Veoautosport
#21

keskealinevanur2 Kirjutas:Siit foorumistki on vist läbi käinud, et kas 53 mootori saab 51 aiste vahele panna. See pealtnäha 51 on tegelikult 53 mootoriga http://recce.pri.ee/album32/slides/tapakr7291.html
Milleks see 53-e mootori istutamine 51 aistevahele kasulik on? Ja kuda ta sinna ära mahub?
keskealinevanur2 Kirjutas:Krossimehed on aretanud ka omajagu hübriide (see on teh tingimustega lubatud) - kokku on pandud 52 kabiin ja 51 nina. Plussiks on asjaolu, et väljavaade on parem, aga samas nina kitsas, mida saab igale poole vahele toppida ja millel ei sõideta tiibasid nii palju maha http://recce.pri.ee/album32/slides/tapakr7066.html
http://recce.pri.ee/album32/slides/tapakr7184.html
Tiibasid sõidetakse ikka maha, aga 51 jääb radikas selljuhul paigale, 52-53 radikas kistakse koos porilaua ja esikandlega paigalt ära.
Vasta
#22

Otsest kasu 53 mootori panek 51 aiste vahele ei annagi. Põhjus oli konkreetsel juhul lihtsalt selles, et mees sõitis varem 51 klassi ja tahtis teise üle minna. Uut autot on tülikam ehitada kui mootor vahetada. Tehniliste tingimustega on ette nähtud, et mootori tagumine kinnitus peab asuma originaalkohal; esimese jaoks tuleb uued augud puurida (seda selleks, et mõnel mehel ei tuleks ideed mootorit liiga taha nihutada - 52ga korra sellist trikki prooviti, aga tegelikult mõjub see ohutusele. Hooratas lendab isegi algse koha pealt putkasse laiali - sellist asja on juhtunud - ja kui mootor liiga taga on, siis seda ohtlikum).
53 mootori remont 51 kapoti all on tegelikult raskendatud, ligipääs on halb. Aga õige mees remondib kodus oma auto äraSmile Ühel 51/52 "hübriidil" oli samuti 53 mootor peal (samuti selle pärast, et sooviti klassi vahetada), aga see auto on tänaseks kahjuks kõige kaduva teed läinud (sõideti lihtsalt liiga kõveraks)

Mis tiibadesse puutub, siis kandle ära tulemise vältimiseks on kandlesse relakaga pragu sisse lõigatud - kui murdma hakkab, murrab tiiva ära, kannel ise jääb paika. Radikad on eraldi tugevdustega, ei meenu küll, et kellelgi oleks tiivaga koos radika ära pühkinud. Rippuvate tiibadega sõitmise eest võidakse tänapäeval musta lipuga rajalt maha võtta, ei ole enam nii, et pane kuidas tahad.
Konkreetsed kogemused on näidanud, et 51 tiivad saavad tunduvalt vähem kannatada kui 52/53 omad. 53 tiiva võtab väga lihtsalt maha teise masina "kastiga", 51 oma on madalam ja väiksem, sellele ei saa "hästi pihta"Smile 53 tiivad kipuvad just tagumisest kinnitusest lahti tulema (konkurentide abiga muidugi) ja nagu öeldud, võib üks lehvitav tiib sõidu enneaegselt lõpetada. 51 tiivaga peab ikka tõsiselt vaeva nägema, et ta küljest ära sõitaSmile

Kastidest ka: "ära kadusid" nad kusagil 5-6 aastat tagasi. Ühel mehel tuli idee alatasa purunev kast piirata turvatorudega. Nn toruraami paigaldamise järel selgus, et auto muutus jäigemaks ja seeläbi paranes juhitavus ning paari hooajaga olid kõikidele masinatele ehitatud sellised "torukastid". Kasti kadumine muutis sõidu ka ohutumaks. Eriti hullud asjad olid kasti raamiks olevad pikitalad. Kujutage ise ette, kui selline pikitala kammitsatest lahti pääses ja taga sõitvale autole nagu oda radikasse - või veel hullem kabiini - lendaks.

Ohutusest nii palju, et vanad "traktoriistmed" ja Norma turvarihmad on ammu kadunud. Põhimõtteliselt on veokates samasugused istmed ja rihmad kui ralliautodes; homologeering võib siiski aegunud olla. Paksematel ja pikkade jalagadega meestel on sportistme mahutamisega kabiini tõsiseid probleeme, näiteks ühel ralliautol on seepärast 51 kabiin tagant pikemaks "venitatud".
Vasta
#23

Väikesed näpunäited Eesti veokate tehn. tingimuste kohta keda asi huvitab. Ise sellesse pisikusse nakatunud juba ammu ja varsti juba omal ka pea 10 aastat saab täis kui asjaga sai tegelema hakatud... Smile
http://www.autosport.ee/index.php?lang=est&main_id=160

It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Vasta
#24

Sillu Kirjutas:kuidas seda materjali digitaalsele kujule võiks saada.

Pista sinnasamasse skanneri vahele ja vaata, mis välja kukub (usun, et netti riputamiseks piisava kvaliteediga tulemuse peaks vast ikka saavutama). Muidu üsna paljudel skanneritel on kaasas slaidiadapter, mis elu üksjagu lihtsamaks peaks tegema.
Vasta
#25

pppp Kirjutas:
Sillu Kirjutas:kuidas seda materjali digitaalsele kujule võiks saada.
Pista sinnasamasse skanneri vahele ja vaata, mis välja kukub (usun, et netti riputamiseks piisava kvaliteediga tulemuse peaks vast ikka saavutama). Muidu üsna paljudel skanneritel on kaasas slaidiadapter, mis elu üksjagu lihtsamaks peaks tegema.
Tavalise lauaskänneri ja slaidiadapteriga saab üldjoones suht kehva tulemuse, mis kõlbab mustandipiltideks, ning tavaliselt on pärast skännimist vaja veel fototöötlusprogrammiga pilte töödelda, et värvid/heledused/tumedused paika saaks. Kõige lihtsam ja tavakasutaja jaoks ka kvaliteetsem on need slaidid näppu võtta ja minna mõnda digilaborisse - seal saab lasta need sisse skännida ja lõpptulemuseks on digitaalsed failid ja vajadusel ka füüsilised fotod.
Vasta
#26

Siin veel pilte: http://beta.album.ee/album/30013111/50040414

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#27

Foorumlase Inc1 volitusel riputan siia mõned pildid tema võistlusmasinast. Võimalikud kommentaarid vms. aga juba temalt endaltSmile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#28

...et ei tekiks küsimust, et kuidas GAZ-53 mootor -51 kapoti alla ära mahub. Fotod taas foorumlase Inc1 kogust.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#29

Värskes Autolehes A. Ojaperve artikkel veoautospordi ligi 60 aastast Eestis. Soovitan. Üllatusena avastasin artikli juurest ka kaks enda tehtud, nüüdseks paari aastakümne vanust pilti.Rolleyes

PS. Moderaatoritele: võib-olla oleks mõistlik kaks analoogset, sisuliselt teineteist dubleerivat teemat ühendada?!

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...oautosport

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne