Kui Stennadi jutt hoolduseta läbisõidust 200 kkm vastab tõele, siis on antud mootor ikka väga tubli. MB mootorid kippusid 100 kkm pealt ära surema, kui hooldust vahepeal ei tehtud (juhtus ka nii...).
Daciast üldiselt. Kõrge auto on. Ja mõistlikus mõõdus rehvidega. Seega peaks teoreetiline maastikusuutlikkus (OK, halva tee suutlikkus
) olema täitsa viisakas. Ruumi nagu on ja väljanägemisel pole ka väga viga. Ärgem unustagem, et tegemist on vana ja läbiproovitud tehnikaga, kere on tsingitud ja garantiidki viisakalt. ISeasi on see, et Dacias ei kutsu mitte miski sinna istuma ega edasi sõitma, kuid see pole ilmselt Valdo auto valiku puhul primaarne
Ise pole pikka maad sõitnud, kuid Männiku teel oli täiesti talutav sõita. Tõsi, bensiinimootoriga mudeliga. Auto omanik, natuke tuttav vanem naisinimene, oli autoga rahul. Olevat isegi toapalmi autoga ära toonud...
Diisel versus bensiin on igipõline teema. Esimese asjana unustame nüüd kiiresti ära vanad karburaatormootorid ja mehaanilised reaspumbaga diislid. Need on ajalugu ja nende omaduised tänase automootori juures enam ei kehti. Sissepritsesüsteem on mõlemal ühtviisi keeruline ja elektrooniline. Tõsi, diiselmootori pihustid töötavad kõrgemal survel ja seetõttu on kapriissemad. Samas liigub meil ringi lugematul hulgal üsna uusi bensiinimootoriga autosid, mis ei tööta korralikult. Põhjuseks just toitsesüteemi korratus, mida mitte keegi ei oska ega taha remontida. Seetõttu mina ei näe siin olulist vahet keerukuse ja solkkütuse talumise suhtes - kumbki pole ei lihtne ega solkkütust taluv... Ning remont maksab mõlema puhul viiekohalise summa.
Diisli kokkuhoidlikkusest ka natuke. Mida rohkem ja pikemalt sõidad, seda soodsam tuleb. Samas on kokkuhoid diisel vs bens märgatav ikka suurematel autodel. Dacia on paratamatult pisike masin ja seal maanteel suurt vahet ei teki. Kuid ka väike erinevus piisava läbisõidu juures annab aastate lõikes palju...
Üks aspekt, mis tihti unustatakse, on diiselkütuse hais. Meie tankurite käepidemeid ei puhastata kuigi sageli
Kuna osa juhte ei oska puhtust pidada (ja mitte alati ei seostu see omadus masina vanusega), siis peab diiselmasinat tankima kinnastega. Pisiasi, kuid tülikas siiski. Eriti sellele, kes diislikütuse lõhna ei talu.
Käivitumisest ka paar sõna. Mittekäivituv mootor on rikkis ja tuleb korda teha. Kõik muu jutt on möga. Meil pole -50 lähiajal oodata, mil kütus enam ei voola. Ja ka siis saab lihtsa elektrisoojendusega või veidi keerukama autonoomse soojendusega mootorit soojendades tõsta temperatuuri piisavalt kõrgele. See, et hõre ja hooldamata diisel ei käivitu, on lihtsalt rumalate autoomanike süü. Meie S124 ei arva -20 kraadist mitte midagi, kuigi mootori surve on vaid 22... Koliseb ja suitseb esialgu, kuid käivitumata pole jäänud (veel, loomkatse jätkub).
Kokkuvõtteks: kui auto on vaid edasiliikumise vahend, siis on Dacia praegu kõige odavam valik. Kuigi, ise võtaks vaid veidi kallima Fabia
Diisel või bens, eelistus on pigem muudes kriteeriumites kinni, kui tehniline vastupidavus.