Postitused: 3,020
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
57
Puhasta ära ka harjahoidja klemmid, mis on kinnituspoltide all.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 343
Teemad: 1
Liitus: Apr 2006
Maine:
4
Üks väikestest dioodidest on läbi
Postitused: 341
Teemad: 63
Liitus: Aug 2003
Maine:
0
Jätkan teemat.
Võtsin geneka küljest ning asusin tavalise multimeetriga mõõtma.
Väikeste lisadioodide (kõigi kolme) kohta ütles tester midagi kummalist. Ühtepidi ühendades näitas tabloo pingeläveks umbes 0.600 volti ning teistpidi ühendades umbes 1.400 volti. Nii palju, kui ma koolis elektrisüsteemide tunnis õppinud olen, peaks multimeeter näitama dioodide testis vaid ühtepidi mõistlikku numbrit. Valetpidi ühendades peaks tablool seisma vaid number 1.
Kas mõõtetulemust võib segada asjaolu, et väikesed lisadioodid veel geneka külge ühendatud on?
PS. Suured pluss- ning miinusdioodid tunduvad olevat terved, kuivõrd tester näitas ühtpidi ühendades numbrit 1 ning teistpidi erinevaid numbreid (mida praegu peast ei mäleta).
Pots ja postivahe.
Postitused: 3,020
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
57
Dioode ei ole mõtet mõõta, kui nad on vooluringi ühendatud. rõhk sõnal vooluRING. Kas laadimine ikka ei toimi? Klemmid puhastasid ära? Mul oli ka selle genega korra jama, peale harjahoidja eemaldamist ning klemmide puhastust jätkas ta tööd nagu enne.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 341
Teemad: 63
Liitus: Aug 2003
Maine:
0
22-01-2007, 13:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-01-2007, 13:28 PM ja muutjaks oli
JyrkaEE.)
Laadimine toimib, kuid ikka veel jääb laadimise indikaatorlamp madalatel pööretel põlema.
Harjahoidja klemmi (kui sa mõtled sedasama, mis toetub vastu geneka korpust) puhastasin korralikult peene liivapaberiga ära, kuid midagi paremaks ei läinud.
Käesolev viga ilmneski siis, kui suve alguses läks genekalt tulev plussjuhe katki ning töötas natuke aega (umbes 5km sõitu) ilma koormuseta.
Muidu pole häda midagi, aga kui dioodid katki on, satub ju ratta elektrisüsteemi vahelduvvool, mis tapab vaikselt akut ning ka muid seadmeid...
Pots ja postivahe.
Postitused: 3,020
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
57
Kui kardad vahelduvvoolu, siis aitab üks lihtne vahend - võta ühenda mingi paarikümne mikrofaradine elektrolüütkondekas elektrisüsteemi plussi ja miinuse vahele. See konde lühistab vahelduvvoolu ning ka muud kõrgemad sagedused ning alles peaks jääma ainult alaliskomponent ning üliväiksed kõikumised. Kui kondekas kuumeneb liialt, siis tähendab see, et sul tuleb genekast tõesti liigset jama. Noh üldjuhul lõppeb see kondeka plahvatamisega aga midagi p....se ei keera.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 343
Teemad: 1
Liitus: Apr 2006
Maine:
4
lase ikka dioodidel vähemalt üks ots lahti mõõtmise ajaks. 0,6-0,7V päripingelangu on ränidioodil normaalne, sarnane peaks ta olema ka suurtel dioodidel. vastassuunas peaks tõepoolest 1 ehk lõpmatust näitama.
Postitused: 341
Teemad: 63
Liitus: Aug 2003
Maine:
0
Okei.
Jootsin just väikestel dioodidel ühe otsa lahti ning mõõtsin testriga. Kõik dioodid näitasid kenasti ühtpidi 0,612 V ning vastassuunas mõõtes lõpmatust. Ehk siis järelikult on väikesed dioodid terved.
Ka harjahoidja klemmid puhastatud korralikult.
Äkki on kellelgi veel idee, miks madalatel pööretel jääb indikaatorlamp põlema?
Pots ja postivahe.