp/-sammas, mis on minu valduses Smile ).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta

muuseumipapa Kirjutas:Eelteade. (Hakkab pidevalt täienema). Niisiis : lubatu saab teoks ja ootame laupäeval, 24. märtsil kell 13:00 kõiki, kes soovivad kaasa rääkida Järva-Jaani Vanatehnika varjupaiga edasise saatuse üle, ÜMARLAUALE. Kavas on kõigepealt väike ekskursioon meie valdustesse, seejärel kulgeme kultuurimajja, kus avame arutelu teemaderingiga : kes me oleme, kus me oleme, kuhu tahame jõuda jne, jne. Võtame arutusele foorumis varjupaiga olemuse teema ning sealt koorunud ettepanekud (eriti oodatud on kaasfoorumlased, kes seal ettepanekuid teinud!) Püüame läbi viia ka SWOT analüüsi. Meiega on lubanud liituda Järva-Jaani vallavanem ning kutse saadame ka Järva Maavalitsusele. Siinkohal teen ettepaneku täiendada kaasfoorumlaste poolt teemaderingi, aga ikka jäädes varjupaiga arengu raamidesse. Näide. Teema : "Tehke varjupaigale katus peale!" , on väärt küll, aga ainult siis, kui teemaarendaja pakub välja ka reaalsed elluviimise võimalused. Õnneks on juba üksjagu mõttemõlgutusi, ettepanekuid ja soovunelmaid, mille baasil ümarlaua läbi viia saaks. Õhtu-eeli võiks käia saunas ja tünnis ning vaadata kino-Vello poolt näidatavaid filmikaadreid. Muide, siinkohalgi ettepanek : kui keegi omab infot vanades ringvaadetes või dokumentaalfilmides leiduvate põnevate vanasõidukite vms. kohta, siis andke teada. Meie kinomuuseumil on väga head suhted Eesti Filmiarhiiviga. Täiendagem siis usinasti ümarlaua päevakorda!

Täiendusi. Kõik eelpoolkirjutatu on jõus. Täiendavaks infoks niipalju, et kes pikast päevast ära väsib, leiab oma matkavarustuse olemasolul kultuurimaja väikesest saalist põrandapinna, et hommikul oleks värskem teele asuda.

Kava eelnõu :
1.Kogunemine 13:00 kultuurimajja, Pikk 30 – tervituskohv
2.Väikene ekskursioon, saamaks ülevaadet meie uutest valdustest
3.Järgneb diskussioon varjupaiga ja temaga seonduvate koosluste üle
4.Varjupaiga uue kodulehe presentatsioon
5.Filmiprogramm vanadest linateostest, kus liikumas vanad sõidukid
6.Autosaun, kümblustünn ja massöör Aare
7.Õhtusöök “Sirtsu pubis”
Menüü :
Seljanka 20.-/15.-
Friiner 30.-
Friikartul 25.-
Lastepraad (viiner,kanafilee) 27.-
Pelmeenid 20.-
Omlett 31.-
Sealiha sibula-koore kastmes 75.-/45.-
Šnitsel 70.-/40.-
Šnitsel juustuga 75.-/45.-
Kiievi kotlett 75.-/45.-
Kanafilee 55.-/20.-
Jäätisekokteil 30.-/20.-
Jäätis 10.-
Pannkook 15.-

Võimalikud ka teised variandid : kauplusekülastus, toidukott kodust kaasas vms.

8.“Pikapäevarühm” – vestlused erinevatel (vana)tehnikateemadel.
9.Vabalava
10. Öörahu (ei ole kohustuslik)
Korraldustoimkonnal oleks ülimalt hea meel kui:
-tulijad endast märku annaksid (NB! Õhtusöögi variant)
-kõik aktiivselt kaasa mõtleksid, ettepanekuid teeks
-vajadusel päevakorda täiendaksid, parandaksid
Vasta

Nii...operatiivinfo alusel on täna JJVV eksponaatide nimekirja lisandunud 190. sõiduk, heas korras MAZ-500 madelveok aastast 1980 (täpne mudelitähis vajab ehk veel täpsustamist, kuna MAZ-500 tähise all toodeti seda 1960tel, 1980 oli juba ammu tootmises 5335). Aga see ei ole ainuke isend, mis täna peaks ekspositsiooni lisanduma Wink
Vasta

Täna ennelõunal tuli Janu-Juku Tallinna piiril Peterburi teel vastu treiler järel. Eks lisandub siis mingi väiksem sõiduk.
Vasta

Värske operatiivinfo asjaosalistelt: äsja alustas Tallinnast teekonda Järva-Jaani poole karavan, mille koosseisus omal käigul liikuv MAZ-500, selle kastis teerull DU-50, ning Janu-Juku haakes treileril Eesti Volga Seltsi annetatud 1. seeria Volga GAZ-24Smile

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Nii mina olen kodus juba arvuti taga. Teised Järva-Jaani Vanatehnika Seltsi osalenutest kindlasti veel naudivad paljud kümblustünni ja autosauna.

Sai siis jõutud koos kaasfoorumlase Silluga kohale juba varakult ning uudistatud siis uut teerulli, MAZ-i mille  AS Signaal andis väga lahkelt. Kuna minujaoks oli see esimene kord seal, siis uudistatud sai ka teisi eksponaate. Kohale tuli ka üks teehöövli D-512 konstruktoreist Harri Lensman, kes kohe Silluga asusid oma ühist huvi varjupaigas uurima. Lensmani sõnul on see höövel vägagi hästi säilinud ning ette on juurde ka monteeritud buldooser.

Varsti oli juba kogunemine ka kohaliku kultuurimaja väikses saalis, kus kõigepealt tehti väike kohvipaus ning siis varjupaiga peremehe muuseumipapa eestvedamisel mindi bussiga uudistama varjupaiga uusi maavaldusi, ning pärast tagasijõudes saali asuti ka arutama nende tulevikust. Lisaks tutvustas TAR uut kodulehekülge. Vägagi toredad ja lahedad lisad, ning eriti töötunnid Big Grin !Varjupaiga logo konkurssist niipalju, et lisaks kui AMF-i foorumis sai enim hääli Mati Tamme töö nr. 14, siis varjupaiga eestseisusele meeldis enim töö nr. 17, mille autoriks on Liismari Randjärv.

Kuna õhkkond ja seltskond oli meeldiv, siis ikka tekkis uusi ideid ja mõtteid ning ka head juttu lihtsalt. Siis hr Lensman rääkis ka natuke oma mälestustest ning kaasas oli ka pildimaterjali. Kris tutvustas oma vaateid varjupaiga olemuse ja tuleviku kohta arvutislaidide abil.

Pärast veel arutati varjupaiga plusse, miinuseid jms perenaise Silva juhtimise all. Ikkagi oldi reaalsed ja saadi aru, et kõike ei saa kohe katuse alla pista, kuid aegamööda vaikselt võib midagi sündida. Järgnes õhtusöök Sirtsu pubisse (samamoodi väga ilus ja tore koht, söök oli veelgi parem, KIITUS !). Ning algasid ettevalmistused saunaõhtuks, toodi välja Sauna-Leili, ning kohaliku kultuurimaja taganurgale pandi ülesse kümblustünn, kus kaasfoorumlased veel võib-olla praeguseni kümblevad Toungue !

Igastahes minupoolt suur aitähh, väga meeldiv oli. Loodetavalt kohtume veel Teie kõigiga !

Päästegalerii

ytra.eu - Ühistranspordiportaal
Vasta

Kaasfoorumlane Siim089 on teinud ilusa kokkuvõtte väga sisukast päevast ja ega oskagi suurt midagi siia juurde lisada. Kui siis ehk seda, et minule jättis muidugi kustumatu mulje tutvumine ühega teehöövli D-512 konstruktoreist hr. Harry-Aleksander Lensmanniga, kes pidas Ümarlaual ka väga sisuka ettekande ühest seni üsna varjusurmas olnud tahust Eesti masinatööstuse ajaloos, nimelt teehöövlite tootmisest Paides, peatudes veidi ka üldisemalt Tallinna Ekskavaatoritehase/ tk. "Talleks" lool. Kahjuks pidime jah Siimuga varem lahkuma, ehkki veidi kahju on, et jäime ilma kindlasti väga huvitavast filmiprogrammist. Aga noh, küll tuleb neid Varjupaiga üritusi veel, lähiaja plaanides ühe vägagi põneva isendi toomineWink

Sillu aga lõpetas just hr. Lensmannilt saadud vägagi huvitava pildimaterjali skanneerimist&kopeerimist ja ehk ilmub suurem osa sellest mingil hetkel ka foorumisse, milleks hr. Lensmann lahkelt loa andisSmile

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Paar pilti Varjupaiga masinakogu viimasest täiendusest: teerull DU-50 veel MAZ-53351 veokastis:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

EI saa kuidagi mainimata jätta et täna sai DU-le hing sisse puhutud.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta

eno1 Kirjutas:EI saa kuidagi mainimata jätta et täna sai DU-le hing sisse puhutud.
Ai paganas, kahju et nägemata jäiSad Aga muidu tore, et ta käima saiteSmile

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Lisaks veel, et oli ka põgus ekskursioon endistes jaama kõrvalhoonetes, samuti ka endistes KKK (õppe)hoonetes.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne