Mida uut Järva-Jaani vanaautode varjupaigas?

Tänamine. Olge Te kõik tänatud, kes ei pidanud paljuks omi häid mõtteid ja reaalseid ettepanekuid varjupaiga esimese ümarlaua äärde tuua! Poleks julgenud loota, et osalejaid 22 kohale tuleb. Isiklikult pean õnnestunuks nii ümarlauanõupidamist, üllatuskülaliste sõnavõtte, SWOT analüüsi, “pikapäevarühmas” arutletut kui teise päeva ettevõtmisi. Suured tänud kaasfoorumlane TAR`ile väga asjaliku ja omapärase kodulehekülje presenteerimise ja ülesriputamise eest ning eksponaatide andmike valmistamise eest, kris`ile uute ideede ja julgete ettepanekute eest oma presentatsioonis, mrali`le abi eest andmike koostamisel, Tomm7-le, kris`ile, andres22`le, Sillu`le, XTA`le, PlyVal64`le, eno1 ja sõpradele ning kõigile teistelegi, kingituste tegemiste ning abi osutamise eest! Vahendan kohalviibinud Järva-Jaani vallavanem Toomas Põldma ja masinaehitusveteran Harry Lensmanni siirast imetlust sellise tegusa ja omapärase sõpruskonna tekkimise üle. Muide, üks noorematest ümarlaual viibijatest, kaasfoorumlane pokk10, sõitis kohale ehtsa “sääreväristajaga” Tapalt!
Mõtlemisainet ümarlaua, presentatsioonide, SWOT`i materjalide ja vestluste teemade üle jagub nüüd pikaks ajaks. Tahaks loota, et sellised mõttetalgud ei jää viimaseks ning edaspidi liitub meiega neidki, kellega (rahumeelselt) vaielda.
PS : eriline tänu veel Eesti Filmiarhiivile, kaasfoorumlane TAR`ile ja kino-Vellole, väga nauditava filmiprogrammi eest!
Vasta

Jätkuks eelmisele postitusele. Varjupaiga ümarlaual olid pikalt kõne all foorumist pärit ettepanekud isendite taastamise, konserveerimise, parema väljanägemise andmise kohta jne. Aga ka soovid, kuidas igaüks saaks ja võiks nende täitmisele kaasa aidata. Sestap täidame lubaduse ja korraldame saabuval nädalavahetusel (14 ja 15.aprillil) esimesed selle aasta varjupaiga talgud. Kaasfoorumlane TAR on alustanud meie kodulehel /varjupaik.jjts.ee/ iga isendi juurde, mis abi ootab, puuduolevate osade ning vajalike tööde loendite ülesriputamist. Klõpsates seal mutrivõtme piktogrammile, saategi oma lemmiku välja valida, kuhu soovi korral oma abitööjõudu panustada. Kollase kiivriga mehikese piktogrammile klõpsates näete edaspidi oma tehtud töötunde. Väidetavalt jäävad need jälgitavateks aasta(kümne)teks!
Eelregistreerimist ei ole, algus- ega lõpuaega ei ole, ainult perenaine soovib teada, mis ajaks talgusupp peab valmis olema. Täiendav info ööpäevaringselt : 50 17 600
Vasta

muuseumipapa Kirjutas:Kaasfoorumlane TAR on alustanud meie kodulehel /varjupaik.jjts.ee/ iga isendi juurde, mis abi ootab, puuduolevate osade ning vajalike tööde loendite ülesriputamist.

Väga tänuväärt võte! Smile
Vasta

soo, et talgud või? Me oleme ka sõpradega j-jaani tulemas, küll ühele teisele üritusele, aga äkki saame midagi korraldada. Mul üks veikene karbikene kah varjupaigale- tutikad "Volga" saaledSmile, ehk läheb vaja, ma oma Audile ei lükka neid kuidagi alla...
Vasta

Ei tea,millal mina sinna jõuan,kuid mul kodu keldris vedeleb juba üle 10 aasta korralikud ZAZ 968 esi- ja tagaklaas. Et ise ma ilmselt ZAZ-dega enam tegelema ei hakka ja klaase ära sammuti ei viska,annaks need varjupaigale,et teha ruumi kahele Ikaruse esiklaasidele....

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Ettekanne : selle aasta varjupaiga esimeste talgute esimene päev läks paremini korda, kui oodata-arvata oskasime! Kogunes teotahteline sõpruskond, kes ühtegi suitsupausi ei teinud ja viimased lõpetasid just praegu tööpäeva autosaunast välja tulemisega. Sai tehtud palju rohkem, kui algselt plaanitud. Varjupaigale jäi katus küll seekord veel tegemata, aga küll me kunagi sellise rahva ja sellise sõbraliku seltskonnaga ka katuse tegemisenigi jõuame. Päev algas ühest puitunud põõsast "maa-õhk-vesi" tüüpi kompositsiooni valmistamisega. Selle käigus lisandus kollektsiooni kaks mootorsõidukit. Peale talgusupi söömist käisime kogumisretkel, mis lõppes 1978.a. eksport VAZ 2101 lisandumisega varjupaika. Siis veel osa eksponaatide talvekorterist väljatoomine, rihtimistööd kasvuhoone bussi juures, ekskursioon kunagisse kutsekooli kombainilaborisse, tulised vaidlused lisandunud kitsarööpmelise reisivaguni olemuse kohta, andmesiltide kinnitamised eksponaatidele, veel nipet-näpet isendite juures. Suured tänud osalejatele : kaasfoorumlased tomm7, Sillu, TAR, Petss sõbraga, Regardman ja Vello. Eriline tänu Petssile, kes algatas piirdeaia püstitamise jätkamise fondi ja tegi sinna esimese arvestatava panuse! Samuti tänud kaasfoorumlastele Coger ja tomm7 kingituste eest! Talgud jätkuvad homme ning küllap lõppedes ka fotomehed pildimaterjali üles riputavad.
Vasta

Muuseumipapa on teinud ilusa kokkuvõtte Varjupaiga talgute esimesest päevast, teine päev aga nägi Sillu vaatenurgast nähtuna välja järgmine: hommikul käik koos muuseumipapaga Paisteväljale, ära tooma Varjupaiga järjekordset eksponaati - järelveetavat keevitusagregaati, mille lahkesti annetas Varjupaigale hr. Eldur Mändla. Tagasi Varjupaika saabusime lisaks juba mainitud eksponaadile kastitäie vene masinate tuleklaaside, Deering-traktori rattakrihvidest võru monteerimiseks vajalike poltide ja muude väiksemate "vidinatega".

Vahepeal sai haagitud traktori T-16 järele käru eelmise päeva tööst tekkinud okstekoormaga ja viidud koorem lõkkeplatsile, seejärel aga asus Sillu tööle traktori MTZ-05 juures, millel vajasid algupärastega asendamist masinal küljes olevad "võõrad" rattad ning järelhaagis, uue vastu vahetatud sai ka katkise membraaniga bensiinipump. Kui eelnimetatud tööd tehtud, sai kaasfoorumlase ivar73 abiga traktorile hääled sisse aetud, tehtud proovisõit ning seejärel "fotosessioon" traktorist Varjupaiga kodulehe tarvis.

Ivar73 aga korrastas samal ajal Varjupaiga masinatekogusse äsja lisandunud keevitusagregaati ning asi päädis ka selle eksponaadi käivitamisegaSmile

Veel sai täna oma kohale eelmisel päeval kujundatud "eksponaadipuus" paigutatud eelpoolnimetatud traktori Deering rattakihvadest võru (selle olid vahepeal kokku monteerinud teised tänase päeva talgulised).

Enne Sillu koduteele asumist sai veel peetud muuseumipapaga plaane edasiste aktsioonide asjus ning lahku sai mindud tõdemusega, et kindlasti ei jää see vägagi sisukas nädalavahetus viimaseks omataoliseksSmile

Juba koduteel olles aga õnnestus Sillul pildile püüda haruldane isend - tootmiskoondises Talleks 1980.-te lõpul katsepartiina toodetud väiketraktor. Olgugi ümberehitatud kujul, aga vähemalt ühe isendi olemasolu tuvastatud!

Lisan mõned pildid keevitusagregaadi toomisest (viimane pilt siis eksponaadist juba Varjupaigas olevana) ja ka ühe pildi mainitud Talleksi väiketraktorist.

           
       

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Sillu Kirjutas:Enne Sillu koduteele asumist sai veel peetud muuseumipapaga plaane edasiste aktsioonide asjus ning lahku sai mindud tõdemusega, et kindlasti ei jää see vägagi sisukas nädalavahetus viimaseks omataoliseksSmile
Loodan isegi, et taolised talgud viimaseks ei jää ning järgmisele talgule tahaks isegi jõuda, seekordse ajal olin kohtunik Männikul laskevõistlustel.
Muidugi eelneva nädalavahetuse talgu informatsiooni leidsin alles päev varem, ei saanud oma tööd ka edasi lükata.
Vasta

Sillu Kirjutas:Juba koduteel olles aga õnnestus Sillul pildile püüda haruldane isend - tootmiskoondises Talleks 1980.-te lõpul katsepartiina toodetud väiketraktor. Olgugi ümberehitatud kujul, aga vähemalt ühe isendi olemasolu tuvastatud!

Lisan mõned pildid keevitusagregaadi toomisest (viimane pilt siis eksponaadist juba Varjupaigas olevana) ja ka ühe pildi mainitud Talleksi väiketraktorist.

Kui ma nüüd väga puusse ei pane, siis üks selline Talleksi traktor tegutses eelmise sajandi lõpul Jõgeva Sordiaretusjaamas. Väga sarnane igatahes.

Praegusest olemasolust pole mul muidugi aimugi.
Vasta

k2sipidur Kirjutas:Loodan isegi, et taolised talgud viimaseks ei jää ning järgmisele talgule tahaks isegi jõuda, seekordse ajal olin kohtunik Männikul laskevõistlustel.
Muidugi eelneva nädalavahetuse talgu informatsiooni leidsin alles päev varem, ei saanud oma tööd ka edasi lükata.

Loota on, et talgutraditsioon jätkub. Kuid ka edaspidigi võib tulla nn. "operatiivtalguid", millede kohta etteteatamise aeg võib kahjuks lühikeseks jääda. Möödunud nädalavahetuse talgud olid rohkem nagu proovivariandiks, kas huvilisi üleüldse leidub. Leidus! Ja rakendus ka foorumis väljakäidud mõte, et soovijad võiks endale lemmikeksponaadi välja valida ning seda aegamööda parendamas käia. Kaasfoorumlane Sillu näiteks valis MTZ-05 ning suutis talgute teisel päeval päris palju talle head teha. Sai ka selle eest töötunnid kirja.
Ühiselt talgupäeval kompositsiooni tarbeks komplekteeritud "Pannonia" aga ootab lahkeid abistajaid, kellel oleks pakkuda mootorit, esituld, paaki ja ketikaitse tagumist osa, mis ei pea olema üldse töökorras.
Muuseumipapa pajatustes esitatud palve sääreväristaja soetamise kohta,tõi kelleltki anonüümselt annetajalt orginaalse bensiinipaagi sääreväristajale. Kuna tervet isendit ei pakutud, siis "lahjendan" oma soovi sellega, et ehk leiduks veel ka näiteks mittetöötav mootor, siduri ja gaasi käepidemed ja tagahammasratas - saaks kompositsiooni jaoks sääreväristaja maketi ka kokku ...
Vasta

Eile oli taas üks neid ajaloolisi päevi mil Varjupaiga kogu täienes tervelt kolme eksponaadiga.

Sündmused algasid tegelikult juba laupäeval, mil kaasfoorumlased muuseumipapa, ivar73 ja Sillu pea päev otsa sadanud vihma trotsides korrastasid ja valmistasid Kose lähedal Matsimäel transpordiks ette kombaini SK-4. Kuigi starterist käivitamine ei õnnestunud, saime Janu-Juku järel vedades masinale häälegi sisse! Suurematest vigadest sai veel tuvastatud ühe õlitoru purunemine.

Pühapäeval liitusid aktsiooniga foorumlased eno1, Regardman, Väikevend, Pets ning Kairo, Kaspar ja Ülle. Kohale jõudes sai vahetatud masina vigaseks osutunud starter, peale väikest kohandamist läks paika ka kunagise Järva-Jaani kutsekooli kombainiklassist leida õnnestunud õlitoru, sai veel õlitatud variaatorit ja veel ühte-teist väiksemat korrastatud ning peale ühispildi tegemist võisimegi asuda teele Järva-Jaani poole. Neljatunnine teekond sujus ilma suuremate viperusteta, kuid paar vahepeatust tuli tehniliste probleemide tõttu siiski teha (oma kohalt liikumahakanud radiaatori tõttu küljest ära tulnud lõdvik ja probleemid kombaini hüdrosüsteemiga (roolivõimendi!)).

Kohale jõudes sai veel veidi kombainiga sõitmist proovitud, mis päädis variaatoririhma purunemisega ajal, mil Sillu parajasti oma prooviringe tegi.

Peale talgusupi söömist sai järgi mindud teisele eilse päeva eksponaadile, milleks oli endine miilitsa-/politseiauto UAZ-469B. Kolmandana lisandus Varjupaiga ekspositsiooni 1970.-tel ja 1980.-tel aastatel levinud meestejalgratas "Ukraina", mis oli Sillul liikumisvahendina oma aja ära teeninud, kuid on siiani täiesti töökorrasRolleyes

Lisan ka mõned pildid:

SK-4 kombainer Tuve Kärneriga (muuseumipapa) roolis alustab teekonda Matsimäelt Järva-Jaani:

   

Esimesed kilomeetrid - pildistatud läbi Janu-Juku esiakna, mille roolis oli Sillul au umbes poole teekonna jooksul kombaini saataSmile:

   

SK-4 on jõudnud Järva-Madisele A.H. Tammsaare ausamba kohale, roolis nüüd juba Eno Hermann ehk foorumlane eno1:

   

Hetk UAZi pealelaadimiselt:

   

Jalgratas "Ukraina":

   

Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaik tänab pr. Laine Müür`i SK-4 ja hr. Jürgen Laos`t (foorumlane 10neegrit) UAZi annetamise eest!

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Õnnitlused SK-4-ja puhul! Ootasin huviga selle masina korjandust aga näe-juba ongi masin annetusena käes
Vasta

Janu-Juku tuli kusagil peale Rakket vastu, UAZ kenasti kärus Smile

Maamees linnast.
Vasta

Kuradi naljakad pildid on Smile Mulle meeldib, et asi kasvab pidevalt. Proovin isegi enne suve ära käia varjupaigas.

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta

Nüüd on Varjupaiga lehel ka SK-4 toomist kajastav pildigalerii:

http://varjupaik.jjts.ee/?action=text&P=...6&lang=est

Viide eksponaadile:

http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=243

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

kuskilt lugesin et Niva puudu, siin on üks...
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...id=1441293



Vasta

Projekt "Sääreväristaja" kogub hoogu : lisaks anonüümse annetaja poolt varjupaika toodud tilgakujulisele bensiinipaagile lisandus täna ka D-4 mootor koos sumbutiga. Tänud Mihkel Mändlale, kes oma vanavanaisa sõiduriista mootori lakast leidis ja meile tõi. Eksponaadi komplektist puudu veel vaid tagumine hammasratas, ketikaitse, gaasi- ja siduri käepidemed. Igatahes lootus juba täiesti olemas, et ühe mittetöötava isendi õige pea kokku panna saame ...
Täna tegime koos eespoolnimetatud noorhärra Mihkliga kõvasti tööd. Tema MTZ-52 ja KUN kopaga, mina labidaga. Ehitasime varjupaiga autosauna sektorisse "kanalisatsiooni" Peale suure killustikuga täitmist, oli vaja ka rullida. Aga meil ju DU-50 olemas! Tuli torusse ja tööle! Tänane objekt rullitud, sai mindud rullima ka varjupaiga laiendatud territooriumi. Siis, kui töö oli pea poole peale tehtud, väsis teerull ära ... Viga küll tühine (küttepaagist tulev toru oli ummistunud), aga pimedus tuli peale. Siiski oli tugev tunne end tunda hundina "Nu pagadi!" multikas nähtud teerulli kangide taga!
Vasta

Kuna ise lähiajal varjupaika ei satu, teeks äkki pilti sellest sääreväristajast. Gaasikäepideme ja sidurilingi ehk leian ja üks tagumine ketiratas on ka üle, mis ei pruugi sobida.
Vasta

Kas on vaja võrrile sellist hammasratast mis ühtiks uuema ehk mopeedi ketiga või vanemat mis ühtiks jalgratta ketiga ?

Vaja on gaasikäepidet koos trossiga ja sidurilinki koos trossiga ?

Antud juppidest kahju poleks neid ärakinkida. Siit aga loll küsimus, kuskohas järvajaanis asub varjupaik ? Pole kunagi seda järvajaanist läbisõites märganud.
Vasta

tamar99 Kirjutas:Kas on vaja võrrile sellist hammasratast mis ühtiks uuema ehk mopeedi ketiga või vanemat mis ühtiks jalgratta ketiga ?

Vaja on gaasikäepidet koos trossiga ja sidurilinki koos trossiga ?

Antud juppidest kahju poleks neid ärakinkida. Siit aga loll küsimus, kuskohas järvajaanis asub varjupaik ? Pole kunagi seda järvajaanist läbisõites märganud.
järva-jaanist tamsalu poole võittes jääb paremat kätt kohe pärast lagunenud kolmekordset maja vist enamvähem
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne